חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפסקת אש: סיכום יממה בוערת

פצועים מנפילת רקטות בשדרות, למעלה ממאה שיגורים לעוטף. הפסקת האש נכנסה לתוקף ב-4:00 | כל הפרטים | כתבה מתעדכנת | מילן מועלם

הסלמה בדרום: למעלה ממאה רקטות נורו ביממה האחרונה מרצועת עזה לישראל. בשעה 2:30 בלילה הירי התרחב ואזעקת צבע אדום הופעלה גם באשקלון. לא היו נפגעים בגוף. ע"פ דיווחים בתקשורת ערבית, הפסקת אש נכנסה לתוקפה בשעה 4:00. 

גורמים בצה"ל הבהירו הבוקר כי המילה האחרונה עדיין לא נאמרה: "זאת לא הפסקת אש. נגיב בזמן שיתאים לנו. לגבי יירוטים כיפת ברזל – האירוע יתוחקר. ישנם 7 זירות נפילה שטרם אותרו". 

מדובר צה"ל נמסר לפנות בוקר כי בתגובה לירי לאשקלון מטוסי ומסוקי קרב תקפו מתחם צבאי ששימש כמחנה אימונים לפעילי מערך הייצור של ארגון הטרור חמאס, מחסן אמצעי לחימה ושני מתחמים צבאיים של הארגון.

במקביל, נתקף מחנה צבאי של ארגון הטרור חמאס ומוצב צבאי של המערך הימי של הארגון. כמו כן, נתקפה מנהרה תת-קרקעית. 

איך הכל התחיל? 

המתיחות הביטחונית הגיע לשיאה על רקע מותו של המחבל חאדר עדנאן ששבת רעב בכלא במשך 86 ימים. דקות אחרי השעה 15:00 הודיע דובר צה"ל על מעבר למצב מיוחד בעוטף והנחה את תושבי שדרות והישובים להיות סמוך למרחב מוגן.

כעבור מספר דקות נורו מטחים לכיוון שדרות ועוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו 22 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו ארבעה מהשיגורים, 16 שיגורים נפלו בשטח פתוח.

נתין זר נפצע באורח קשה מנפילת רקטה באתר בנייה בשדרות. בתום פעולות הצלה ראשונות פונה לבית החולים ברזילי להמשך טיפול. בסך הכל שבעה נפגעים מרסיסים וחרדה. נזק נגרם לרכבים בעיר. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערכת מצב בבסיס גלילות בהשתתפות הרמטכ"ל הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט. 

עוד קודם לכן, שר הביטחון, יואב גלנט, ערך עדכון מצב מיוחד יחד עם הרמטכ״ל בעקבות הירי מעזה. שר הביטחון אמר בסיום: "כל מי שמנסה לפגוע באזרחי ישראל יצטער על כך".

שר החקלאות ופיתוח הכפר, ראש השב״כ לשעבר, חה״כ אבי דיכטר, תושב אשקלון מסר היום: "הלב עם העוטף. סיור שקיימתי היום עם חברי תמיר עידאן ראש המועצה האזורית שדות נגב, הופרע בירי רקטות מעזה – המשך לירי מהבוקר לעבר קיבוץ סעד שבו התחלנו את הסיור. חקלאות במיטבה אפשר היה לראות, וחקלאים במיטבם אפשר היה לשמוע. יש עוד הרבה לעשות למען החקלאות, אך בעיקר פגשנו את אלה שנותנים ביטחון שיש עם מי לעשות את זה". 

 

"ישראל תשלם את המחיר": בכיר הג'יהאד ששבת רעב – מת בכלא

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

פצועים מנפילת רקטות בשדרות, למעלה ממאה שיגורים לעוטף. הפסקת האש נכנסה לתוקף ב-4:00 | כל הפרטים | כתבה מתעדכנת | מילן מועלם
דילוג לתוכן