חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחר: אשקלון חוזרת לכנסת

הועדה לאיכות הסביבה בכנסת, תדון ביום שני בהתנגדויות להסכם קצא"א עם איחוד האמירויות: "העסקה נחתמה ללא בחינה של משרדי ממשלה הרלוונטים ולכן דינה להתבטל" | מילן מועלם

ביום שני צפוי להתקיים דיון בועדה לאיכות הסביבה בכנסת עם הגורמים המקצועיים ונציגי המשרד להגנת הסביבה בנוגע להסכם RED MED שנחתם עם חברת קצא"א. ראש העיר, תומר גלאם, יגיע לדיון ויציג את עמדת התושבים ועיריית אשקלון, עמדה הדורשת לבטל את ההסכם שכבר יצא לדרך ומתבצע בחודשים האחרונים.

ביום רביעי האחרון התקיים מפגש בין פעילים וארגונים סביבתיים בהם צלול, החברה להגנת הטבע ופעילים נוספים עם תומר גלאם ומיטל אמיתי, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון במשרדי האיגוד.

עיקרי ההסכם הם שמהווים את ההתנגדות מצד תושבי אשקלון והמועצה האזורית חוף אשקלון מאחר ומדובר על עשרות מכליות נפט נוספות שיעגנו באילת ואשקלון ויהוו לפצצה מתקתקת.

העירייה תטען כי במקרה של מימוש ההסכם, התועלת והרווח למדינה פעוטים לעומת פוטנציאל הנזק. הפגיעה בעיר אשקלון תתבטא ביותר מטרדי ריח וזיהום אוויר, סיכון מוגבר של המכליות הנטענות בנפט בסמוך לעיר אשר ייצרו סכנה לזיהום ים, פגיעה בשמורות טבע, בחופים ובבע"ח וכמובן סכנה לבריאות התושבים.

בדיון הקרוב בכנסת תעלה בנוסף להסכם גם הפעילות המזהמת של חברת קצא"א באזור נפת אשקלון ועל תכנון הרחבת הפעילות שלה. בעקבות העתירה שהוגשה ע"י פעילי איכות הסביבה נגד ההסכם, צפוי להתקיים דיון בבית משפט עד סוף חודש דצמבר, וכי על הממשלה להעביר את עמדתה עד לתאריך ה-15.12.2021.

תומר גלאם, ראש העיר: "כפי שאמרנו לאורך כל הדרך, אנחנו מתנגדים בכל תוקף להסכם ולהגדלת פעילות קצא"א בעיר אשקלון כחלק מהמדיניות שלנו למניעת התרחבות מזהמים בעיר אשקלון. אשקלון לא תהיה החצר האחורית של מדינת ישראל ואנחנו נמשיך לפעול בכל הערוצים העומדים לרשותנו כדי למנוע מהאסון הזה לקרות."

ד"ר יובל ארבל רכז ים וקשרי ממשל עמותת צלול, הוסיף: "אנו מברכים על הצטרפות אשקלון ואיגוד הערים בדרישה לעצור את התרחבות בפעילות המזהמת של קצא"א. קצא"א קידמה עסקה שתפגע בבריאות ובסביבה. היקף הסיכונים ממנה מסתכמים במליארדי שקלים. העסקה נחתמה ללא בחינה של משרדי ממשלה הרלוונטים ולכן דינה להתבטל. קצא״א נהנית מחיסיון וכח אך היא חברה שמתקניה שוב ושוב מזהמים את הים, הקרקע והאוויר שאנו שנושמים. במקום לקדם פרויקטים על תשתיות ישנות של דלקים מאובנים קצא״א צריכה להשקיע באנרגיות מתחדשות, זה גם הכרחי על מנת להפחית פליטות גזי חממה וגם יהיה רווחי יותר.״

מיטל אמיתי, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון,סיכמה: "הרחבת הפעילות של קצא"א ויישום הסכם RED-MED מהווים סכנה מוחשית, כבר היום אנו רואים תקלות חוזרות ונשנות שמביאות לעיתים גם למצב של השארות התושבים בבתיהם ואיטום חלונות. שמחנו להיפגש עם ארגוני הסביבה והתושבים ואנו מקווים שנצליח למנוע את ההרחבה המסוכנת."

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

הועדה לאיכות הסביבה בכנסת, תדון ביום שני בהתנגדויות להסכם קצא"א עם איחוד האמירויות: "העסקה נחתמה ללא בחינה של משרדי ממשלה הרלוונטים ולכן דינה להתבטל" | מילן מועלם
דילוג לתוכן