חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיריית אשקלון מבקשת לעצור עליית תעריפי הארנונה למגורים

עיריית אשקלון תבקש ממשרד הפנים שלא להעלות את שיעור עדכון הארנונה למגורים ולהפחית את הארנונה למשרדים

ביום חמישי הקרוב תתכנס מועצת העיר לישיבת מועצה שלא מן המניין לאישור צו הארנונה לשנת 2023. אחת הבשורות שטעונה אישור משרד הפנים היא בקשת העירייה שלא להעלות את תעריפי הארנונה למגורים כפי שמחייב משרד הפנים את כלל הרשויות ברחבי הארץ בשיעור של 1.37%. 

הבקשה של העירייה מגיעה על רקע ניסיון העירייה להקל על תושבי אשקלון, לאור השנים האחרונים בהן יוקר המחייה במשק וההוצאות השוטפות עלו באופן משמעותי והשפיעו על הוצאותיו החודשיות של כל בית אב. 

העיר אשקלון עדיין נמצאת ברשימת הערים הזולות יותר בתעריפי ארנונה למגורים. תעריף הארנונה למגורים באשקלון עומד על ממוצע של כ-37 שקלים, לעומת: באר שבע – 45 שקלים, אשדוד – 57 שקלים, נתניה – 45 שקלים, רמת גן – 68 שקלים, יבנה – 50 שקלים וראשון לציון – 52 שקלים.

אדי ישראל

 

במקביל מבקשת העירייה להפחית את התעריף לנכסים המשמשים "משרדים" בנכס עד 150 מ"ר בשיעור של 7.5% לעומת התעריף המעודכן לשנת 2023 ובלבד שאינם זכאים להנחה או פטור על פי דין. 

במידה ובקשה זו תאושר הרי שמדובר בהפחתה כוללת של למעלה מ-15% בשנים האחרונות לטובת בעלי משרדים בעיר.

ראש העיר, תומר גלאם: ״סוגיית יוקר המחייה ועליית מחירי המוצרים והשירותים מטרידה בימים אלו כל בית בישראל. מוטלת עלינו החובה כנבחרי ציבור, לעשות את כל הנדרש כדי להקל ולו במעט על הציבור. הבקשה שהגשנו שלא להעלות את תעריפי הארנונה צודקת ונכונה וראוי שמשרד הפנים יראה עין בעין איתנו את הצורך להימנע בעת הזו מכל הכבדה מיותרת על הציבור, שגם כך מתמודד עם מציאות כלכלית כמעט בלתי אפשרית״.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

עיריית אשקלון תבקש ממשרד הפנים שלא להעלות את שיעור עדכון הארנונה למגורים ולהפחית את הארנונה למשרדים
דילוג לתוכן