חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיר מסוכנת

במקום החמישי והלא מכובד ברשימת הערים המסוכנות לילדים, נמצאת אשקלון |מילן מועלם

ב-30 ביוני יצאו תלמידי בתי הספר היסודיים לחודשיים של חופש גדול, ארוך ומסוכן.

חודשי הקיץ והחופש הגדול הם תקופה שבה הסכנה של ילדים להיפגע בתאונות דרכים הולכת וגדלה בעיקר בשל היעדר מסגרת אשר תגן עליהם במהלך היום. ילדים רבים נמצאים ברחובות, חסרי מעש או בנסיעות ארוכות עם המשפחה.

כל אלה מגבירים את הסיכון לתאונת דרכים כאשר חודשי הקיץ – יוני, יולי ואוגוסט הם החודשים שבהם נרשמת ההיפגעות הכי גבוהה של ילדים ובני נוער בתאונות דרכים במהלך חודשי השנה.

 

בעמותת אור ירוק בדקו מי הן הערים המסוכנות לילדים בחודשי הקיץ, ערים שבהן מספר הילדים הנפגעים בתאונות דרכים הוא הגבוה ביותר בהשוואה לחלקם באוכלוסייה. באור ירוק בדקו את נתוני היפגעות הילדים (0-14) בתאונות דרכים בחודשים יוני, יולי ואוגוסט במשך חמש שנים (2017-2021) כאשר הנתונים נבדקו בהשוואה לכל אלף ילדים בכל עיר מעל 50 אלף תושבים.

בין חמשת הערים המסוכנות לילדים נמצאת גם אשקלון שנמצאת במקום החמישי ברשימה הלא מחמיאה. 

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "החופש הגדול כבר כאן ולדאבון ליבנו ילידם רבים יפגעו בתאונות דרכים הקיץ בשיעור גבוה בהשוואה לתקופות אחרות במהלך השנה. המדד שיצרנו נועד להדליק נורה אדומה בקרב ראשי הערים שבהם יש היפגעות גבוהה ביחס למספר הילדים בעיר. חייבים להיערך לחופש הגדול בעיקר בהיבט של בטיחות בדרכים. לרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב ליד ריכוזי הסעות, קייטנות וגני שעשועים. להגביר את האכיפה העירונית ביחד עם הנוכחות המשטרתית ולחזק את ההסברה והחינוך בקרב הילדים בכל דרך אפשרית. בשילוב כחות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים עם הרשויות המקומיות ניתן יהיה לצמצם באופן משמעותי את מספר הילדים שיפגעו בתאונות דרכים. הילדים שלנו הם הדבר העיקר לנו מכל, אנחנו חייבים לעשות הכול כדי לשמור על החיים שלהם".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

במקום החמישי והלא מכובד ברשימת הערים המסוכנות לילדים, נמצאת אשקלון |מילן מועלם
דילוג לתוכן