חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אשקלון ברשימת הערים המובילות בגיוס לצה"ל

אשקלון נמצאת במקום השמיני והמכובד: 79% מהגברים בעיר מתגייסים, 46% לוחמים | מילן מועלם

אגף כח אדם בצה"ל הציג אתמול את נתוני הגיוס לצה״ל לשנת 2020 ומהם עולה כי העיר אשקלון מובילה בין הערים הגדולות בישראל את שיעור הגברים המתגייסים עם נתון של 79% (מהם 4.9% הולכים לקצונה) ואת שיעור הלוחמים בקרב גברים שעומד על 46.2%.

הנתונים המוצגים הם עבור ילידי שנתון 2000, שמרביתם התגייסו בשנת 2018 ומשתחררים השנה, ובחלוקה לגברים ולנשים. כמו כן, כלל הנתונים והרשימות הם עבור חייבי גיוס בלבד, ונתוני הקצונה מחושבים מתוך משתחררי 2020.

 

בשבוע שעבר, נפגשו ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, נציגי העירייה ונציגי משרד החינוך יחד עם מפקד לשכת גיוס באר שבע, סגן-אלוף רועי דור ונציגיו, על מנת לקדם את הטמעת פרוייקט ״לרשותכם״ שמובילה חטיבת התכנון והמנהל באגף כח האדם בצה״ל באמצעות לשכת גיוס באר שבע. מטרת הפרוייקט היא חיזוק התהליכים המשותפים עם הרשויות המקומיות, מתוך הרצון לסייע למועמדים לשירות הביטחון במחוז דרום לבצע שירות משמעותי ומותאם באמצעות תכניות שונות.

הנוכחים סיכמו כי הפרוייקט הכרחי וחשוב לעיר ובכלל, וכי שיתוף הפעולה יביא להטמעה מהירה ואפקטיבית.

מפקד לשכת גיוס באר שבע, סגן-אלוף רועי דור: ״העיר אשקלון עובדת בשיתוף פעולה עם לשכת הגיוס וגורמי צה״ל השונים. המפגש היום הוא עוד שלב בחיזוק הקשר וחיבור הרשות לתהליכי המודל הרשותי ותמורותיו. ראש העיר ובעלי התפקידים בעיר נכונים למשימת ההכנה לשירות בצה״ל בדגש על שירות משמעותי וקרבי, ניכר כי פועלים בכל מאודם ומרצם לקדם את תושבי העיר. אנו ביחידת מיטב, יחד עם השותפים במשרד החינוך ומשרד הביטחון נגיע להישגים רבים ומשמעותיים״.

ראש עיריית אשקלון, מר תומר גלאם: ״השירות בצה״ל הוא אחד מאבני היסוד שלנו וכל שירות, שיש בו תרומה לצבא, למדינה ולחברה הוא חיוני ומשמעותי. אלו הערכים שאנחנו מטמיעים בקרב בנות ובני הנוער שלנו שמובילים את טבלת הזכאות הארצית לתעודת בגרות חברתית. אגף תרבות נוער וספורט בשיתוף לשכת הגיוס וגורמים נוספים בצה״ל פועלים כדי ליישם את אותם ערכים ומפעילים תוכניות חדשות ופורצות דרך כדי לקרב ולעודד יותר תלמידות ותלמידים לשירות צבאי משמעותי. אני מודה לכל הגורמים, בצבא וברשות, על שיתוף הפעולה המבורך למען דור העתיד שלנו״.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

אשקלון נמצאת במקום השמיני והמכובד: 79% מהגברים בעיר מתגייסים, 46% לוחמים | מילן מועלם
דילוג לתוכן