חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוסמך או לא ?

 

 

גרושה שנישאה אזרחית לכהן פנתה לבית הדין הרבני בבקשה לקבל פיצוי כספי לאחר הגירושין. עו"ד שרון קולסקי שייצג את הגבר טען כי בית הדין אינו רשאי לפסוק בנושא – דעתו התקבלה והאישה לא קיבלה דבר.

לבית הדין הרבני התגלגלה לאחרונה סוגיה מעניינת בכל הקשור לנישואין אזרחיים. אישה תושבת האזור התחתנה עם כהן בנישואין אזרחיים בחו"ל, היות שעל פי ההלכה נישואים בין כהן וגרושה אסורים. לאחר מספר שנים, החליטה האישה להיפרד מבעלה ולפרק את החבילה, כאשר לזוג שני ילדים .

באותו שלב פנתה האישה לבית הדין הרבני בבקשה למתן גט לחומרא – גט שניתן לבני זוג יהודיים שנישאו שלא על פי ההלכה, ומתבקש על מנת להסיר ספק בקשר לנישואים. למעשה, יש הבדל בין נישואים לבין קידושין, אמנם הנישואים במצבים אלו אסורים, אולם הקידושין נחשבים , ולכן ישנו צורך בגט לחומרא, על מנת להסיר כל ספק לגבי האפשרות ההלכתית של בני הזוג להינשא מחדש.

כאמור, האישה הגיעה לבין הדין הרבני וטענה כי לבית הדין הרבני יש סמכות לקבוע כי בנוסף לגט, היא רשאית לקבל פיצוי גירושין מהבעל.

מנגד טען בדיון עורך הדין שרון קולסקי, כי היות ולא מדובר בנישואים על פי ההלכה, לבין הדין הרבני אין כלל סמכות לדון בסוגיית הפיצויים, והאישה אינה רשאית לקבל דבר.

בתום הדיון, קיבל בית הדין את עמדתו של עו"ד קולסקי, "בית הדין מבהיר שפיצויי גירושין דינם כדין כתובה", נאמר בדיון. "בית הדין סבור שאין בסיס לתביעה היות שמדובר בנישואין אזרחיים, כלומר יש פה לכל היותר ספק נישואין ומספק אין להוציא כתובה מהאיש". עוד צוין כי "לאחר העיון בנימוקי האישה מבהיר בית הדין שאין בסיס הלכתי לתביעתה והתביעה נדחית".

לכן כאמור חרף תביעתה האישה אינה קיבלה דבר מלבד גט לחומרא שניתן לה מבית הדין.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן