חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אחרי שנים של ציפייה: המרכז הרב תכליתי נחנך

המרכז החדש מעניק מענה מלא ומקיף לבוגרים רבים עם צרכים מיוחדים וכולל עיצוב חדשני, ציוד מתקדם, חדרי טיפול, כושר ואוכל | מילן מועלם | צילום: אלדד עובדיה

הבוקר באירוע חגיגי נחנך המרכז הרב תכליתי הראשון מסוגו באשקלון המעניק סביבה תומכת ומתקדמת לאנשים עם מוגבלות פיסית מורכבת ולראשונה, גם לבוגרים על הרצף האוטיסטי.

האירוע התקיים במעמד ראש העיר, תומר גלאם, סגן ראש העיר הממונה על צרכים מיוחדים, יורם גניש, ראש מנהל הרווחה והשירותים החברתיים, מזל לוי, נציגי משרד הרווחה, גדעון שלום וויויאן אזרן, נציג המוסד לבטוח לאומי שמואל וינגלס, נציגי מפעל הפייס, עירית בן מנחן ואילת בורשטין, מנהלת סניף ביטוח לאומי באשקלון, מיכל מיטל בר אור, נציגי עמותת אלויין ישראל, נציגי עמותת המש"ב באשקלון, משפחות יקרות ואחרונים חביבים אוכלוסיית הצרכים המיוחדים.

המרכז הרב תכליתי מעניק מסגרת חמה ועוטפת עם אנשי מקצוע מסוריים ומקצועיים ונבנה בסטנדרים הגבוהים ומהמתקדמים ביותר בישראל. המרכז החדש הינו אחד המבנים היפים והחדישים ביותר ברחבי העיר עם חדרי טיפולים וחוגים, חדר כושר וחדר אוכל, חדרי אומנות ותעסוקה, חדרים פרא- רפואיים, טיפוח סביבתי וציוד שייתן מענה לכל צרכיהם.

 

בשנים האחרונות, בהתאם למדיניות ראש העיר, עוברת העיר מהפכה במסגרת השירותים, המרכזים והנגישות עבור אוכלוסיית הצרכים המיוחדים. החל מהקמת מרכזים ייעודיים, הנגשת שירותים וחופי רחצה ברחבי העיר ועד שיפוץ מקיף במוסדות רבים באשקלון. בשנתיים האחרונות ולאחר עשרות שנים של הזנחה בתי הספר מוריה ומעיין שרה עברו שיפוץ, המרכזים לעיוורים ולכבדי שמיעה מתחדשים והחלה בנייתו של מרכז יום תמר.

המרכז הרב תכליתי ממוקם בשכונת נווה הדרים והוא החל לפעול כבר במהלך השנה האחרונה אך בשל מגבלות הקורונה הוא נחנך רשמית רק היום. המרכז מופעל על ידי עמותת אלווין ישראל בין השעות 8:00-16:00 כמרכז יום לבוגרים המאפשר מענה חברתי, לימודי ותעסוקתי לכ-50 מקבלי שירות בגילאי 21-55. במקום מופעלות תוכניות טכנולוגית כדוגמת לימודי מחשבים, גרפיקה, תכנות ורובוטיקה, עבודה עם מדפסות תלת מימד וקידום מיומנויות לשימוש בטוח ברשתות חברתיות.

בנוסף, מתקיימים פרויקטים קבוצתיים של פיתוח אביזרי עזר לנגישות, פרויקטים בתחום הגינון הטיפולי, ביניהם: גידול סוקולנטיים ומכירתם לציבור הרחב, גידול ירקות וצמחים בחממה ובגינה ולצידן פעילויות העשרה בתחום האמנות והתרבות, הכנה לתעסוקה, פעילות מטבח וסינגור עצמי.

החל משעות אחר הצהריים מתקיימות במרכז פעילויות של מועדונים חברתיים לאוכלוסיות מיוחדות ושל המרכז למשפחה המעניקה שירות משלים לבני משפחותיהם, הוריהם ואחיהם של אוכלוסיית התושבים עם הצרכים המיוחדים כולל סדנאות, הרצאות וסיוע.

ראש העיר, תומר גלאם: "הלב מתמלא מהתרגשות וגאווה לחנוך את המרכז התכליתי הראשון מסוגו באשקלון לבוגרים עם צרכים מיוחדים. הבטחנו, קיימנו וכעת יש להם בית חם, עוטף ומכיל שעונה על כל הצרכים החברתיים, התעסוקתיים והטיפוליים שלהם, מעניק להם מעטפת מלאה של תמיכה ומחולל בהם פלאים. תודה לכל השותפים לפרויקט החשוב הזה, בהם סגן ראש העיר הממונה על צרכים מיוחדים, יורם גניש, עמותת המש״ב, מפעל הפיס, עמותת אלווין ישראל, ביטוח לאומי וכמובן מינהל רווחה ושירותים חברתיים בעירייה. נמשיך לפעול כדי לספק לתושבים המיוחדים שלנו, מקטן ועד גדול, את איכות החיים המיטבית ביותר ואת כל ההזדמנויות להצלחה ולהגשמה שלהם״.

סגן ראש העיר, יורם גניש: "המרכז הרב תכליתי זהו מבנה שהחל בחלום לפני עשור קבוצת הורים התאגדה והחלה לחלום ולברוא מציאות חדשה – אלו קבוצת המש"ב. לחלום ולהגשמתו נרתמו אנשים חשובים ויקרים בדרך – ראש העיר עמד לצידנו בכל התהליך של הגשמת החלום, כמו כן עפרה יחיאלי הפרויקטורית מקרן רש"י סקטא שליוותה בהתנדבות מלאה את ההורים והדריכה, מינהל רווחה, המוסד לביטוח לאומי ושותפים נוספים אשר עבדו יחד להקים את המבנה המרשים והייחודי הזה. המרכז הרב תכליתי אמור לשרת את כלל האוכלוסיה עם המוגבלויות באשקלון. אני גאה ומודה על הזכות שהייתה לי להוביל את קבוצת ההורים יחד עם השותפים להגשמת החלום."

עירית בן מנחם, מנהלת מחלקת מבנים במפעל הפיס: ״המרכז הרב תכליתי באשקלון הוא בית חם, אוהב ותומך לבוגרים רבים עם צרכים מיוחדים, המעניק להם תחושת שייכות, מסייע להתפתחותם האישית במגוון תחומים ותומך במשפחותיהם. מפעל הפיס תומך ורואה בקידום אוכלוסיה זו בחברה כערך עליון ומאמין שחוסנה של החברה הוא בהתייחסותה לציבור זה ובמענה אישי לו. מפעל הפיס רואה במרכז מיזם חשוב ומהותי ומודה לעיריית אשקלון ולשאר השותפים בפרויקט על הקמת המרכז, בו כל אחד יוכל להגיע לאיכות חיים מיטבית, למצות את הפוטנציאל האישי ולהגשים את עצמו, כפי שראוי לו.״

משנה למנכ"ל אלווין ישראל, מרגלית פילר: "מרכז היום המופעל על-ידי עמותת אלווין נותן מענה לכ–50 מקבלי שירות בגילאי 21-55 עם מוגבלות פיזית וקוגניטיבית ונותן להם מענה חברתי לימודי ותעסוקתי. במרכז היום מופעלות תוכניות טכנולוגית כדוגמת לימודי מחשבים, גרפיקה, תכנות ורובוטיקה, עבודה עם מדפסות תלת מימד וקידום מיומנויות לשימוש בטוח ברשתות חברתיות. זאת, לצד פרויקטים קבוצתיים של פיתוח אביזרי עזר לנגישות, גינון הטיפולי, העשרה בתחום האמנות והתרבות, הכנה לתעסוקה וסינגור עצמי. המרכז החדש שיזמה והקימה עיריית אשקלון מאפשר איכות חיים אך, בעיקר אמירה שלתושבי העיר והסביבה עם מוגבלות ישנו מקום עם תוכן שישרת אותם בעיר מגוריהם".

ראש מנהל הרווחה והשירותים החברתיים, מזל לוי: "מנהל הרווחה והשירותים החברתיים באמצעות המחלקה לאנשים עם מוגבלויות עוסק בטיפול בפרט ומשפחתו לצד פיתוח שירותים בקהילה אשר יתנו מענה למקבלי השירות השונים. כאשר המיזם של המבנה הגיע לשולחנו של ראש העיר, תומר גלאם, הוא עשה כל שאל ידו והפך את החלום למציאות של ממש. הקמת המבנה הינה הגשמת חלום עבור מקבלי השירות ובני משפחותיהם. יחד עם זאת החלום לא היה מתגשם ללא ההשקעה המרובה שניתנה ע"י ראש העיר, עמותת הורים מובילה לשינוי באשקלון והשותפים המרכזיים מפעל הפיס וביטוח לאומי, משרד הרווחה והביטחון החברתי, החברה הכלכלית ועובדי מנהל הרווחה."

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

המרכז החדש מעניק מענה מלא ומקיף לבוגרים רבים עם צרכים מיוחדים וכולל עיצוב חדשני, ציוד מתקדם, חדרי טיפול, כושר ואוכל | מילן מועלם | צילום: אלדד עובדיה
דילוג לתוכן