חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיפורו של אלוף

אילאי חיים מאשקלון, רק בן 13, הוא ילד פלא שמסומן כהבטחה ענקית בטניס הישראלי. השבוע כבש פסגה נוספת וזכה בתחרות הטניס הארצית | מילן מועלם

כשהיה בן חמש ומרבית חבריו לגן התעניינו במשחק בגן הציבורי או במסכים, אילאי חיים הסכים לבקשת אמו רחלי שביקשה לרשום אותו לחוג טניס.

מתחביב וחוג, חיים הפך במהרה למקצוען של ממש. הוריו, דותן ורחלי , ראו שהילד מתמיד ומתפתח ורצו איתו לכל אימון, טורניר והרצאה, ובפרט שהילד יגשים את החלום.

השבוע התקיימה במרכז הטניס בעיר, תחרות ארצית במהלכה זכה חיים במקום הראשון וקיבל גביע נוסף לארון העמוס בשלל גביעים והישגים והוא רק בן 13.

בראיון של ווינר וילד חדור מטרה, מספר חיים לסקופ על הקריירה והשאיפות לעתיד.

קודם כל ברכות על הזכייה, איך הרגשת? 

"בכל חג מתקיימת תחרות ארצית והשבוע התקיימה תחרות ארצית חנוכה. הגעתי לתחרות עם המון מוטיבציה אחרי שבחודשים האחרונים השקעתי המון באימונים. במשחק הראשון ובמשחק שמינית הגמר ניצחתי יריבים שמדורגים בסביבות המקום ה-15-20 בארץ. בשלב רבע הגמר, חצי גמר והגמר התמודדתי מול שחקנים שמדורגים במקומות הראשונים בארץ והצלחתי לנצח כל כולם".

איזה דרך עברת בעולם הטניס? 

"אני מתאמן בטניס מגיל 5. בגיל 10 בערך התחלתי להתאמן תחרותי. בשנתיים הראשונות היה קשה יותר והייתי מדורג בסביבות מקום 40 בארץ. כשהגעתי לגיל 12, לאחר השקעה באימונים עשיתי את הקפיצה המשמעותית והגעתי להיות מדורג 3 בארץ, במשך רוב השנה כאשר סיימתי תחרות אחת במקום ה-2 ואת אליפות ישראל סיימתי במקום ה-3. את יתר התחרויות הארציות סיימתי בין המקומות 2-6. השנה הזו עשיתי עוד קפיצה גדולה ובתחרות האחרונה הצלחתי לזכות במקום הראשון. כיום אני מדורג במקום הראשון בארץ לגילי".

למה דווקא טניס?

"כשהיינו אני ואחי התאום בני 5 אמא שלי רשמה אותנו לחוג טניס במרכז הטניס באשקלון כי היא אוהבת את המשחק. אחרי שנתיים אחי עזב ואני נשארתי כי אהבתי את המשחק, ראיתי שאני משחק טוב וגם כי זה מילא לי את הזמן הפנוי וככה יכולתי גם לשמור על כושר".

מה סדר היום שלך וכמה שעות אתה מקדיש לטניס בכל שבוע?

"יום הלימודים שלי מתחיל בדרך כלל בשעה 08:00 ומסתיים בסביבות 15:00. בשעה 16:00 אני בדרך כלל מתחיל אימון שנמשך בחלק מהימים 3 שעות וחלק מהימים 4 שעות והאימון כולל אימון כושר ואימון טניס, ככה 5 ימים בשבוע. בנוסף יש גם אימון בוקר פעם בשבוע משעה 07:30 עד השעה 09:00. ובשישי ושבת אני חובט באופן עצמאי עם חברים לאימון".

הבנתי שלא רק בישראל נהנים מהכשרון שלך והשנה התחלת להתחרות גם באירופה. 

"נכון, השנה התחלתי להתחרות בתחרויות אירופאיות ובחודשים האחרונים הספקתי להשתתף בתחרויות בבולגריה, ביוון ובקפריסין. בתחרות ביוון הגעתי עד לשלב רבע הגמר".

אתה מצליח לשלב בין הלימודים לבין האימונים הרבים והתחרויות בארץ ובחו"ל?

"אני לומד בכיתת מופת בבית הספר מקיף ד'. לשמחתי המחנכת שלי דורין וגם הנהלת בית הספר עוזרים לי המון ועושים ככל שביכולתם על מנת שאוכל לשלב בין הטניס ללימודים ואני שמח שאני מצליח לעשות את השילוב הזה".

איך אתה מצליח להתמיד בזמן שחברייך עסוקים בבילויים ומסכים?

"ברור לי שכדי להגיע להישגים אני צריך לעשות ויתורים, אם זה לוותר על בילויים כי בחופשים יש תחרויות ואני לא יכול ללכת לישון מאוחר ואם זה משחקים ומחשב שאין לי זמן להתעסק איתם כי מיד לאחר הלימודים אני בקושי מספיק לאכול וכבר צריך להיות בטניס ולהתחיל את האימון. אבל בסופו של דבר כשאני מגיע להישגים ומנצח יש לי סיפוק גדול ובשביל זה אני מוכל לוותר על הנאות אחרות. מצד שני יש את התחרויות בחו"ל שאני נהנה ומטייל עם אבא שלי בין משחק למשחק וזה משהו שחברים שלי לא זוכים לעשות. אז יש יתרונות וחסרונות".

מה החלום שלך? לאן אתה שואף להגיע?

"אני שואף להמשיך להתקדם ולהגיע לטופ של הטניס העולמי, שם אפשר להרוויח המון כסף. אני שואף גם לייצג את נבחרת ישראל בתחרויות, זה כבוד וגאווה גדולה. אני יודע שהדרך לשם ארוכה אבל אני עושה מה שאני יכול כדי להגיע לשם".

מי דמות לחיקוי שלך בעולם הטניס? 

"הדמות שלי לחיקוי הוא רוג'ר פדרר שנחשב לשחקן הטניס הטוב בכל הזמנים. הוא היה מדורג המון שנים ברצף במקום הראשון בעולם וזכה בהמון תחרויות גדולות של גראנד סלאם. הוא גם זכה בפרסים של מעל 100 מיליון דולר בקריירה שלו".

איך המשפחה והחברים מגיבים להצלחה?

"כל החברים מפרגנים, גם החברים מתחום הטניס וגם חברים מבית הספר. קיבלתי המון ברכות והודעות. המשפחה גם מפרגנת, מברכים ומעודדים לפני כל תחרות וגם קיבלתי מתנות על הניצחונות".

מה עוד אתה צריך לשפר כדי להתקדם?

"אני עדיין קטן ובטניס יש לי עוד הרבה מה ללמוד. יחד עם המאמנת שלי ניקול זאיקין אנחנו עובדים על שיפור הסרבים, עמידה וחבטה נכונה, שיפור העוצמות, טקטיקה וכמובן גם על כושר גופני יחד עם מאמן הכושר".

אתה מקבל תמיכה כספית כלשהי?

"לא, את כל ההוצאות של האימונים והתחרויות משלמים ההורים שלי. אני יודע שמחפשים לי ספונסר ואני מאוד מקווה שימצאו, זה יאפשר לי להתחרות י ותר בתחרויות באירופה ולצבור יותר ניסיון וניקוד אירופאי".

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

אילאי חיים מאשקלון, רק בן 13, הוא ילד פלא שמסומן כהבטחה ענקית בטניס הישראלי. השבוע כבש פסגה נוספת וזכה בתחרות הטניס הארצית | מילן מועלם
דילוג לתוכן