חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בישראל ישנם מרגלים | ארז שטרית

שירות הבטחון הכללי הוציא הודעה חריגה ומרתקת לעיתונות בישראל, הודעה על תפיסת רשת ריגול איראנית בישראל . כן…פה בישראל של ינואר 2022. מעט פרטים כפי שפורסמו: מדובר ב 5 מעורבים, אזרחי ישראל כשרים…השכנה שלך, החבר שלך, העמיתה למקום העבודה. 5 מרגלים!

תפיסת הרשת היא פרי שיתוף פעולה של שירות הבטחון הכללי עם היחב"ל של משטרת ישראל. מהפרסום עולה כי שיטת הגיוס האיראנית היתה הפעם דרך פרופיל מזוייף בפייסבוק של בחור איראני בשם "ראמבוד נמדר", המתגורר באיראן.

הבחור יצר קשר דרך מכנה משותף, כנראה השפה והתרבות הפרסית. מרגע שיצר את הקשר, המשיכו בתקשורת רציפה בוואטסאפ.

בתחילה סביר להניח שהמעורבים לא הבינו ולא ידעו שמדובר במפעיל מרגלים איראני במסווה. אך מרגע שהחל לשלוח אותם למשימות שונות ומשונות כמו צילום שגרירות ארה"ב בתל אביב ובירושלים, צילום קניון, נסיון ליצור קשר עם חברת כנסת ישראלית, אפילו הנחיות לגיוס אחד מילדי המעורבות לחיל המודיעין בצה"ל ומרגע שגם החלו לשלם …הרבה ובדולרים …כבר אין מנוס מהנחה שאכן הבינו שהם מרגלים עבור מדינת אוייב. הנ"ל יתברר במשפט הוגן כנהוג במדינתנו .

העצורים בפרשה הינם אישה תושבת חולון בת 40 , בעלה של אותה האישה שהצטרף למעשים, תושבת בית שמש בת 57 , תושבת כפר סבא בת 47 ולבסוף אישה בת 50 תושבת ירושלים.

אל דאגה, לא נגרם כל נזק ממשי לביטחון המדינה שכן הללו אותרו במהירות ע"י השב"כ והיו תחת מעקב ממושך לטובת העמקת המידע טרם הפלת הרשת. עדיף במקרים כאלה להמתין בסבלנות ולוודא הימצאות די ראיות לקבלת תיק פלילי מוצק ואף הבנה לעומק של מימדי הנזק שכבר נגרם, כיצד לשקמו וכיצד להגיע לכלל המעורבים .

ביעודו של שירות הבטחון הכללי מופיע סיכול ריגול. צמד מילים קצר אך הטומן בחובו עולם של עשיה , דרכי פעולה ממודרות , סבלנות אין קץ והקרבה רבה. בסמלו של שירות הבטחון הכללי ישנו המשפט – "מגן ולא יראה".

משמעות המשפט שבעוד אנו חיים את חיינו בשלווה, ברחובות הערים, ביום ובלילה, בתוך ומחוץ לגבולות, מתחוללת מלחמה אמיתית- מלחמה ללא תאריך סיום.

מלחמה חשאית וסודית בה גברים ונשים אמיצים ועשויים ללא חת, מחפשים ללא לאות את הללו שמחפשים להשמיד את מדינת ישראל, לקחת חיים, להחליש את הציבור והחברה, להביס אותנו.

אנשינו מחפשים, מוצאים ומסכלים שוב ושוב ושוב …ומנצחים בכל פעם ניצחון קטן בדרך לניצחון גדול במערכה כולה.

בישראל ישנם מרגלים. לחשוב שאין זו תהיה תמימות שלנו אין את האפשרות לאמץ. מלחמות בין מדינות מתרחשות בעזרת מטוסים, טנקים, לוחמים וטילים. אבל יש מלחמות אחרות שמתרחשות בשקט. בין ישראל לאיראן יש מלחמה ממושכת על רקע רצונה של האחרונה בהשמדת ישראל.

לאחרונה עלו לכותרות נסיונות פגיעה רבים בתחום הסייבר כגון פגיעה בתשתיות המים של ישראל, נסיונות השפעה על המורל הלאומי דרך הצפת הפייסבוק והטוויטר בפרופילים מזוייפים של לכאורה ישראלים שמתחזים לפעילי ימין ושמאל ומנסים לשסות את הצד השמאלי והימני של המפה הפוליטית בישראל ולהביא לשינאה ולמלחמת אחים.

תקוות האויב היא  שבסופו של דבר האזרחים בארץ יתייאשו ויאבדו תקווה. יצירת דמורליזציה חמורה בחברה הישראלית שיכולה למשל להביא לאחוזי הצבעה נמוכים בבחירות , אובדן אמון בסמלי השלטון, יצירת אנארכיה ועוד.

לנו אסור כמובן לשחק לידיהם ולזכור שישראלים אחים אנחנו! ושהבתים חרבו על שינאת חינם …לא הבית הזה!

מה גורם לאדם לרגל כנגד מולדתו ?

זו שאלת השאלות שאירגוני המודיעין ומפעילי הסוכנים דנים בה שנים רבות. בניגוד למקובל לחשוב, מניע כספי איננו המניע הראשון. הכסף מגיע בהמשך התהליך, אולם בשלב הגיוס מה שעובד זה מציאת נקודת התורפה האישית במי שאירגוני המודיעין רוצים לגייס וכאן הסיבות רבות ומגוונות ולא נעסוק בזה בטור הזה גם מפאת המידור שבנושא.

אסכם ואומר כך – מדינתנו קטנה ונזקי ריגול יכולים להסב לה נזק משמעותי .

עלינו לפתח את " החוש השישי " לזיהוי מה שאיננו סביר, ואיננו במקומו. כשמציעים חברות בפייסבוק וזה מישהו שאיננו מוכר , מיד עליכם לשאול מיהו ומדוע פנה דווקא אליכם? כמה חברים משותפים יש לכם עם הפרופיל? איזה תמונות ופוסטים העלה ? מאיזה שנה נפתח הפרופיל ? האם ישנן שגיאות כתיב לא סבירות בשפה הכתובה ועוד . אין תחליף לערנות .

מחמאות לשירות הבטחון הכללי ולמשטרת ישראל שלנו .

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן