חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מאות אזעקות, מאות רקטות: סיכום חדשות השבת

קצת לפני השעה 21:00 בליל שישי, החלו ארגוני הטרור בירי שלא פסק לאורך כל השבת לעבר אשקלון, שדרות וישובי עוטף עזה. גורם בכיר בצה"ל:" ערוכים ללחימה של שבוע ימים בשלב זה" | מילן מועלם

כ-400 רקטות בפחות מ-24 שעות: שבת קשה עברה על תושבי אשקלון, שדרות ועוטף עזה.

היום בצהריים נפלו שתי רקטות באשקלון. אחת נפלה בכביש מרכזי בשכונה דרומית בעיר. נזק רב נגרם לרכבים החונים, לכביש וגם לחלונות הבניין הסמוך. רקטה נוספת נפלה בחניה בשכונת מגורים צפונית אך לא התפוצצה. הנפל פונה על ידי שוטרי תחנת אשקלון.

סגן מפקד משטרת אשקלון רפ"ק אבי עמר בזירת הנפילה >>

רפ"ק אבי עמר, סגן מפקד תחנת אשקלון, בזירת הנפילה בעיר

‏סרטון וידאו מ-💞Milen💞

למרכז הרפואי ברזילי הובאו מתחילת המבצע 20 נפגעים, מתוכם חמישה נפגעי חרדה ו-15 נפגעי גוף עם חבלות קלות כתוצאה מריצה לממ"ד בזמן האזעקה. 

עקב המצב הביטחוני, מחלקות הילדים, הפנימיות, נוירולוגיה, פסיכיאטריה וקרדיולוגיה עברו למרחב ממוגן בקומה 2- במבנה הכירורגי. מחלקת הפגייה עברה למרחב מוגן בחדרי הלידה. ילודים עברו למרחב מוגן במחלקה לאם ולילוד. טיפולי הדיאליזה נעשים במתחם הממוגן התת קרקעי.

המרכז הרפואי פועל במתכונת חירום, הפעילות האמבולטורית (מרפאות, מכונים, מרכז שיקום) הופסקה. פעילות דחופה ומצילת חיים מתקיימת כרגיל. חדרי המיון והלידה יקבלו מטופלים כרגיל. מרפאות ומכונים רפואיים יפעלו במתכונת מצומצמת. ניתוחים יבוצעו במקרים דחופים ומסכני חיים. צוות המחלקה יתקשר למטופלים ויעדכן אותם אם הניתוח מתקיים כמתוכנן או שנדחה.

ראש הממשלה, יאיר לפיד, שוחח לפני שעה קלה עם ראש העיר, תומר גלאם. בפתח השיחה, מסר ראש העיר לראש הממשלה כי העיר אשקלון נותנת את הגיבוי המלא לצבא ההגנה לישראל, חייליו, לכוחות הביטחון ולמדינת ישראל, עד אשר יושגו מטרות המבצע ויושב השקט לאזור.

כמו כן, העלה ראש העיר בפני ראש הממשלה את האתגרים הקיימים מול משרדי הממשלה השונים ביישום תוכנית המיגון בעיר שאושרה לאחרונה על ידי הממשלה, כמו גם את פערי המיגון המשמעותיים שעדיין נותרו בשכונות הוותיקות בעיר. ראש העיר העלה גם את סוגיית ההטבות הכלכליות להם זכאים תושבי אשקלון לאחר למעלה מעשור של ירי רקטות בלתי פוסק וסבבי לחימה חוזרים ונשנים.

ולא רק באשקלון ראו היום ניסים אלא גם בשדרות, שם פגעה רקטה בבית בזמן שדיירי הבית שהו במרחב מוגן. נזק רב נגרם לדירה אך לא היו נפגעים בנפש.

בהמשך להנחיות פיקוד העורף שהופצו אתמול, אין שינוי במדיניות ההתגוננות. מצורפות ההנחיות התקפות החל ממוצאי השבת, 6.8.22 בשעה 20:00 ועד ליום ראשון, 7.8.2022, בשעה 18:00

https://bit.ly/3zuGrqo

 

זירת הנפילה באשקלון

מכבי חיפה הפתיעה את דניאל ג'רבי מאשקלון

נפל רקטה בחניית בניין
כוחות הביטחון חסמו את הכביש בו נפלה רקטה
חלק מהנזק שנגרם לרכוש בשכונה הדרומית

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

קצת לפני השעה 21:00 בליל שישי, החלו ארגוני הטרור בירי שלא פסק לאורך כל השבת לעבר אשקלון, שדרות וישובי עוטף עזה. גורם בכיר בצה"ל:" ערוכים ללחימה של שבוע ימים בשלב זה" | מילן מועלם
דילוג לתוכן