חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לראות את מולייר מקרוב

 

 

 

תלמידי מגמת הצרפתית של בית הספר "אורט" על שם הנרי רונסון הגיעו לגמר בתחרות ארצית יוקרתית. הפרס הנחשק- טיול בפאריז. "הזכייה והטיסה לפריז היו מבחינתי שיא בעשייה הפוריה שלנו ב-3 השנים האחרונות שלמרות הקורונה והלמידה מרחוק הייתה עשירה בתכנים, בחוויות ובאתגרים חינוכיים", סיפרה רכזת המגמה טניה כהן.

 

לרגל 400 שנה למותו של המחזאי הצרפתי דגול מולייר, המכון הצרפתי בשיתוף עם שגרירות צרפת בישראל הכריזו על תחרות תאטרון מתוך קטעי המחזות של מולייר. בתחרות השתתפו 14 בתי ספר מהמובילים בישראל, כאש התלמידים המשתתפים הינם תלמידי מגמות הצרפתית מכל רחבי הארץ.  מטרת התחרות הייתה לצלול לעבודותיו של אחד מגיבורי התרבות של צרפת, ולגרום לתלמידים ללמוד את ההיסטוריה שלו, ולייצר בעזרת השקעה יצירתיות ומחקר מעמיק עבודות איכותיות במיוחד.

התלמידים, הציגו עבודות מרשימות במיוחד, כשמעל כולם בולטים תלמידי בית הספר אורט הנרי רונסון, בליוויה ובהנחייתה של רכזת  מקצוע הצרפתית בבית הספר טניה כהן. לחצי הגמר עלו התלמידים מכיתה ט' בבית הספר- עמית לזמי, אורי פתל, אסף פינקלרון גבאי ומעיין כץ. לשלב  הגמר המשיכו מעיין כץ ורון גבאי שהמחיזו קטע תאטרון מתוך המחזה " הקמצן" בליווי קטעי פסנתר של התלמיד אסף פינקל.

הפרס שקיבלו הוא טיסה לפריז ל-4 ימים וביקור ב-

comedie francaise שנחשב ל" בית המקדש" של תרבות צרפת. שם צפו במחזה של מולייר.

בין השאר ביקרו התלמידים באתרים המפורסמים בבירה הצרפתית,  מגדל אייפל, שער הניצחון, ערכו טיול בשדרות שאנז אליזה המפורסמות. הם גם ביקרו  במוזיאון הלובר נהנו משייט על נהר הסיין , לבקר ברובע העסקים של פריז לה-דפאנס וברובע האומנים במונמרטר. כמובן ביקרו גם במסעדות היוקרה ושוטטו ברחובותיה היפים של עיר האורות.

"כמורה לצרפתית בתיכון הנרי רונסון וכמחנכת של הילדים כבר שנה שלישית התחרות, הזכיה והטיסה לפריז היו מבחינתי שיא בעשייה הפוריה שלנו ב-3 השנים האחרונות שלמרות הקורונה והלמידה מרחוק הייתה עשירה בתכנים, בחוויות ובאתגרים חינוכיים" סיפרה המורה טניה כהן.

"כרכזת פדגוגית של חט"ב חשוב לי לפתוח צוהר תרבותי לתלמידים שלנו לעולמות חדשים ולאפשר להם התנסויות לא שגרתיות, אני גאה להיות חלק מצוות הנרי רונסון ולעבוד לצד הנהלה מפרגנת חדשנית ומעודדת יוזמות.  גאה בתלמידים הכישרוניים אשר לומדים בחדווה ומוכנים להרתם לכל אתגר חינוכי".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן