חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אין להם על מי להישען: תושבי השכונות הותיקות מופקרים |צפו

מי דואג לתושבי השכונות הותיקות? נראה שאף אחד: מזיקים, חשיכה, הזנחה וצחנה הם רק חלק מההתמודדות הבלתי נסבלת של חסרי המיגון בעיר |תמונת מצב מדאיגה |מילן מועלם

ביום שישי בצהריים, הודיעה עיריית אשקלון על מעבר להיערכות חירום, פתיחת החמ"ל העירוני והמקלטים הציבוריים. 

אלא שמסתבר שאין דין אחד לכולם. תושבים רבים בעתיקות, שיכונים ורמת אשכול, נותרו ללא מרחב מוגן שכן לטענת העירייה, המקלט שלהם מוגדר פרטי ואין להם מה לעשות בנידון, משמע-התושבים יצטרכו להסתדר בעצמם או פשוט להמר על חייהם ולהישאר ללא מרחב מוגן.

תושבי השכונות פנו כבר בשישי בצהריים בדאגה לעיריית אשקלון אך דבר לא נעשה בעניין, בין היתר מאחר וחלק מהמקלטים מנותקים מחשמל בגלל חוב של דיירי הבניין.

כאן המקום להזכיר כי במקומות אלו מתגוררים בד"כ מועטי יכולת או מבוגרים שאין ביכולתם לשפץ את המקלטים ולדאוג לבטחונם האישי ללא סיוע מצד הרשות המקומית.

שי לי, תושבת רחוב יוספטל, נראית בסרטון מבוהלת לאור העובדה שאין בסביבתה מרחב מוגן אליו תוכל לצאת בעת אזעקה וירי רקטי.

מאז ההודעה על תחילת המבצע הצבאי, עלות השחר, פנינו מספר פעמים לעיריית אשקלון שמסרה מספר גרסאות בין היתר, שהמקלט מנותק מחשמל, שהמקלט פרטי וגם אם זה נכון, ניתן לשער שהעירייה יכלה לכל הפחות למצוא לאותם תושבים מיגוניות ולפרוס באזורים בהם אין מרחב מוגן לטובת הציבור.

ומה בנוגע להחלטת הממשלה שבישרה על 320 מיליון ש"ח לטובת מיגון העיר? ובכן נראה כי מדובר בספין שכן ההליכים התכנוניים טרם החלו, מה גם שהראשונים לקבל את הזכות לבנות ממ"ד על חשבון המדינה הם בעלי הבתים הפרטיים שאין בהם מרחבים מוגנים בעוד תושבי הבניינים הישנים בשכונות הותיקות, יאלצו לחכות עוד שנים להתחלת הבניה במסגרת התחדשות העירונית. 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

מי דואג לתושבי השכונות הותיקות? נראה שאף אחד: מזיקים, חשיכה, הזנחה וצחנה הם רק חלק מההתמודדות הבלתי נסבלת של חסרי המיגון בעיר |תמונת מצב מדאיגה |מילן מועלם
דילוג לתוכן