חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השביל בשכונת שמשון: ע"ש דוד אברג'ל ז"ל

אברג'ל היה מחלוצי ומקימי העיר אשקלון, שימר וטיפח בנאמנות את מורשת המערב, תפילות והלכות מרוקו | צילום: אלדד עובדיה 

ביום שני השבוע נערך טקס קריאת השביל, המחבר את דרך יעקב גרופר והחיד"א בשכונת שמשון, על שמו של דוד אברג'ל ז"ל. 

הטקס נערך במעמד ראש העיר, תומר גלאם, סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט, סגן ראש העיר, הרב אברהם עשור, חבר מועצת העיר ויו"ר ועדת שמות, שי רובין, חברי מועצת העיר, עמיחי סיבוני ומשה אטיאס, ראש מנהל חינוך, יובל זוזט, הרב רפאל אברג'ל, ד"ר שמעון אביגל, משפחתו של דוד ז"ל, מכרים ובני משפחה נוספים. 

צילום: אלדד עובדיה

הרב דוד אברג'ל ז"ל היה מחלוצי ומקימי העיר אשקלון, שימר וטיפח בנאמנות את מורשת המערב, תפילות והלכות מרוקו. בין היתר, עסק באורייתא ושירת במסירות את קהילת בית הכנסת 'זה השער לה" וכן את ציבור שכונות שמשון א' ו-ב'. בנוסף, עסק דוד ז"ל בענף הכשרות וסייע בכשרות המאכלים במקומות רבים באשקלון במשך שנים רבות. 

דוד ז"ל עלה לארץ ממרוקו בגיל 13 עם הוריו היישר לאשקלון. לפני שמונה שנים, בגיל 73 הוא נפטר והותיר אחריו אישה, ז'קלין זוהרה ו-7 ילדים (שני בנים וחמש בנות) רובם תושבי העיר אשקלון. דוד ז"ל זכה לראות הרבה נכדים ונינים. בניו של דוד, איציק ומאיר אברג'ל ממשיכים את דרכו כאנשי חינוך אהודים. מאיר מנהל את בית הספר אסף מימון ואיציק את אמי"ת טכנולוגי ושניהם עוסקים במקצוע שליחות ופועלים לחינוך דור העתיד.

ראש העיר, תומר גלאם: "הרב דוד אברג'ל ז"ל היה מחלוצי העיר אשקלון. שירות ציבור המתפללים וקידום עולם התורה היו בראש מעייניו ואני מודה על הזכות שהייתה לעיר אשקלון לזכות בתושב כה דואג ואכפתי שתרם רבות לעיר אשקלון. נמשיך לפעול לשימור הזיכרון של אותם אנשים גדולים וחשובים במרחב הציבורי״.

בנו של דוד ז"ל, מאיר אברג'ל: "זהו רגע גדול וזכות משמעותית מאוד עבור המשפחה, עבור קהילת תושבי השכונה, קהילת בית הכנסת ותושבי העיר בכלל שאישיות נעלה, קדושה וטהורה זו מונצחת וממשיכה להגן וללוות את כולנו משמי מרומים. אנו מבקשים להודות, לברך ולהוקיר את הנהגת העיר והמוביל הועמד בראשה, מר תומר גלאם וליו"ר וועדת השמות מר עו"ד שי רובין היקרים על ההשתדלות וההבנה התמימה, הכנה והאצילית להנציח ולזכור, לכבד ולהוקיר את וותיקי וחלוצי העיר, תודות רבות ונצורות, ישלם ד' פועלם אמן". 

צילום: אלדד עובדיה

חבר מועצת העיר ויו"ר ועדת שמות, שי רובין: "הרב דוד אברג'ל ז"ל היה איש צדיק שסייע בשימור מסורת מרוקו ותרם רבות מזמנו האישי לקהילה באשקלון. דוד ז"ל היה חזן בבית הכנסת הצמוד לשביל ופעמים רבות במהלך חיוו קהילת בית הכנסת נהגה לא אחת להתייעץ עימו בנושאי דת. השביל הנחנך על שמו היום היה הדרך בה נהג לצעוד מדי יום לבית הכנסת. אנו ממשיכים לפעול להנצחת אותם האנשים שעשו היסטוריה במרחב הציבורי וברצוני להודות לראש העיר, תומר גלאם, שבזכות פועלו ותפיסת חזונו העיר אשקלון ממשיכה לתת  את הכבוד הראוי לאותם אנשים ע"י הנצחתם והנצחת פעילותם במרחב הציבורי."

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

אברג'ל היה מחלוצי ומקימי העיר אשקלון, שימר וטיפח בנאמנות את מורשת המערב, תפילות והלכות מרוקו | צילום: אלדד עובדיה 
דילוג לתוכן