חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מבין את חשש ההורים"

דודו לוי נכנס לתפקיד יו"ר פורום ההורים העירוני בזמן מתוח ופועל בכל המישורים: בראיון חג ראשון ובלעדי לסקופ הוא מספר על הלילות ללא שינה, הדאגה לתלמידי העיר וגם שולח עקיצה להסתדרות המורים | מילן מועלם | צילום: סיון מטודי, אלדד עובדיה

לפני שבע שנים, החליט דודו לוי, עצמאי בתחום המחשבים והמדפסות, להיכנס להנהגת ההורים בבית הספר בית יחזקאל. הוא נבחר ליו"ר הפורום הבית ספרי ומשם הכל היסטוריה. לפני ארבעה חודשים הוא התמודד וגם זכה בתפקיד יו"ר הפורום העירוני ונכנס לנעליו של אברהם רווח שכיהן בתפקיד שנתיים.

עבור לוי, פורום ההורים הוא לא פחות משליחות וכעת, אחרי כמה חודשים בתפקיד, בראיון חג לסקופ הוא מספר על העבודה הקשה והמאתגרת, בפרט בימים מתוחים אלו.

 דודו, הלכת על תפקיד מאוד תובעני, למה החלטת להיות יו"ר הפורום?

"בהכנסי לפורום העירוני בבית יחזקאל, כיהנה כיו"רית בזמנו סופי חוטובולי, ממייסדיה העיקריים והחשובים של הפורום. מאז עזיבתה, חשבתי לא פעם להתמודד לתפקיד החשוב הזה ושמתי לעצמי למטרה לעשות זאת לכשארגיש שהעיתוי הנכון  יגיע וכמובן, לכשהדבר יעמוד על הפרק ותהיינה בחירות לתפקיד. ההמתנה שלי נבעה מההבנה שאין להקל ראש בתפקיד, במשמעותו וחשיבותו  וכאחד שעומד בראש פורום שכזה, אני צריך לגייס את כל הזמן, המשאבים, הידע והכלים שצברתי ורכשתי בתור חבר מן המניין, תוך אחריות מרבית כלפי חבריי השותפים לדרך בפורום, כלפי ההורים והילדים באשקלון ולהיות להם דמות אמינה שתדאג יחד איתם, להגשים את כל השאיפות, המטרות והיעדים תוך שמירה על הערכים הבסיסיים עליהם מושתת הפורום ומהותו".

 מה גילית בתפקיד שלא ראית כשהיית רק חלק מחברי הפורום?

"עם כניסתי לתפקיד יו"ר פורום ההורים העירוני, שמתי לי למטרה לחזק את השיתוף פעולה והפעילות השוטפת עם אגפי העירייה השונים בהתאם לצורכי מוסדות החינוך הפורמלים והבלתי פורמליים כאחד. בוועדות השונות מטעם העירייה בהן השתתפתי לאחרונה, נחשפתי לתוכניות הרבות בתחום החינוך והתרבות עבור הילדים, הילדות והנוער באשקלון שתצאנה לפועל בקרוב. נוכחתי לדעת כמה המעורבות שלנו ההורים בתהליכים אלה חשובה וכמה ניכרת הנכונות מצד הרשות והמנהל, להשקיע משאבים רבים, לקבל ולשמוע מאיתנו ההורים את הצרכים החשובים על מנת לבסס את הביטחון הנפשי והפיזי של ילדינו ולשפר את אורח חייהם במסגרות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי האמורות לפעול בהלימה אחת, בעיקר לאחר שנתיים מאתגרות של תחלואת הקורונה ומצב בטחוני רגיש במיוחד, תוך צמצום פערים  ומתן חוסן אמיתי בסיסי וחשוב"

 מה המטרות שלך עד סוף הקדנציה?

"הגיעה העת שמשרד החינוך בארץ ישים דגש על פיתוח שייכות ואחריות משותפת של ההורים למערכת החינוך, הן ברמה המקומית והן ברמה הארצית, תוך טיפוח מעורבות ההורים בחינוך ילדיהם במוסדות החינוך ובכלל, לחיזוק הקשר בין ההורים לבין המוסד החינוכי וצוות ההוראה, דבר שכן טעון לשיפור אצלנו באשקלון בחלק מבתי הספר, בין השאר על ידי שינוי מהותי בחוזר מנכ"ל משרד החינוך המנסה לעתים לכפות את מרותו על וועדי ההורים ואופן בחירתם".

הספקת לשנות משהו בפורום?

"בימים אלו חברי הפורום פועלים להוסיף אל שורותינו נציגי גנים מתוך אמונה שכל הילדים בעיר, בכל גיל, צריכים לקבל מענה דומה כבבתי הספר בכל התחומים, כגון טיפול בפערי בנייה באם קיימים, הצפת בעיות תשתית, הזנה, צהרונים, צוותים וכח אדם. אציין שהמחסור בכח אדם הוא בעיה ארצית גורפת שזקוקה לפתרון עליו פועלים בהנהגת ההורים הארצית אל מול משרד החינוך ובאשקלון העניין הוצף ומטופל בימים אלה. אני יותר משמח שבשנה הבאה, על פי המסתמן, אף  יצטרפו לחוק חינוך חובה גם מעונות היום, גילאי שלושה חודשים עד שלוש שנים ואז נפעל לתת גם להם מענה במסגרת הפורום".

מה המהות שלכם כפורום הורים?

"חבריי הפורום פועלים לשמירת זכויות הילדים ומוגנותם במסגרת מוסדות החינוך ומשמשים קול להורים והעברת צרכים ומידע באופן מסודר אל הרשות והמנהל אשר בזכות ראש העיר, תומר גלאם וראש מנהל חינוך, יובל זוזט, מטופלים באופן מהיר וטוב לטובת ילדינו. לא מובן מאליו כי ניתנת לנו האפשרות לשבת לצידם, להשמיע לשמוע ולפעול יחד, לא כססמאות, אלא כעובדה, הלכה למעשה. בכוונתנו לדאוג ששיתוף פעולה זה יתחזק ויתהדק. אנחנו מאמינים שכל מהות השליחות שלנו כהורים וכמבוגרים האחראים ככלל,  חייבת להתבסס על שיתוף פעולה, שקיפות וכבוד הדדי בין כל הצדדים על מנת לקדם את החינוך בכל המובנים וזה חייב להיות קיים בין כל וועדי ההורים בבתי הספר מול ההנהלה ובין פורום ההורים העירוני לרשות ולמנהל, כי רק כך אנו מקדשים את המטרות החשובות לשמן התכנסנו והאינטרס של כולנו חייב להיות כאחד, הצלחת ילדינו".

▪️ ▪️

דודו לוי לא חוסך ביקורת מארגוני המורים שיחד עם משרד החינוך החליטו שלא ליישם את החלטת ממשלת ישראל לצמצם את מספר התלמידים בכיתות הלימוד בתמורה לשיפור תנאי השכר: "יו"ר הסתדרות המורים בוכה היום בדמעות תנין שהצפיפות בכיתות מהווה בעיה עיקרית למורים. חבל שארגוני המורים לא משלבים ידיים על הנהגת ההורים הארצית ליצירת מערכת חינוך מתקדמת וחדשנית בה כיתות הלימוד והגנים יהיו עד 25 תלמידים. יש צורך שינוי תפיסה ובעידוד התלמידים ליצירתיות, סקרנות ומחקר עצמי ופחות שינון ופליטה של חומר במבחנים. זה דורש הרבה מהצוותים החינוכיים שצריכים גם להכיל ולהתמודד עם תלמידים עם לקויות למידה ולכן חובה לתגמל אותם בשכר ראוי. אני חייב לציין שמשמעות הדברים לעיל משפיעה באופן ישיר על כל סוגי החינוך באשר הם, הפורמלי, הבלתי פורמלי והמיוחד". 

 אנחנו בימים מתוחים בטחונית, מה אתה שומע מההורים?

"הילדים שלנו, בכל הגילאים, חוו ועודם חווים תקופה מאתגרת במיוחד. הם חיים בצל הקורונה, בצל המצב הביטחוני בדרום, בצל האתגריים החברתיים אשר גיל הילדות והבגרות טומנים בחובם ובתוספת לא פשוטה של מציאות פיגועי טרור בכל הארץ וצריך להחזיר להם את החוסן הנפשי והפיזי. אני מדבר כל יום וכל היום עם הורים בעיר, מבין את החשש הגדול בשליחת הילדים למוסדות החינוך לאחרונה. גם אני אבא לחמישה ילדים וחושש לילדיי, אך באותה נשימה, עם תחילת הפיגועים בבאר שבע, חדרה, בני ברק ולאחרונה אף תל אביב, אני בקשר רציף עם גורמי הביטחון בעיר ועם ראש העיר תומר גלאם שמיד הסכים עימי כשביקשתי לתגבר את מוסדות החינוך והגנים באבטחה, להרחיק נקודות איסוף וריכוז פועלים הנמצאים בקרבת מוסדות חינוך ויצא בפרויקט הגנתי גדול לצורך מתן תחושת מוגנות ובטחון לתושבי העיר ובעיקר לילדים כשהעצים וגייס כוחות בטחון. לעניות דעתי הכרחי במקביל לרשת את כל מוסדות החינוך במצלמות אבטחה ולעקוב כך גם אחר המתרחש בשטחים הציבוריים גם בימי שגרה".

ההורים צריכים לשמור על שגרה?

"בוודאי, אני מאמין השגרה מעניקה לנו ולילדים מעט חוסן. כמובן שאני מבין לחלוטין את ההורים שהיססו והשאירו את ילדיהם בבית מפאת חוסר הוודאות והחשש שהיה בקרב כל המדינה. אני רוצה לבקש מהתושבים היקרים, להמשיך בשגרת החיים שלצערנו אנו רגילים אליה אך להיות זהירים ולגלות ערנות".

הפיגועים הגיעו עד אשקלון, מערכת החינוך ערוכה?

"הפיגוע שהתרחש באתר בנייה בעיר היין, הוא הוכחה לזה שיש מפגעים שמבקשים לפגוע בנו , לשבש את שגרת חיינו ולפגוע בחוסן ובביטחון שלנו. אני חושב שאנחנו ערוכים לכל תרחיש ויודע שמשטרת ישראל למזלנו הגדול בשיתוף העירייה, הגבירו את הפעילות וראינו את התוצאה בעיר היין. השוטר מנע בגופו פגיעה בחפים מפשע והוא ראוי להערכה".

לסיום, מה תאחל למורים ולתלמידים?

"ברצוני להביע את הערכתי הגדולה ולהודות לכל חבריי פורום הורי אשקלון, שותפי לדרך הנאמנים, על מסירות נתינה ועשייה ללא גבולות בהתנדבות מלאה מזמנם החופשי והאישי גם בבית ספרם וגם במסגרת הפורום למען כל ילדיי העיר כאחד. אני רוצה לברך את כל תושבי העיר אשקלון, עיר הולדתי, בחג חירות שמח וכשר ולאחל לילדים המקסימים שלנו חופשה נעימה ובטוחה ולהזכיר להם שהאפיקומן מסתתר מתחת לאפם, בדמות ההורים והמשפחה שהם המתנה הכי גדולה וחשובה שיש".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דודו לוי נכנס לתפקיד יו"ר פורום ההורים העירוני בזמן מתוח ופועל בכל המישורים: בראיון חג ראשון ובלעדי לסקופ הוא מספר על הלילות ללא שינה, הדאגה לתלמידי העיר וגם שולח עקיצה להסתדרות המורים | מילן מועלם | צילום: סיון מטודי, אלדד עובדיה
דילוג לתוכן