חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דברים שלמדתי מבנט

ערבות הדדית, אחריות ציבורית ושבת קודש | עלילות בנט והוריאנט הדרום אפריקאי

לפני שבוע בדיוק, שעה לפני כניסת שבת, כינס ראש הממשלה נפתלי בנט את כולנו מול המסכים והבהיר שאנחנו פועלים כעת על פי מצב חירום בשל התפשטות וריאנט חדש.

בנט המליץ לא לטוס לחו"ל ובכך גרר אלפי ביטולי טיסות וחופשות למשפחות שזה הזמן היחיד שלהם לבלות יחד בין שגרת הלימודים לטירוף בעבודה.

בנט קרא לכולם לגלות אחריות וערבות הדדית. הוא רק לא סיפר לנו שמשפחתו מתוכננת לטוס לחופשה בחו"ל וגם שכח להגיד מול המצלמות שאשתו גילת תכעס מאוד, "תהרוג אותי", כך פורסם אמש שאמר מול עשרות אנשי מקצוע בקבינט הקורונה.

נפתלי בנט שנבחר בדרך לא דרך ורגע לפני אמר למשפחתו שהוא הולך להיות ראש הממשלה השנוא בישראל, ידע מה הוא אמר.

התגובות ברשתות החברתיות של בנט, מדברות בעד עצמן. הציבור מגחך מכל פוסט שעולה, הפופולריות שלו בריצפה והפוסט האחרון בו הוא סיפר על נסיעת משפחתו לחופשת חג בחו"ל עוררה גם בי גיחוך כשהוא כתב בסוגריים שלא נדאג, הוא נשאר איתנו. מזל.

בנט לימד אותנו שערבות הדדית שייכת לעם, לא שייכת למשפחתו, הוא גם לימד אותנו שלא באמת חייב להשמע להמלצות של הדרג המקצועי ושלו עצמו.

עוד חור בסיפור של בנט על הוריאנט הדרום אפריקאי: בזמן שברוב העולם סיפרו שלא בטוח שהוריאנט מגיב לחיסון הקיים, הוא קורא לציבור לרוץ ולחסן את הילדים. תגלה קצת אחריות ובניגוד לעשרות הפעמים שחטאת לתפקידך ופגעת באמון הציבור, תעצור לרגע. תבוא עם נתונים, תשכנע את ההורים על בסיס בדיקות מקצועיות ומחקרים מגובים. לא על פי גחמות אישיות ולא כדי שהעולם ימחא לך כפיים שישראל נמצאת במקום הראשון בחיסון ילדים.

אין לי ציפייה שתבקש מהציבור להמתין עם החיסונים, אבל לקרוא לציבור לרוץ להתחסן גם בשבת ולומר שמדובר בפיקוח נפש, כשכיפה על ראשך, בזמן שאינך יודע כלל האם החיסון יעיל במקרה הנוכחי, זאת פשוט בדיחה. אתה עושה צחוק מעצמך וגם מאיתנו. מסקרן אותי מי הרב שהתיר לך לומר זאת ואם הוא משתייך לזרם הפופולרי בקרב הציבור הדתי. יש לי הרגשה שלא. האמת, אני בספק שישנו רב מגדולי הדור שמייעץ לך. הרי גם אותם מידרת מהנהגת המדינה ובלעדיהם נפתלי, אין לנו כלום.

נפתלי, אל תשכח מה כתוב בתורת ישראל הקדושה, רגע לפני שאתה מחמיר עם הציבור החרדי ומקל על החילונים בסוגיות שהן יהרג ובל יעבור כמו הכשרות והגיור: " וְזָכַרְתָּ אֶת-ה' אֱלקיךָ כִּי הוּא הַנּתֵן לְךָ כּחַ לַעֲשׂוֹת חָיל". כי ה' לא שוכח דבר. שבת שלום ❤️

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

ערבות הדדית, אחריות ציבורית ושבת קודש | עלילות בנט והוריאנט הדרום אפריקאי
דילוג לתוכן