חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלי כהן פינת רבין

השטח שיועד לשיווק במסגרת המחיר למשתכן משנה ייעוד ויוקצה ליזמי פינוי בינוי. הזוכים יבנו 277 יחידות דיור. ומה לגבי עומסי התנועה הקיימים במקום? ובכן, העירייה מבטיחה שיהיה בסדר | מאת: מילן מועלם

תוכנית בינוי חדשה אושרה בשבוע שעבר בועדה המחוזית, תוכנית אלי כהן פינת יצחק רבין. הקרקע יועדה לבניית דירות במסגרת התוכנית למשתכן אך כחלק מהרצון לעודד יזמים וללא תלות בתוכנית פינוי-בינוי, הוקצתה הקרקע לטובת יזמי פינוי בינוי.

התוכנית החדשה שאושרה ע"י הוועדה המחוזית תכלול כ-277 יחידות דיור חדשות, תוספת של כ-1,000 מ"ר שטחי מסחר, כ-3,000 מ"ר שטחים למוסדות ומבני ציבור, פיתוח שטחים ירוקים להקמת פארק שכונתי וגני שעשועים בהיקף של כ-3 דונם. בנוסף, התוכנית כוללת הסדרת שטחי חניה לטובת תושבי השכונה הגרים בה היום, וחניון תת קרקעי לדיירים החדשים. מספר יחידות הדיור בתכנית זו הוכפל בהשוואה לתכנון המקורי במסגרת תכנית מחיר למשתכן. זוהי הפעם הראשונה בה מגרש שיועד לבניה 'רגילה' בקרקע פנויה, זוכה לתכנון מחודש ונרחב יותר לטובת סיווגו כקרקע משלימה לקידום פינוי-בינוי.

כך זה יראה. אלי כהן פינת יצחק רבין

 

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם: "מדובר בעוד תכנית להתחדשות עירונית שזוכה לאישור גורמי התכנון ושוב זוכה העיר להוציא לפועל תוכנית מקיפה, רחבה ואיכותית יותר במקום מרכזי ואסטרטגי כשבפעם הזו המטרה הינה האצת פרויקטים של פינוי-בינוי בשכוונות הוותיקות בעיר. אבקש להזכיר כי התוכנית שאושרה נולדה לאחר שקיימתי סיור עם קבינט הדיור ונציגי רשות מקרקעי ישראל בשטח ובו אני דרשתי להקצות את הקרקע האסטרטגית הזו לטובת קרקע משלימה. ייעודה של הקרקע הזו כקרקע משלימה הוא הסיבה היחידה שאני הוריתי על הכפלת כמות יחידות הדיור וזאת כדי לחזק ולקדם את ההתחדשות העירונית באשקלון ובמקביל גם להגדיל את "בנק" הקרקעות המשלימות העומדות לזכות העיר. אני מבקש לברך בהזדמנות זו את כל הפועלים לקידום תכנית ראשונית זו, אשר הביאה את רמ"י לראשונה בארץ להכרה ביחידות דיור תוספתיות ל"בנק" הקרקע המשלימה".

אלעזר במברגר, מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "הרשות להתחדשות עירונית יחד עם כל שותפינו למשימה החשובה של קידום ההתחדשות העירונית בכל הארץ, עוסקים בפיתוח כלים יצירתיים, מותאמים לאזור ועיר ואשר מביאים למימושם של פרויקטים. התכנית הייחודית באשקלון חושפת את הפוטנציאל המלא של העיר לבצע פרויקטים של התחדשות עירונית. נמשיך לבדוק ולייצר כלים תפורים בהתאמה מדויקת לכל אזור בארץ".

גדעון קינג, ראש מנהלת ההתחדשות העירונית: "לאחר מאמצים ארוכים ורבים של ראש העירייה, מהנדסת העיר ושל עובדי המינהלת, זכינו סוף סוף לראות את התכנית המיוחדת הזו מקבלת אישור להפקדה וגם זכינו לקבל את ברכת הדרך של רמ"י להוספת יח"ד למכסת הקרקעות המשלימות בעיר. אני מודה לעובדי מרחב י-ם ברמ"י ולרשות הממשלתית להתחדשות עירונית על הסיוע ושיתוף הפעולה בקידום ואישור התכנית".

הדמיות: ק.ש.ת ניהול פרוייקטים וקולקר קולקר אפשטיין אדריכלים

שנפגוש אותם רק בשמחות

"נס חנוכה הפרטי שלי"

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

השטח שיועד לשיווק במסגרת המחיר למשתכן משנה ייעוד ויוקצה ליזמי פינוי בינוי. הזוכים יבנו 277 יחידות דיור. ומה לגבי עומסי התנועה הקיימים במקום? ובכן, העירייה מבטיחה שיהיה בסדר | מאת: מילן מועלם
דילוג לתוכן