חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסטטוס בפרשת – "בשלח" | אביחי דניאלי

 

זרע קודש בר קיימא ליוסף מרדכי בן אליס ונעה לירז בת חנה

 

תלמיד במכללה לרפואה צפה בגדולי הרופאים שהתכנסו סביב גוייתו של נפטר שחלה במחלה אנושה, וקיבל תרופה ניסיונית. התרופה לא הצילה את חייו, יתכן שלא היה בה ממש, יתכן שניתנה במועד מאוחר מדי או במינון קטן מדי. עתה התקבצו הרופאים סביב גופתו וניתחו אותה.

תוצאות הניתוח גילו כי התרופה החלה לפעול את פעולתה. אומנם יש לשנות את המינון, אך בכך יהיה סיכוי להדביר את המחלה.
התלמיד הסתקרן ושאל: "מי היה הנפטר?"

השיב הרופא הבכיר: "אסיר מבית הכלא, שהיה שפוט למאסר עולם".

שאל התלמיד ומפושע נתעב זה תלמדו לגבי אנשים הגונים וישרים, הרי זו בושה להביא ממנו ראיה, ללמוד ממנו גזירה שווה לכולם"
השתיקו הרופא ואמר: "דע לך, כי כל בני האדם בכל הארצות, ובכל הדורות, לבנים ושחורים, שווים הם בתכונת גופם ותולדתם, וניתן ללמוד, וחובה ללמוד מן הפרט על הכלל…"

כתוב בפרשה: "וַיַּרְא יִשְׂרָאֵל אֶת הַיָּד הַגְּדֹלָה אֲשֶׁר עָשָׂה ה' בְּמִצְרַיִם וַיִּירְאוּ הָעָם אֶת ה' וַיַּאֲמִינוּ בַּה' וּבְמֹשֶׁה עַבְדּוֹ" (שמות יד', לא')

בני ישראל ראו את קשיחות ליבו של פרעה, ואת המכות שהביא עליו ועל עמו בעקשנותו, ולמדו את הלקח, וַיִּירְאוּ הָעָם אֶת ה' וַיַּאֲמִינוּ בַּה'.

בני ישראל לא אמרו שפרעה הוא רשע, שליבו לב אבן, הם ידעו שפרעה אף הוא אדם, עם כל חולשותיו ועם כל הרוע שבו, אלא כל מחשבתם הייתה איך לא להגיע למעשיו של פרעה ומאידך להגיע למעשיהם של אבותיהם.

כל אחד מאיתנו יכול להיות כמשה וללכת בדרכיו, או יכול חלילה ללכת בדרכיו של פרעה באפשרותנו ובנפשנו הדבר אומנם טומנת בתוכה השקעה ויזע, והתמדה ולעבוד על המידות ולהלחם בעצות הכזב של יצר הרע במחיר של הנאה של רגע אם כל זה ולמרות כל הפיתוי זה שווה כל הון שבעולם ועל זה נאמר יגעת ומצאת תאמין תעשה השתדלות וה' יהיה בעזרך

זמני כניסת השבת :
כניסת שבת :16.40
תוספת שבת:16.30
יציאת השבת :17.39
יציאת השבת ר"ת:18.14

שבת שלום ומבורך
🕯️🍷💐🙏🏻🍷💐🕯️

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן