חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

״ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" 📸

כתב הרמב"ם (הלכות דעות פרק ד הלכה א): "הוֹאִיל וֶהֱיוֹת הַגּוּף בָּרִיא וְשָׁלֵם מִדַּרְכֵי הַשֵּׁם הוּא. שֶׁהֲרֵי אִי אֶפְשָׁר שֶׁיָּבִין אוֹ יֵדַע דָּבָר מִידִיעַת הַבּוֹרֵא וְהוּא חוֹלֶה. לְפִיכָךְ צָרִיךְ לְהַרְחִיק אָדָם עַצְמוֹ מִדְּבָרִים הַמְאַבְּדִין אֶת הַגּוּף. וּלְהַנְהִיג עַצְמוֹ בִּדְבָרִים הַמַּבְרִין וְהַמַּחֲלִימִים.״

בימים אלו בעיקר נדרשים אנו לקיים את דברי הרמב״ם ככתבם וכלשונם והלא ציווי הוא מאת השם יתברך .

נמצאים אנו בתקופת התפשטות מהירה של נגיף הקורונה שמיום ליום לדאבונינו הולך ועולה .

לצערנו, אנו לא נזהרים ולא נשמרים ומרשים לעצמנו להתיר את החגורה ולסמוך על שיטת ״לי זה לא יקרה״ , מחד, אנו מעוניינים ומאוד רוצים לקיים אירועים ומפגשים חברותיים , לשמח חתן וכלה , להיות שותפים במצוות ברית המילה , לכבד את המזמינים בשמחת בר המצווה , אך האם אנו לא חוטאים כשאנו לא שומרים ומקפידים על הכללים ?

למה אנו מתירים לעצמנו לזלזל בבריאותינו ולא מקפידים על שמירת מרחק ועטיית מסיכה ?
גם במסגרת העבודה וסתם עם שכנינו אנו מתירים לעצמנו להפר את הכללים כי חושבים אנו שכולם בריאים ולנו זה לא יקרה .

לצערי אני נוכח בימים אלו בשמחות ומגלה ריפיון ואוזלת יד בכל אשר קשור לשמירה על הכללים , אנשים מחבקים ומנשקים איש את רעהו מבלי לשים לב איך אנו מסכנים את בריאותינו !

התורה ציוותה עלינו ״ונשמרתם מאוד לנפשותיכם״ , השמירה היא לאו דווקא לחולים , להולכי דרכים , לחציית כבישים ולשמירה על איזון במאכלים , השמירה חייבת להיות גם מהתקרבות אחד לשני , ממניעת לחיצת ידיים , עטיית מסיכה ומהקפדה על הגיינה .

כל מהדורת חדשות בכל שעה עגולה נפתחת בדיווח על עליה בתחלואה ובהדבקות בנגיף הקורונה .

לא נוכל לעצור את הנגיף אם לא נפנים ונחדיר היטב למודעות שלנו שכל אחד ואחת מאיתנו יכול או יכולה להיות נשאים של הנגיף ומכאן הדרך קצרה להמשך ההיתפשטות .

בדיוק כמו פירוש הרמב״ם על ציווי התורה : ״ הוֹאִיל וֶהֱיוֹת הַגּוּף בָּרִיא וְשָׁלֵם מִדַּרְכֵי הַשֵּׁם הוּא. שֶׁהֲרֵי אִי אֶפְשָׁר שֶׁיָּבִין אוֹ יֵדַע דָּבָר מִידִיעַת הַבּוֹרֵא וְהוּא חוֹלֶה. לְפִיכָךְ צָרִיךְ לְהַרְחִיק אָדָם עַצְמוֹ מִדְּבָרִים הַמְאַבְּדִין אֶת הַגּוּף. וּלְהַנְהִיג עַצְמוֹ בִּדְבָרִים הַמַּבְרִין וְהַמַּחֲלִימִים.״

ושמא נאמר שרק על עצמנו אנו מחוייבים להשמר ולהיזהר ? לא ולא !

על זה באה התורה וציוותה : רַ֡ק הִשָּׁ֣מֶר לְךָ֩ וּשְׁמֹ֨ר נַפְשְׁךָ֜ מְאֹ֗ד פֶּן־תִּשְׁכַּ֨ח אֶת־הַדְּבָרִ֜ים אֲשֶׁר־רָא֣וּ עֵינֶ֗יךָ וּפֶן־יָס֙וּרוּ֙ מִלְּבָ֣בְךָ֔ כֹּ֖ל יְמֵ֣י חַיֶּ֑יךָ וְהוֹדַעְתָּ֥ם לְבָנֶ֖יךָ וְלִבְנֵ֥י בָנֶֽיךָ: (דברים פרק ד פסוק ט)

כל אחד מאיתנו מצווה להזהיר ולהתריע את בני ביתו , חבריו , מכריו וכל הסובבים אותו , לשמור ולהישמר
להקפיד בכל מאודו על הכללים וההנחיות שבאות להזהיר אותנו שלא נפגע בגופנו חלילה , גם אם לעיתים קצת מתביישים ולא נעים , אנו נקפיד ולא נוותר כי בנפשנו היא!

וְלַמַּזְהִיר וְלַנִּזְהָר שְׁלוֹמִים תֵּן כְּמֵי נָהָר:
ויקוים בנו הפסוק : ״כָּל הַמַּחֲלָה אֲשֶׁר שַׂמְתִּי בְמִצְרַיִם לֹא אָשִׂים עָלֶיךָ כִּי אֲנִי יְהוָה רֹפְאֶךָ. ״
בברכת רפואה שלימה והחלמה מהירה 🙏

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן