חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הבית מתפרק: תושבי אפרים צור זועקים לעזרה 

אבנים מתפוררות, צמחים שצומחים מתוך קירות הבניין וברזלים חשופים: המצוקה של תושבי אפרים צור 50 אמורה להדאיג את כולם. העירייה: "על אף שמדובר בבניין פרטי, העירייה פועלת לפנים משורת הדין על מנת לסייע לתושבים" | מילן מועלם 

דיירי אפרים צור 50 נואשים לעזרה: הדיירים הציגו בשבועות האחרונים תמונות שאמורות להטריד את מנוחתם של ראש העיר וחברי המועצה. הבניין הישן בו הם מתגוררים ממשיך להתפורר אך למרות פניות חוזרות ונשנות, לאיש לא ממש איכפת ותכנון השיפוץ וחיזוק המבנה, עדיין לא הסתיים בזמן שהאבנים ממשיכות ליפול והברזלים חשופים. הסיבה: מחכים לתקציב, כך לטענת העירייה. 

תושבי הבניין החליטו שלא לחכות יותר לאסון, והסתערו על הרשתות החברתיות בקריאה לראש העיר להגיע למקום ולדאוג לחיזוק המבנה שלטענתם מסכן את חייהם. 

עיריית אשקלון מיהרה לשלוח את יחידת ההדברה שהציבה בשטחי הבניין מלכודות ללכידת החולדות המסתובבות בו, וויקטוריה ברנגל, מהנדסת העיר, הגיעה לשטח וקבעה כי אכן יש לדאוג לחיזוק המבנה אם כי אינו מוגדר כמבנה מסוכן שאין להתגורר בו. המהנדסת טענה כי העירייה ממתינה לתקציבים עבור הבניין ועד אז, לא ניתן לקדם את החיזוק. 

"אנחנו חיים בפחד, אנחנו לא רוצים למות, לא רוצים לצאת לעבודה ולגלות שהבניין שלנו נפל. אנחנו רוצים חיים מכובדים ושקטים אבל כל יום אנחנו מגלים שהבניין מתפורר עוד ועוד שלא נדבר על המצב התברואתי הנוראי בו אנו חיים. לעיריית אשקלון אמור להיות איכפת לא פחות מהדיירים ובינתיים כל שאנו רואים זה שהכל מתנהל על מי מנוחות. העירייה מודה בפה מלא כי המבנה חייב חיזוק כך שאנחנו לא מבינים למה הם לא מזרזים את החיזוק המדובר", אמרו דיירי הבניין.

בעמיגור אמרו ל'סקופ' גם בעבר כי ישתתפו בחלק היחסי לשיפוץ המבנה, וגם השבוע טענו כי התקציב לשיפוץ מוכן וממתין לעיריית אשקלון.

מעיריית אשקלון נמסר: "עיריית אשקלון, באמצעות מינהל הנדסה, קיימה סיור במקום ממנו עלה הצורך בתיקון וחיזוק המבנה. על אף שמדובר בבניין פרטי, העירייה פועלת לפנים משורת הדין על מנת לסייע לתושבים. נוסיף כי בעקבות מיפוי וסקר מבנים מסוכנים שביקש ראש העיר לקיים לאחרונה עלו מספר מבנים שזקוקים לטיפול מיידי ובהתאם לזאת, החלה העירייה בחיזוק ושיפוץ המבנים וקיימה הסברה בנושא ישירות מול תושבי הבניינים. בשנים האחרונות ביצעה העירייה חיזוקים למספר מבנים ברחוב בנימין וברחוב גדעון בן יואש ומאז כניסתו של ראש העיר לתפקיד בוצעה השקעה של עשרות מיליוני שקלים לשיקום וחידוש התשתיות והמרחב הציבורי בשכונות הוותיקות. בנוסף, הצליח ראש העיר להביא לבשורה אדירה בתחום ההתחדשות העירונית לפיה יזכו יזמים בתחום לקרקע משלימה במטרה להאיץ פרויקטים אלו בשכונות הוותיקות ואלו ייתנו מענה הן לסוגיית המיגון והן לסוגיית חידוש ושיקום הבניינים".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

אבנים מתפוררות, צמחים שצומחים מתוך קירות הבניין וברזלים חשופים: המצוקה של תושבי אפרים צור 50 אמורה להדאיג את כולם. העירייה: "על אף שמדובר בבניין פרטי, העירייה פועלת לפנים משורת הדין על מנת לסייע לתושבים" | מילן מועלם 
דילוג לתוכן