חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הלבנת גגות – כל מה שצריך לדעת

קרדיט תמונה CANVA

מהי הלבנת גג ומתי יש לבצע אותה? כל זה במאמר שלפניכם. הלבנת גגות יכולה לסייע בהפחתת החום בתוך הבית אך עיקר מטרתה היא להגן על שכבת איטום העשויה זפת, כדי שלא תיסדק והאיטום יפגע. איטום זפת הוא איטום בעייתי כשמדובר בחודשי הקיץ החמים והשמש הקופחת. הצבע השחור של הזפת לא אוהב שמש. הזפת עלולה להתנפח ולהתפוצץ והאיטום יינזק. לכן יש לבצע הלבנת גגות כדי לוודא שהאיטום תקין. 

הלבנת גגות

הלבנת גגות עם איטום זפת הוא קריטי. לא ניתן לוותר עליו אם רוצים שהגג לא ידלוף. בתקופה האחרונה יצאו לשוק חומרי הלבנה חדשים ועמידים יותר  מהסיד הניתנים לשימוש על גבי גגות מזופתים. חומרי ההלבנה הללו הם למעשה צבעים אקריליים לגגות המשווקים תחת שמות מסחריים שונים.

מהו יתרונו של החומר האקרילי בתהליך של הלבנת גגות וכיצד הוא מיושם?

יתרונו הוא בעמידותו הגבוהה בפני הגשם ולפיכך באורך החיים שלו. לסיד אין עמידות גבוהה בפני מי הגשמים והוא נשטף בקלות. לכן, כאשר משתמשים בסיד מערבבים אותו עם חומר אקרילי ובכל מקרה יש לחדש את צביעתו מדי קיץ. 

הלבנת גגות נחוצה כהגנה על האיטום, כאשר קיימות שכבות איטום של זפת על הגג. קרני השמש מחממות את הזפת וגורמות לה להיבקע ולהיסדק ואף להפוך לצמיגי. כתוצאה מכך הזפת עלול לגלוש למרזב עקב שיפועים הקיימים בגג וליצור חסימה חלקית של מעבר מי הגשם אל המרזב. אם ראיתם הצטברות של שלוליות מים בסמוך למרזבים, זו הסיבה. לא בוצעה הלבנת גגות בזמן והזפת נמסה. 

הלבנת גגות היא חיונית 

אי ביצוע הלבנת גגות עם זפת בעצם גורם להריסה מוחלטת של איטום הזפת. על יריעות ביטומניות אין צורך להגן באמצעות הלבנה משום שהם כבר מגיעות עם שכבה עליונה של גרגרי אגרנט אפורים שנועדה להגן עליהן מפני השמש. 

פעולת הלבנת הגג  אף יוצרת בידוד כנגד קרני השמש. בעיקרון, כדי לבודד את הבית מהשמש, ניתן למרוח חומרי הלבנה ישירות על הגג. הצבע הלבן משאיר את הגג יחסית צונן. מסיבה זו מומלץ אף למרוח חומרי הלבנה על יריעות ביטומניות. לא לשם הגנה עליהן אלא כדי להעצים את הבידוד מהשמש. 

אך חשוב לזכור כי אין למרוח סיד על יריעות ביטומניות משום שהסיד עלול לרום להפחתת גמישותה של היריעה ובכך לפגוע בכושר האיטום שלה.

מתי כדאי לבצע הלבנה של הגג?

הלבנת הגג מומלץ לבצע באביב, לפני שהחום הגדול של חודשי הקיץ מגיע ולאחר היחלשות הגשמים. כך שכבת הצבע תספיק להתייבש. החומרים האקריליים מאפשרים להלבין את הגג אחת לכמה שנים. 

לפרטים נוספים על הלבנת גגות צרו קשר עם הצוות המקצועי של טכנופלקס שישמח לייעץ לכם לגבי הלבנת הגג לקראת הקיץ.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן