חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כדורגל: הפועל נגד עיריית אשקלון

הבעלים של הפועל אשקלון, שניר נפתלי במכתב חריף לראש העיר שלא נותר חייב: "קבוצה פרטית אשר מנוהלת על ידי גורם פרטי" | מילן מועלם

שניר נפתלי, הבעלים של הפועל אשקלון, שלח הבוקר מכתב בהול וחמור לעיריית אשקלון בו הוא מאשים אותה במצבה הקשה של הקבוצה. הפועל ממשיכה להפסיד שבוע אחרי שבוע ונראה כי היא בדרך הבטוחה לליגה ב'.

נפתלי כתב לראש העיר: "אני פונה אליך כנציג עמותת ותיקי אשקלון -כדורגל, אשר מזה מס' חודשים עושים ניסיונות רבים לקבוע פגישה איתך או עם מי מטעמך על מנת לשתף אותך ולהעלות בפניך את מצבה של עמותת ותיקי אשקלון, כדורגל המפעילה את קבוצות הנוער והבוגרים של מועדון הפועל אשקלון".

"זו היא שעת חירום עבור המועדון וילדי מחלקות הילדים והנוער. לאורך כל התקופה המדוברת נקבעו איתנו פגישות אשר בוטלו ברגע האחרון בחוסר כבוד ולא הואלת בטובך להגיב לפנייתנו ולהשיב בין בכתב או בעל פה לשאלות שהופנו אליך. מלשכתך נשמעו קולות כי התעלמותך הבוטה מפניות העמותה נובעת אך ורק מזהות בעלי המועדון, דבר אשר לא יעלה על הדעת ומקורו באפליה לכאורה שננקטת מצידך".

שניר נפתלי

 

עוד הוסיף כי: "פסילתנו כבעלי המועדון העושים ימים ולילות למען הפועל אשקלון לא מובנת, לא מכבדת ותמוהה ואף עומדת בניגוד מוחלט לדברי השופט פרסקי בהחלטתו בעניין בעלות הקבוצה. אנו מודיעים לך כי טובת המועדון לנגד עיננו ולראיה השקעתנו הרבה, בין במשאבים כספיים ובין במשאבים נוספים וזאת על מנת להבריא את המועדון מהמצב אשר היה ביום אשר הגיע לידנו לאחר שנות תפעול תחת החברה העירונית".

נפתלי הזכיר גם את מצבה הכלכלי הקשה של הקבוצה לפני שרכשו את המועדון: "לפי מיטב הבנתנו היה בזבוז כספי הציבור בדמות משרות חסרות תוכן אשר זעק מהדוחות הכספיים. הבזבוז הזה הופסק לאלתר וכלל המשאבים מושקעים באופן ישיר במועדון ובילדי העיר אשר משחקים במחלקות הנוער. אציין כי נכון לכתיבת שורות אלו המועדון מאפשר לכ- 400 ילדים ובני נוער מסגרות שונות באופן מקצועי וראוי להערכה".

לדברי הבעלים, חרף הנסיונות ליצור שיח עם העירייה, הם חשים לבד במערכה: "על אף כל מאמצנו אנו חשים כי אנו לבד במערכה , ללא תמיכה מוניציפלית הכרחית וראויה ואף סוברים לכאורה כי יש בקרבך מי שעושה בכוונת מכוון לפגוע בקבוצה. הצורך בפגישה דחופה איתך נובע גם מכך שלצערנו לא קיבלנו את התמיכות העירונית לשנת 2021 אשר אושרה בישיבת מועצה ותפעולו השוטף של המועדון ממומן באופן ישיר מכספינו הפרטי. העברת זכויות הניהול של העמותה לא יכולה לגרום להתנערות של העירייה ממנה ועל אחת כמה וכמה הפסקת המשאבים לטובת ילדי העיר ותושבי בעיר .אדרבא, במצב הנוכחי כאשר מנהלי העמותה לא מקבלים משכורות ולא מקבלים שקל לכיסם , אנו מבקשים לנצל את התמיכות העירוניות לטובת תושבי העיר בלבד".

לסיום כתב: "לאור האמור לעיל אני מבקש בכל לשון של בקשה כי העירייה תנהג כל פי העמותה בהגינות ויושר ותורו על העברת יתרת התמיכות לשנת 2021 לאלתר ללא שום דיחוי ו/או קיזוז של דמי שימוש. המגרשים בהם משחקים ילדי קבוצות הילדים והנוער הם לא מקור להתעשרות על גב הורי הילדים ותושבי העיר, נהפוך הוא, הם אמורים לשרת אותם כתושבים שמבקשים צורך בסיסי לקיים חוגי ספורט. אדגיש כי על סמך תקדימי עבר ומידה השוואתית נכונה בין צורך התושבים לגובה התשלום אין כל מקום לגביית דמי שימוש מהעמותה. בסוף דבריי אתייחס גם לקבוצה הבוגרת המציגה 57 שנות מסורת ומוניטין ונלחמת על חייה בליגה א וכל זאת
לאחר שמבחינה תקציבית ומוראלית היא ננטשה ע"י העירייה במשמרת שלך. מעבר לדאבת ליבי על כלל אוהדיה המבוגרים שאתה לא חש את סבלם ולא ער לשמחה שניתן לגרום להם במידה והקבוצה תקבל את המימון הדרוש כדי להצליח יותר. בשעה הזאת אני מבקש ממך חשבון נפש כי אין ולא יהיה עתיד לקבוצה ללא תמיכת העירייה. אני מתריע כי אי העברת יתרת התמיכות באופן מיידי ותמיכה זהה לפחות בשנת 2022 תפגע במועדון באופן אנוש ותשקף את פניה של העירייה והעומד בראשה בכל הקשור לתמיכתו בספורט ובתרבות בעיר".

איצטדיון עירוני

מעיריית אשקלון נמסר: "בפתח הדברים חשוב להבהיר ולהזכיר כי קבוצת הכדורגל של מועדון הפועל אשקלון היא קבוצה פרטית אשר מנוהלת על ידי גורם פרטי, כפי שהכריע בנושא בית המשפט. יחד עם זאת ומתוך תפיסה עירונית חינוכית וחברתית הרואה חשיבות בפעילות ספורטיבית מעין זו, עיריית אשקלון הוסיפה לתמוך בקבוצה ולהעניק לה את התמיכות והתקציבים הראויים על מנת שאלו ינותבו ויתועלו לטובת השחקנים, הן בקבוצת הבוגרים והן במחלקות הילדים והנוער. למרות הכל, בחרו מנהלי הקבוצה החדשים להתעלם בצורה בוטה מצרכיהם של השחקנים והמתאמנים. כך למשל, הופסקו ההסעות לקבוצות הנוער והילדים, מה שאילץ את הורי המתאמנים להסיע אותם למשחקים מחוץ לעיר; לא נעשתה שום השקעה לטובת מקצועיות השחקנים והמתאמנים; לא הושקעו משאבים בציוד, תלבושות וחמור מכך, בהבאת סגל מאמנים מקצועי, איכותי ופורץ דרך שישים את הקבוצה במקום בו היא ראויה להיות, במטרה ליצור גאוות יחידה לעיר אשקלון בכלל, לתושביה ולאוהדים בפרט. יתרה מכך, לא אחת נפגש ראש העיר עם הנהלת המועדון החדשה על מנת לייצר תנאים אופטימליים להצלחתה ושגשוגה של הקבוצה עבור מחלקות הנוער והילדים אך ללא הועיל. כמו כן, לאורך השנים האחרונות העירייה הקצתה למועדון את מיטב המתקנים העירוניים לשימושם. צר לנו כי ההנהלה עושה שימוש ציני באוהדים וממשיכה במסכת השקרים במטרה לנסות ולהסיט את האשמה שרובצת על כתפיהם, נוכח המצב אליו גררו את הקבוצה, לעבר העירייה. עיריית אשקלון, בהתאם למדיניות ראש העיר, משקיעה תקציבים ומשאבים רבים בעידוד הספורט על כל גווניו וענפיו, ולראייה, ספורטאיות וספורטאי אשקלון מגיעים להישגים מרשימים בקנה מידה לאומי ובינלאומי ומסבים כבוד גדול לעיר. זו המטרה שלשמה נועדו כספי הציבור והעירייה תמשיך לעשות בהם שימוש, בכבוד ובאחריות, אך ורק למטרות אלו".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

הבעלים של הפועל אשקלון, שניר נפתלי במכתב חריף לראש העיר שלא נותר חייב: "קבוצה פרטית אשר מנוהלת על ידי גורם פרטי" | מילן מועלם
דילוג לתוכן