חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נתניהו נגד ביטול הסכם קצא"א

ראש הממשלה לשעבר בעד מימוש הסכמי רד מד ובראיון שהעניק במשדר ההשקה של ערוץ 14, הביע תקווה כי ההסכם שאמור לשנות את פני המזרח התיכון, לא יבוטל | מילן מועלם

ביום ראשון עלה לאוויר ערוץ 14, ערוץ שהפך במהרה פופולרי בעיקר בקרב תומכי הימין. למשדר ההשקה הגיע ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, אחד האנשים האהודים באשקלון וגם מי שזכה לתמיכה נרחבת בבחירות בעיר. נתניהו דיבר לראשונה בהרחבה על נושאים פוליטיים ועל התנהלות הממשלה תחת נפתלי בנט, לראשונה ללא צנזורה על דבריו כפי שנעשה בערוצים המתחרים.

כנשאל על ידי ינון מגל על הכוונה לבטל את הסכמי קצא"א והאמירויות, אמר נתניהו: "אותם מטורפים שלא רצו להוציא את הגז מהים. תחשוב רגע, האמירויות רוצות להעביר דרכנו נפט ואנחנו אומרים להם לא? זה אנשים משוגעים. שיטפלו בבעיות של הגנת הסביבה אבל כשיש לך הזדמנות כבירה כזאת כתוצאה מכך שפתחנו את ההסכמים עם העולם הערבי, זה דבר אדיר. הפלסטינים יהיו אחרונים, הדבר הזה ישנה את כל המזרח התיכון אז על זה לוותר?"

מתוך דבריו של נתניהו לערוץ 14 >>

אחד מתומכיו של נתניהו הוא ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, שהגיע ביום שני השבוע לדיון חשוב בוועדת הפנים והגנת הסביבה שדנה בהשפעות הסביבתיות של הסכם קצא״א red med והתנגד בשם העיר להסכמים. 

במהלך הדיון אמרה השרה תמר זנדברג: "שמענו בימים האחרונים שאולי קצא"א רוצה לעקוף את הרגולטור הסביבתי. אין דרך לעשות את זה ולעקוף את המגבלות הקיימות לשינוע הנפט, ולכן לא נסכים לתוספת סיכון משינוע הנפט . אני ממש מציעה לא לנסות אותנו בעניין הזה. זו עמדת הרגולטור, היא עמדה ברורה וחדה, והיא תקוים".

 השרה תמר זנדברג פנתה בדבריה למנכ"ל קצא"א והוסיפה: "ההסכם הזה הוא הסכם מעבר בצינור בשביל להגיע מאסיה לאירופה. אין פה ולו חבית אחת שמיועדת למשק הישראלי. חגגתם את מזכר ההבנות והפצתם אותו לציבור כדבר שהוא מעשה עשוי, ואז אתם אומרים שביטול יהיה מסר לא נכון לחברות שאתם סוחרים איתם. ניסיתם להוביל את ממשלת ישראל בכחש, שאתם תובילו את המדיניות במקום הממשלה, ועכשיו כששמים לכם ברקס אתם מזדעקים".

זנדברג אמרה השבוע לסקופ: "עמדת המשרד להגנת הסביבה והמדיניות שאימץ, היא אפס תוספת סיכון למפרץ אילת. גם הסיכון הבריאותי לתושבי ותושבות אשקלון, והסיכון הסביבתי לעשרות הקילומטרים של הטבע בישראל שדרכם עובר הצינור היבשתי הוא עצום. דליפות קורות ודליפות קרו, בניגוד לטענות. רק לפני כמה חודשים ראינו את הדליפה ליד משען, בנוסף לאירועים המצערים בעברונה ונחל צין. כמו כל מדיניות ממשלתית, השאלה היא האם ישנם שיקולים כלכליים, מדיניים או אנרגטיים שיכולים להאפיל על הסיכון הסביבתי החריף הזה והתשובה היא שאין כאלה. לכן כבר ברור כי אין כל מקום להגדיל את שינוע הנפט של חברת קצא"א".

גלאם הצטרף לעמדת השרה ואמר: "שמח לראות שיש קונצנזוס נגד ההסכם. שר הבריאות מתנגד להסכם, השרה להגנת הסביבה מתנגדת, המכון המחקרי לביטחון לאומי המליץ שלא לאשר את ההסכם. כולכם מתנגדים להסכם וכעת זה הזמן לעבור ממילים למעשים״.

עוד הוסיף ראש העיר: ״העיר אשקלון אסטרטגית מבחינה ביטחונית, ולצד זה היא העיר המבוקשת בישראל למגורים ובתוך עשור הולכת להיות העיר השישית בגודלה בישראל. האחריות שלנו לתושבים, המחויבות שלנו לביטחונם, בריאותם ושלומם רק הולכת וגדלה ואלו הדברים שצריכים לעמוד לנגד עיניכם בבחינת ההסכם. אמשיך לעמוד לצד התושבים באשקלון, לייצג את האינטרסים שלהם ולעמוד אחר הזכות שלהם לאיכות חיים טובה, בריאה ובטוחה״.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

ראש הממשלה לשעבר בעד מימוש הסכמי רד מד ובראיון שהעניק במשדר ההשקה של ערוץ 14, הביע תקווה כי ההסכם שאמור לשנות את פני המזרח התיכון, לא יבוטל | מילן מועלם
דילוג לתוכן