חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא סופרים את אשקלון

דין אשקלון אינו כדין תל אביב: רקטה יורטה הלילה מעל שמי העיר, תגובת צה"ל הייתה פושרת | מילן מועלם

ממשלת ישראל לדורותיה, רואה באשקלון כחצר האחורית והתגובות לירי טילים בהתאם: בליל שישי הופר "השקט" שארך כחודש ימים. קצת לפני 1:00 בלילה נשמעה אזעקה בכל רחבי העיר והתושבים נאלצו שוב לרוץ למרחבים המוגנים. רקטה יורטה מעל שמי העיר. 

ואם חשבתם שממשלת ישראל תאשר תגובה חריפה, טעיתם. על פי דיווח ערבי, לא נגרם נזק ממשי בעוד שבישראל טוענים שתקפו מפעל לייצור רקטות. 

דובר צה"ל:  "מטוסי קרב תקפו אתר צבאי נוסף של ארגון הטרור חמאס ובו מתקן לייצור אמצעי לחימה. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגורי הרקטות וירי המקלעים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל". עוד נמסר כי אחד מיעדי התקיפה הוא מהאתרים החשובים והגדולים ברצועה לייצור חומרי גלם רקטיים לארגוני הטרור.

ארבע רקטות שנורו הלילה לעבר אשקלון והסביבה ככל הנראה אינם סיבה מספקת לצאת למבצע שיותיר את ארגוני הטרור מדממים. ממשלת בנט התפארה בשקט שנשמר לאורך השנה בה היה רוה"מ אך נראה שארגוני הטרור לא בדיוק ישבו בשקט בזמן זה והצליחו לחדש את מלאי הרקטות. את התוצאות של "השקט" כך נראה, נגלה בקרוב. 

ומה לגבי המיגון שהובטח לעיר? ובכן, בעירייה טוענים כי למרות פיזור הכנסת, התקציב יגיע אך התכנון והביצוע של מיגון העיר יתחיל רק בעוד מספר שנים, בעיקר בשל ביורוקרטיה מדינית מתישה, כך שלא באמת מדובר בבשורה לתושבי אשקלון שנאלצים למצוא מחסה בחדרי מדרגות או לוותר מראש על חיפוש מחסה בשל היעדר מיגוניות במקומות רבים בעיר. 

וזה מה שהבטיח ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד ב-2019 >

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דין אשקלון אינו כדין תל אביב: רקטה יורטה הלילה מעל שמי העיר, תגובת צה"ל הייתה פושרת | מילן מועלם
דילוג לתוכן