חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רילוקיישן לישראל מקנדה: הצעדים שמחזירים אתכם הביתה

 

רילוקיישן לישראל מקנדה הוא השלב שבו מסתיימת השליחות וצריך לארוז את החפצים ולחזור הביתה. איך עושים את זה ולמה חשוב לשים לב?

מעבר ממדינה אחת לאחרת (רילוקיישן) כולל הרבה מאוד אתגרים פיסיים, רגשיים ונפשיים. הריחוק מהמשפחה המורחבת ומהחברים, המעבר למדינה עם תרבות שונה, שפה שונה, אורח חיים אחר לחלוטין להתרגל אליו, שינויים במזג האוויר והרשימה עוד ארוכה. העניין הוא שאחרי שמתרגלים למדינה החדשה, היא פתאום הופכת לבית. כיוון שכך, כאשר מסתיימת תקופת השליחות, חוויית הרילוקיישן בעצם חוזרת על עצמה, הפעם בכיוון ההפוך – מהמדינה הזרה לישראל.

ניקח את קנדה כדוגמא. רילוקיישן לישראל מקנדה אחרי מספר שנים של מגורים במדינה הרחוקה הוא מורכב. משפחות רבות מרגישות כי המהלך הזה מורכב אפילו יותר מהרילוקיישן לקנדה, כיוון שפתאום הפערים בין המדינה החדשה לבין ישראל מקשים דווקא על ההסתגלות חזרה בבית.

דואגים לכל הפרטים

אחרי שהתקבלה ההחלטה לעשות רילוקיישן לישראל מקנדה, יש הרבה פרטים לוגיסטיים שדורשים טיפול. הראשון והמרכזי שבהם הוא איך מעבירים את החפצים מקנדה לישראל? ישנן חברות שילוח רבות שיכולות לסייע בתחום. אנשי החברה מפעילים מערך שלם של עובדים, אשר מטפלים בכל הפרטים, החל במיפוי החפצים ש"עושים אתכם עלייה לישראל" דרך אריזתם והובלתם לישראל, עד לבית החדש שלכם.

מטבע הדברים, מדובר בהובלה מורכבת וארוכה, אולם יש דרכים לחסוך גם כאן בהוצאות. אם יש משפחות נוספות שעושות רילוקיישן לישראל מקנדה, ניתן, למשל, לחלוק מכולה. בדרך הזו כל משפחה משלמת על החלק היחסי שלה במכולה. המהלך הזה מקצץ בעלויות השילוח באופן מאוד משמעותי ויכול להקל על תזרים המזומנים שלא פעם מידלדל לקראת המעבר.

בנוסף, רילוקיישן לישראל מקנדה עלול להעמיד את הילדים במשפחה במצב רגשי מורכב. לכן, כדאי לשקול לעשות את המעבר לפני תחילת שנת הלימודים. בדרך הזו הילדים יוכלו להשתלב במסגרות החינוכיות יחד עם יתר הילדים, ולא יגיעו באמצע השנה אחרי שכל ילדים הכיתה כבר מגובשים ומכירים אחד את השני. אם הדבר לא אפשרי, כדאי לשקול שהילדים יגורו פרק זמן מסוים עם מישהו מקרובי המשפחה שגרים באיזור בו אתם עתידים לגור. בדרך הזו הילדים יוכלו להכיר חברים חדשים, להשתלב במסגרות שונות דוגמת חוגים והקליטה שלהם תהיה קלה הרבה יותר.

הדבר החשוב ביותר כאשר עושים רילוקיישן לישראל מקנדה הוא להיות אופטימיים, סבלניים ועם הרבה מאוד אורח רוח. בדיוק כפי שהמעבר מישראל לקנדה כלל מהמורות, כך גם המעבר חזרה. השמחה לקראת איחוד מחודש עם החברים והמשפחה המורחבת מהול בפרידה מחברים וקשרים שקשרתם מעבר לים וחשוב לאפשר לכל אחד מבני המשפחה להביע את הרגשות שלו, גם אם הם קשים. שמירה על ערוץ תקשורת פתוח בין בני המשפחה יבטיח רילוקיישן לישראל מקנדה קל עד כמה שאפשר.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן