חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סהר לגלאם: "לעבות את האבטחה במוסדות החינוך"

חבר המועצה דורש להציב שני מאבטחים בתקופה הקרובה, בכל מוסד חינוכי | מילן מועלם

חבר המועצה סהר הגיש שתי הצעות לסדר לישיבת המועצה הקרובה על רקע המתיחות הבטחונית ואירועי הימים האחרונים. הראשונה קוראת להשמיש את מערך המצלמות העירוני והשניה, שהוגשה היום (רביעי), קוראת לעבות בדחיפות את מערך האבטחה סביב מוסדות החינוך בעיר.

על פי האמור בהצעות "האירועים האחרונים מלמדים שאנו לפני תקופה בטחונית מתוחה, וכי ההערכות הן שחודש הרמדאן, שמאופין בעליה במתיחות הביטחונית, צפוי להיות רגיש במיוחד".

על רקע זה הגיש סהר הצעה ראשונה הקוראת לתקן ולהרחיב את מערך המלצמות העירוני, והצעה נוספת שהוגשה היום קוראת כאמור לעבות את מערכי האבטחה בבתי הספר ומוסדות החינוך כך שבכפוף לתכנית מפורטת ימצאו בכל מוסד שני מאבטחים חמושים בעלי הכשרה מתאימה.

על פי האמור בהצעה, על רקע האירועים אחרונים הורים באשקלון החליטו שלא לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך. סהר מציין כי באחריות הרשות מצויים גם שלומם של הילדים אך גם תחושת הביטחון של הילדים וההורים והשמירה על שגרת הלימודים, שגם כך סבלה משיבושים קשים במהלך השנתיים האחרונות.

לאור זאת מבקש סהר בהצעתו לעבות את מערך האבטחה הקבועה במוסדות החינוך כך שיהיו לכל הפחות שני מאבטחים חמושים בעלי הכשרה מתאימה במוסדות באופן קבוע במהלך שעות הלימודים. זאת בנוסף להשמשת מערך המצלמות העירוני, לסיורים, להיערכות עירונית ומשטרתית ולשיתוף הפעולה עם כלל הגורמים הבטחוניים.

ההצעה מציינת כי חופשת פסח של משרד החינוך היא בין 7.4.2022 ועד 24.4.2022 ומכסה את רוב תקופת הרמדאן שבשלה נדרשת ההיערכות המיוחדת ולכן משמעויות עיבוי מערכי האבטחה במוסדות החינוך מצטמצמות בהתאם.

סהר מסר: "אסור להרשות לאירועים מסוג זה להכתיב את שגרת היום שלנו ושל ילדינו. בתקופה הקרובה הכרחי להחזיר את תחושת הביטחון האישי לתלמידים ולהורים, להבטיח את שלומם ולוודא ששגרת הלימודים לא נפגעת. היערכות כזו במוסדות החינוך חסרה כרגע ובשל היעדר אבטחה מספקת במוסדות, במיוחד באזורים רוויי אתרי בניה, הורים החליטו שלא לשלוח את ילדיהם למוסדות. כרשות עלינו לוודא שגם בתקופה רגישה כזו אנו עושים מה שנדרש כדי לשמור על תחושת הביטחון, על שלומם של התושבים ועל שגרת הלימודים"

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

חבר המועצה דורש להציב שני מאבטחים בתקופה הקרובה, בכל מוסד חינוכי | מילן מועלם
דילוג לתוכן