חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פוליש לרצפה ישנה

קרדיט תמונה FREEPIK

כמו כל דבר בבית, גם הרצפה מתיישנת עם הזמן, ובמקרים אלו יש לבצע פוליש לרצפה ישנה.ארחי רצפה מקובל להתקין מחומרים חזקים ועמידים  ובכל זאת היא מתיישנת, אך ניתן לשמרה.

בעזרת ציוד מקצועי ופעולה שנקראת פוליש, אפשר לעצור את הזמן – כלומר לחדש את הרצפה. פעולה זאת צריך לבצע בעזרת, מכונת פוליש שמתאימה לרצפה ישנה, ולא להשתמש בחומצה. חייבים צוות מקצועי שיודע מה צריך ברצפות ישנות, ולטפל במשטחים סדוקים, ושימוש בחומרים. צריך לזכור שישנם בתים או עסקים, בהם ניתן לראות מרצפות מאבן, וחבל לא לשמור עליהן מאד. בבתי עסק אולמות ואפילו בבתים מסוימים, אפשר גם לראות רצפה משיש, שנהרסה מטיפול לקוי.

במקומות בהם הותקנו אריחים מקרמיקה וגרניט פורצלן, לטיפול שוטף עדיף לנקות, באקונומיקה. היום רצפות העשויות מחומרים כגון PVC וחומרים אחרים, אינן ניתנות לפוליש כלל, וכן להסרתם. בשורות הבאות ננסה לתת לכם  להבין מה צריך לדעת על פוליש, ולמה כדאי לשמור על ההנחיות.

חידוש עם אפקט של הברקה

רצפה הרוסה ממש אי אפשר לחדש על ידי פוליש, אבל אם הרצפה פגועה ואפילו סדוקה, ניתן לחדש. בעזרת פוליש לרצפה ישנה ניתן ב-סוגים מסוימים של מרצפות, לבצע הסרה מדודה של שכבה עדינה. השכבה החיצונית, שנהרסה וצברה לכלוך באופן שאינו ניתן  לניקוי, ליטוש במכונת פוליש יעזור בהחלט. מכונה מקצועית המופעלת עם צוות מקצועי, יכולה לעזור להגיע לתוצאה גבוהה, רק מעובד המומחה בפוליש.

לא כל מרצפת ניתן להברקה וליטוש רצפה, יש רצפות הנעשות באופן מלאכותי, בעזרת חום גבוהה. לדוגמא קרמיקה וגרניט פורצלן  עשויות מחומר שלא ניתן לליטוש, והטיפול בהן הוא רק קרצוף במכונה. לעומת זאת מרצפות אבן, ושיש ואפילו בטון, נראות נהדר לאחר פוליש קריסטל, וגם אקרילי או ווקס.

מה שחשוב להבין לגבי פוליש לרצפה ישנה זה, שהפעולה מביאה אפקט חזק של הברקה, כמו מראה.

פוליש קריסטל נעשה במספר שלבים של שכבות, חומר יסוד להכנת הרצפה, והברקה קריסטלית בסיום. אם מנסים לזרז את התוצאה, היא דווקא תהיה פחות טובה. ולכן צריך זמן לחומר להבריק את הרצפה. בתהליך הקריסטלי מעבדים את הרצפה בצמר פלדה, והרצפה נעשית חלקה, מושלמת ומבריקה מאוד.

פוליש קריסטל נותן אפקט  הברקה שנראה מאוד נקי, אך גם באמת הופך את הרצפה ליותר נקייה ויפה. הפוליש והברקה מחליקים את הרצפה, כך שלכלוך לא נדבק אליה בקלות, והיא אינה מחליקה לחלוטין.

רצפה לאחר טיפול תהיה הרבה יותר קלה לשטיפה,  ולנקות את הרצפה לאחר מכן, יקל עליכם מאד. התוצאות מחזיקות מעמד לאורך שנים, בהנחה שמבצעים זאת בצורה מקצועית, הרצפה תחזיק זמן.הסיבה שלא כדאי להתפשר, ולהזמין אך ורק חברה שמתמחה בכך, שתגבה את השירות באחריות לזמן.העדיפו חברה עם הרבה ניסיון, עם הרבה ידע לטפל ברצפה הישנה שלכם, והפכו אותה לממש חדשה.

הפוליש שחוסך לכם כסף

מומחים מסבירים כי פוליש קריסטל הוא אחד מהשיטות הכי פופולריות והכי יעילות לצורך חידוש רצפה ישנה. פוליש לרצפה ישנה חוסך כסף רב, מפני שהוא עוזר לשמור על הרצפה, ומתקן כל מיני פגמים חיצוניים שנראים לעין.

חשוב לציין שגם פוליש מסוג אחר, יכול לשמור על הרצפה ולהגן מפני נזק, כך למשל, פוליש ווקס אקרילי. פה לאחר הטיפול, הרצפה מקבלת שכבת הגנה יפה, ומומלץ לחדש מפעם לפעם, את הטיפול לפי הצורך. על כל פנים, פוליש עוזר לשמור על מראה בית נקי,  והשיטה הקריסטלית נחשבת לעמידה יותר, ולאורך זמן. הרצפה נראית יוקרתית ויפה, מבלי שהייתם צריכים להשקיע כסף רב, בהחלפת ריצוף מחדש, ולכלוך בבית.

כשאתם רוצים בית הרבה יותר יפה, אז הדרך להשיג אפקט מקסימלי, ניתן בהוצאה כספית, סבירות ביותר. אם אתם גרים בבית ישן או בדירה ישנה, פוליש לרצפה ישנה פעולה מתבקשת, לוותר עלייה זאת שטות. יחד עם זאת, זו שיטה מאוד טובה שיכולה לסייע, להשביח את הנכס, לקראת מכירה או השכרה שלו. נכס שנראה הרבה יותר יפה ומתוחזק, מושכר בקלות או נמכר במחיר גבוה יותר, לעומת בית דומה שנראה בלתי מתוחזק.

מה חשוב לוודא לפני הזמנת השירות

אם אתם יודעים אילו סוג מרצפות מותקנות אצלכם, כדאי לעדכן בכך את חברת הפוליש מראש, להכנות. אם אתם לא יודעים זאת, לפני ביצוע פוליש קריסטל לרצפה ישנה,  דאגו שנציג החברה יגיע ויבדוק האם הרצפה אצלכם מתאימה לטיפול מסוג זה. חברה לא מקצועית או לא אחראית, עלולה להרוס מרצפות, במידה ולא מזהים נכון את סוג הרצפה המעובדת.

דבר נוסף שחשוב לוודא לפני הזמנת שירות פוליש לרצפה ישנה, זה הניסיון וההמלצות של החברה. חברה מנוסה, בעלת מוניטין, תיטיב לחדש ולהבריק את הרצפה שלכם, ואתם תהנו מזה שנים רבות מאד.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן