חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בניגוד לעמדת אלהרר מסתמן כי דוראד לא תורחב

שרת האנרגיה קראה להרחיב את תחנת הכח באשקלון אלא שהועדה לתשתיות לאומיות המליצו להרחיב את תחנות הכח במרכז | מילן מועלם

בהמשך להתנגדות עיריית אשקלון להרחבת תחנת הכוח דוראד, החליטה הוועדה לתשתיות לאומיות בראשות שלומי הייזלר להמליץ לממשלה על הקמת שתי תחנות כוח בחדרה ובקסם.

עמדת העירייה לכל אורך הדרך הייתה שלא ניתן להציף את אשקלון במזהמים מבלי שייכנסו לתוקף מכלול הפעולות של הורדת הפליטות בעיר אשקלון. אלא שלמרות התנגדות העירייה, שרת האנרגיה קארין אלהרר המליצה לפני מספר שבועות לא להוסיף תחנות כח במרכז אלא להרחיב את התחנה באשקלון.

דוראד. צילום: בני מור

מהעמדה של הוות״ל עולה כי יש להרחיב את הפעילות דווקא במרכז ולא בדרום, היות שאזור המרכז הינו צרכן אנרגיה כבד שעושה שימוש בכ-56% מהחשמל בישראל, בעוד שמיוצר בו כ-11% בלבד מהחשמל בישראל.

בעירייה הודו הערב לשרת הפנים, איילת שקד, שלטענתם פעלה בעניין. מעיריית אשקלון נמסר: "זה המקום להודות לשרת הפנים, איילת שקד, על תמיכתה בעמדת העירייה, על האוזן הקשבת ועל שיתוף הפעולה למען המטרה לשמור על בריאות תושבי אשקלון".

מאיגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון נמסר: "אנו מברכים על החלטת הוות"ל להמליץ כי מיקום תחנת כוח חדשה יהיה באזור המרכז ולא בנפת אשקלון. זאת, לאור הנתונים שהציג האיגוד על פיהם לא קיים יחס ישר בין כמות האנרגיה המיוצרת בשטח נפת אשקלון לבין הצריכה הנמוכה יחסית של חשמל בנפה. ההחלטה תומכת בעמדת האיגוד לפיה יש לבזר את מיקומן של תחנות כח חדשות ולהקימן בסמוך למוקדי צריכת החשמל המיוצר באותן תחנות. זאת על פי עקרון הסמיכות בין ייצור החשמל לצריכתו. הוועדה בראשות עו״ד שלומי הייזלר, התייחסה לנתונים שהצגנו בעבר וציינה כי אזור המרכז הינו צרכן אנרגיה כבד, העושה שימוש בכ-56% מהחשמל בישראל, בעוד שמיוצר בו כ-11% בלבד. לא יעלה על הדעת המשך הקמתן של תחנות כוח נוספות בדרום, הכרוכה בבנייה של הוספת תשתיות מתח גבוה ובתוספת סיכונים סביבתיים. ״

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

שרת האנרגיה קראה להרחיב את תחנת הכח באשקלון אלא שהועדה לתשתיות לאומיות המליצו להרחיב את תחנות הכח במרכז | מילן מועלם
דילוג לתוכן