חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחיר הזהב בבורסה – מתי הוא רלוונטי עבורכם?

קרדיט לתמונה: pixabay

לא תאמינו עד כמה מחיר הזהב בבורסה יכול להיות רלוונטי עבורכם! כאן נסביר למה ומתי וכמובן – גם איך להשתמש נכון במידע

מתי מחיר הזהב בבורסה רלוונטי?

בדרך כלל, ערך הזהב בבורסה הוא לא מידע שכולנו מרגישים שאנחנו צריכים לדעת. אז מתי זה כן מתחיל לעניין אותנו ולהיות חשוב לנו? כשאנחנו מחליטים למכור פריטים שיש לנו מזהב. בשלב זה, אנחנו מתחילים להתעניין לגבי התמורה שאנו יכולים לקבל עבור אותם פריטים ומן הסתם, המחיר של הזהב בבורסה משפיע על כך.

מקורות הזהב

הזהב, שהוא אחד ממשאבי הטבע היקרים והמבוקשים ביותר, מגיע אלינו בצורות שונות ובצורה כזו או אחרת, הוא נמצא בכל בית בארץ ובעולם כולו. לעתים הוא מגיע בצורה של תכשיטים מסוגים שונים, לעתים בצורה לש ציפויי שיניים, לעתים בצורה לש חפצי נוי ולעתים בצורות מיוחדות כמו מטבעות עתיקים ומטילים. כמו כן, לעתים מדובר על חפצים שאנו רוכשים בעצמנו או מקבלים במתנה ולעתים מדובר על חפצים שעוברים מדור לדור.

המחיר הסנטימנטלי של הזהב

היות שישנם, כאמור, פריטים שעוברים מדור לדור, הרי שיש להם ערך סנטימנטלי מאוד גבוה. אם ניקח כדוגמה תכשיט שעבר מדור לדור במשך שנים, הרי שאין זה פשוט למכור את הפריט ולו רק מתוך מחשבה על רגשותיהם של אלו שהעבירו אותו עד אלינו ועל כל התלאות שהוא עבר לאורך הדרך ולאורך השנים. בכל הנוגע לערך הרגשי של פריטים מזהב, מחיר הזהב בבורסה לא יכול לעולם להשפיע על הרגשות והתחושו שלנו לגבי המכירה.

אז למה בכל זאת למכור?

יכולות להיות סיבות שונות למכירת פריטים מזהב והמשותף לכולם הוא הרצון להפוך פריט לא שימושי לכסף מזומן, שניתן להשתמש בו לכל מטרה שהיא. באמצעות מכירת זהב תוכלו לרכוש כל דבר שתרצו במקום להמשיך להחזיק בפריטים שונים, שאינכם משתמשים בהם וככל הנראה, לעולם גם לא תשתמשו.

המשמעות של מחיר הזהב בבורסה

אז איך מחיר הזהב בבורסה משפיע על כל העניין? ובכן, כדי לתמחר פריטים מזהב בשביל למכור אותם ולדעת כמה אתם אמורים לקבל תמורתם, יש להתייחס לשלושה מרכיבים עיקריים, שנותנים את ההערכה הראשונית: משקל הזהב, מידת הטוהר שלו וערך המנייה שלו בבורסה.

חישובים נוספים

היות שהזהב יכול להיות בצורות שונות, אי אפשר לתמחר את כולן באותו האופן והמשמעות היא, שלצד הפרמטרים שהוזכרו לעיל, ישנם פרמטרים נוספים. לדוגמה, אם מדובר על תכשיט מזהב, יש להתייחס גם לעיצוב שלו, למתכות נוספות שהוא מכיל בתוכו, לאבנים שמשובצות בו וכך הלאה. במקרים כגון זה, מחיר הזהב בבורסה הינו בעל משמעות קטנה יותר מאשר אם מדובר על מטיל זהב או ציפוי שיניים מזהב לדוגמה וכן הלאה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן