חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מגלים יקב אחרי יקב ברמת הגולן

קרדיט תמונה PIXABAY

מסלול לגילוי יקבים הוא כבר לא משהו נישתי, קונספט רחוק ששמעתם אולי במקרה מחבר. כיום בכל העולם אנשים מגיעים במיוחד ליעדים שונים בכדי לתור אחר היקבים השונים, להכיר את היין, הנופים, האנשים והסיפורים של המקום, וליהנות מחופשה עם ערך מוסף, ועם טעמים ייחודיים. גם הישראלים, והאמת היא שגם יותר ויותר תיירים מחו"ל מגיעים למסע שכזה בישראל, ומגלים יקב אחרי יקב ברמת הגולן.

רמת הגולן התברכה בתנאים הייחודיים המאפשרים גידול של ענבי יין. לא בכל מקום אפשר לגדל ענבים מכל זן, וזנים איכותיים ונחשבים של ענבי יין גדלים בכל רמת הגולן, ענבים שונים באזורים שונים, ומשם נולד המגוון הרחב של יינות רמת הגולן.

איך בוחרים יקב ברמת הגולן כיעד לביקור?

שלא כמו מפעלים, או יותר נכון לומר מאפיות לדוגמא, הרי שיקבים מעולם לא היו רק מקום להכנת יין. יש משהו בכל תהליך הכנת היין, מהבציר ועד לבקבוק, וכמובן לפתיחת הבקבוקים והטעימה המשותפת, משהו שהוא לא רק פס ייצור. הרי החיטה גם היא מלווה אותנו כבר אלפי שנים, והביקור במטחנות קמח ישנות הוא ביקור חביב שנותן צילומים יפים, אבל זה לעולם לא הערך המוסף שמגיע כשמטיילים ומגלים יקב.

ברמת הגולן המון יקבים, אז כדי לבחור את היקב הנכון ביותר עבורכם לביקור, או יותר נכון את היקבים שמתאימים לביקור שלכם, תצטרכו לעשות אחד משני דברים (או את שניהם גם יחד!):

  1. ללכת עם הניסיון – מרבית שתייני היינות יודעים מה הם אוהבים. אדום או לבן? מרלו או שרדונה? איזה ענבים עושים לכם את זה? ובכן, כל יקב ברמת הגולן עובד עם הענבים שהוא אוהב, ולעיתים גם אלו שהוא מגדל, לכן תוכלו לייצר מסלול שתואם את החך שלכם, ולצאת לדרך.
  2. ראש פתוח לתגליות – לצאת לטיול יקבים עם ראש פתוח יכול להיות בונוס מיוחד, אבל גם אתגר לא פשוט. לאנשים יש הרגלים, וכפי שציינו – יש הרבה אנשים שכבר יודעים בדיוק איזה יין אם אוהבים. אם אתם ממש נעולים על סוג היין המתאים לכם, טיול רנדומאלי ביקבים שונים עלול לגרור אכזבות, אז אם אתם רוצים להיות מופתעים, לעיתים לטובה, ולעיתים פחות, שמרו על ראש פתוח וזכרו ליהנות גם לגלות איזה יין פחות כייפי לכם, אבל אולי כייפי מאוד לשותפים שלכם למסע.

מטיילים לא רק לפי היקב!

טיולים מתכננים לא רק לפי היקבים, וגם מי שבא במיוחד למצוא יקב ברמת הגולן יוכל ליהנות מפעילויות, אטרקציות, מסלולים ונופים שמציע חבל ארץ ייחודי זה. אם אתם צעירים ברוחכם ובנפשכם, ואולי גם בגילכם, תוכלו ליהנות מפעילויות כמו טיולי מים, סנפלינג ומסעות רייזרים בצפון הארץ.

אם אתם חובבי נופש והחיים הטובים, תוכלו לבחור את היקבים שתבקרו בהם בהתאם לקרבה למסעדה זו או אחרת שאתם רוצים לגלות, או כל יעד אחר שאתם פשוט חייבים לראות. השילוב המושלם יהיה גם כמה יקבים מיוחדים, וגם כמה נקודות עניין נוספות, לתבל קצת את היין.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן