חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיכום חדשות השבת

צבע אדום באשקלון, טביעה בדלילה, רצח בעתיקות וגם השביתה מחר במערכת החינוך | מילן מועלם

◾קצת אחרי 3 לפנות בוקר, אזעקת צבע אדום הופעלה ברחבי העיר ובעוטף עזה בעקבות שיגור רקטה מרצועת עזה. הרקטה יורטה על ידי לוחמי כיפת ברזל.

תקיפת צה"ל ברצועת עזה בתגובה לירי בשבת לפנות בוקר לאשקלון

Uploaded by חדשות הזירה- By Milen Mualem on 2022-06-18.

בשעה 6:30 הבוקר החל צה"ל לתקוף ברצועת עזה, תקיפה שגררה לעג מצד הפלסטינים וביקורת קשה מצד תושבי העיר ועוטף עזה. בתקיפה הופצצו כרגיל סדנאות ועמדות ריקות של ארגון הטרור חמאס כולל תקיפה מביכה של מגדל התצפית שהוקם מעל נתיב העשרה והדאיג את התושבים. בחמאס כאמור לעגו לישראל וטענו כי העמדה כבר שופצה. 

"במהלך השבועות האחרונים הציונים יצאו מכליהם לנוכח עמדת התצפית הזו החושפת חלק גדול מההתנחלות והסיתו בתקשורת הישראלית לתקיפתה. היום ניסה צבא האויב לספק למתנחליו את תמונת הניצחון אך לא הצליח להרוס את העמדה והיא נותרה עומדת", נכתב על ידי בלוגר שיעי מוכר. 

תושבי אשקלון והעוטף זעמו על התגובה של צה"ל בעקבות הירי כשרק אתמול רוה"מ בנט התפאר בהישגיו הביטחוניים:"בנט שמדבר כל הזמן על דין העוטף כדין תל אביב, לא הוכיח זאת בתקיפה ברצועת עזה. יש להם מאות סדנאות ליצור אמצעי לחימה ותקיפת העמדה בנתיב העשרה הייתה לא פחות ממבישה כי העמדה עוד עומדת. עדיף היה לא לתקוף מאשר להביך את עצמנו מול האויב שמבין שמותר לשגר טילים לאשקלון ולא יקרה להם שום דבר".

◾לפני כניסת השבת התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על מעלית שנעצרה עצירת חירום בבניין מגורים בשכונת שמשון. חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו לבי"ח ברזילי 3 פצועים, בהם: גבר בן 28 במצב בינוני עם חבלה בגב ושני פצועים באורח קל. 

חובש רפואת חירום במד"א אלכס טבלין סיפר: "כשהגענו לבניין עלינו לקומה הראשונה של חדר המדרגות שם חברנו לכוחות הכיבוי שחילצו את שלושת הפצועים מהמעלית. גבר בן 28 שכב כשהוא בהכרה וסובל מחבלה בגב ו-2 הפצועים נוספים, גבר שסבל מחבלה בגב ואישה שהייתה בחרדה היו בתוך דירה בבניין. הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם יציב."

◾טביעה בחוף דלילה: היום, סמוך לשעה 16:00 גבר בשנות השלושים לחייו נמשה מהמים במצב קשה. 

פאראמדיקים של מד"א מקסים ניזרי עליסה קראנט סיפרו: "סמוך למזח במרינה שכב גבר בשנות השלושים בהכרה מעורפלת, הוא סבל מקוצר נשימה משמעותי, סיפרו לנו שהוא נכנס לסייע לחברים שלו שהיו במצוקה לצאת מהמים והחל לטבוע, הוא חולץ ע"י אזרחים כשהוא מעורפל הכרה, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".

◾חקירת הרצח ברחוב הפורצים: בהמשך לדיווח אתמול, מתחקור ראשוני של חוקרי המשטרה בזירת הרצח, עלה החשד כי הרקע הנו וויכוח פלילי שהתגלע בין הקורבן (24), לבין החשוד ברצח שנמלט מהמקום. פרטיו ידועים ונערכות סריקות ופעולות נרחבות לאיתורו.

חוקרי המז"פ של המשטרה שהו בזירה, ואספו ראיות וממצאים. סגן מפקד מרחב לכיש, סנ"צ גבי ברקת קיים הערכת מצב, שבסיומה החליט להקים צח"מ בתחנת אשקלון.

סנ"צ מאיר חכמון בזירת הרצח באשקלון

Uploaded by חדשות הזירה- By Milen Mualem on 2022-06-18.

לכודים בדירות ברחוב זבוטינסקי כתוצאה משריפה: בשעות הצהריים התקבל דיווח במוקד 102 של כבאות והצלה לישראל על שריפה בארון חשמל הנמצא בקומה הרביעית בבניין בן 4 קומות. מפקד האירוע להב רותם דדון: "כשהגענו למקום זיהינו שריפה ודאית ועשן היוצא מהקומה הרביעית של הבניין, בהוראה שלי צוות לוחמי אש עלה לקומה הרביעית וחילץ ארבעה דיירים שהיו לכודים בתוך דירות אפופות עשן בקומה הרביעית. במקביל הצוותים פעלו לכיבוי הדליקה, שחרור עשן וסרקו אחר לכודים נוספים. בתום סריקות לא נמצאו לכודים נוספים מלבד ארבעת הדיירים שחולצו על ידי לוחמי האש. לאחר סיום פעולות הסריקה השגנו שליטה על האירוע".

◾שוב שביתה במערכת החינוך: הלימודים בכל רחבי הארץ יחלו מחר בשעה 10:00. מערך ההסעות יחל לפעול סמוך לתחילת הלימודים והודעות מפורטות ישלחו להורים מטעם בתי הספר במהלך הערב. 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

צבע אדום באשקלון, טביעה בדלילה, רצח בעתיקות וגם השביתה מחר במערכת החינוך | מילן מועלם
דילוג לתוכן