חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסטטוס בפרשת – "שמות" | אביחי דניאלי

לרפואה שלימה ובריאות איתנה משה בן מיליה למשפחת סרוסי

בתיה בת פרעה יצאה מארמון המלך כדי לרחוץ ביאור. במהלך שהותה במקום היא ראתה תיבה קטנה, שלחה בתיה את אמתה להביא אליה את התיבה. שם, בתוך התיבה היה ילד בוכה, שלעתיד הפך להיות גואל ישראל וגדול הנביאים.

כתוב בפסוק: "וַתִּשְׁלַח אֶת אֲמָתָהּ וַתִּקָּחֶהָ" (שמות ב', ה') פירש רש"י: "נשתרבבה אמתה אמות הרבה".

על פירושו של רש"י הנלקח מהמדרש שאל רבי יצחק מוורקא הרי בת פרעה לא ידעה שיארע לה נס מיוחד וידה המושטת תתארך מספר אמות, ואם כן איך בכל זאת הושיטה ידה לדבר שאי אפשר להגיע אליו בדרך הטבע?"

והוא תירץ ואמר: "ממעשה של בת פרעה יש ללמוד מוסר השכל שכוחו יפה לכל מקום וזמן…"

כשמגיעה קריאת עזרה לאוזנו של אדם, אל לו לעמוד באפס מעשה ולהרהר, אם כדאי וראוי המאמץ מצידו, או לשקול האם היחלצותו לעזרה היא בהישג יד ותעלה יפה או לא, אלא ראשית דבר ולפני הכל עליו לעשות את שלו, ולהושיט יד עוזרת ותומכת לזולת הנתון בצרה, ואם האדם יעשה את שלו בלב שלם ובכוונה טהורה יזכה לכך שהקב"ה יהיה בעזרו ויסייע בידו להשיג גדולות ונצורות מעבר לדרך הטבע".

אם אתה רואה אדם בצרה אל תהרהר אם לעזור לו, אל תתחיל לנתח את המצב – "אם העזרה שלי תעזור או שפשוט חבל לבזבז זמן", פשוט שנס מותניים ותן עזרה, תתמוך ותסייע.

את חשבונות ההצלחה שלך תשאיר לבורא עולם, אתה תעשה את שלך, שלח את ידך בלב שלם.

אם כוונתך תהיה טהורה, לבטח תקבל סיוע מהבורא, "ידך תתארך" מעל הטבע, מילותיך ישאו פרי, תמיכתך תקים נופלים, ואתה תזכה אולי להיות זה שיביא את הגואל…
פעולה קטנה שלך, התחלה של רצון לסייע תיצור ניסים גלויים, כך היה בעבר וכך בעזרת ה' יהיה בעתיד, בורא עולם מחכה לך שתעשה משהו בשביל בניו, אין קץ לזכות שתהיה לך, אל תחשוב יותר מידי, פשוט רוץ לתת עזרה…

*זמני כניסת השבת :*
*כניסת שבת :16.24*
*תוספת שבת:16.14*
*יציאת השבת :17.24*
*יציאת השבת ר"ת:17.58*

*שבת שלום ומבורך*
🕯️🍷💐🙏🏻🍷💐🕯️

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן