חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אנג'ל אלון תדליק משואה ביום העצמאות

אחותו הגדולה של מוריס ז'אנו גידלה למעלה מ-200 ילדי אומנה ונבחרה להדליק משואה: "סמל לנדיבות ורגישות" | מילן מועלם

כבוד: אנג'ל אלון, תושבת אשקלון לשעבר, ואחותו הגדולה של כוכב העבר, מוריס ז'אנו, נבחרה להדליק משואה בטקס יום העצמאות.

אנג'ל, תושבת נתיבות ואם לשמונה ילדים, נולדה במרוקו ב-1950 וכשעלתה ארצה התגוררה במעברה ברחוב מילרוד באשקלון. אהבתה להתנדב ולסייע לשכנותיה ולסביבתה, הביאה את מחלקת הרווחה בעיר לבקש שתשמש כ"משפחת אומנה".

אנג'ל נענתה לבקשה, ובמשך יותר מ-30 שנה, פתחה את ביתה וטיפלה ב-217 תינוקות וילדי אומנה במצבי סיכון. בתפקידה כ"משפחת קלט חירום", אנג'ל הייתה שם עבורם בשעות לילה מאוחרות, בחופשות ובחגים והעניקה לילדים ולילדות שבאחריותה בית חם ואוהב. היא דאגה לבריאותם ולעתידם במשך חודשים, ואף שנים.

בין ילדי האומנה הרבים שזכו לחיבוקה החם ולטיפולה המסור של "אם הבנים", היו גם תינוקות שננטשו בבתי החולים ופגים חסרי ישע. אלון ליוותה את הילדים עד שנמצאה עבורם משפחה מאמצת, והמשיכה לשמור על קשר עם רבים מהם. מפעל חייה של אלון, שנעשה בסתר ומבלי שזכתה להוקרה ציבורית, הוא מופת לנתינה אינסופית, לחמלה אנושית חסרת גבולות ולאמונה באדם.

שר התרבות והספורט ויו"ר הוועדה לסמלים וטקסים, חילי טרופר: "אנג'ל אלון היא סמל לנדיבות ולרגישות חברתית יוצאת דופן. 217 תינוקות וילדי אומנה זכו בזכותה לבית חם ולחיבוק אוהב. בלבה הגדול היא עטפה אותם ומעניקה לכולנו צוהר להבנה מהי אהבת אדם."

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

אחותו הגדולה של מוריס ז'אנו גידלה למעלה מ-200 ילדי אומנה ונבחרה להדליק משואה: "סמל לנדיבות ורגישות" | מילן מועלם
דילוג לתוכן