חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סכנה

שני אירועים פליליים שהתרחשו בעיר בימים האחרונים חשפו את המציאות המדאיגה: חלק מהמצלמות המותקנות ברחבי העיר אינן פעילות, בעקבות סוגיה משפטית בין החברה שזכתה במכרז לבין המתחרה. המשטרה מאשרת, העירייה מכחישה | מילן מועלם

כתב אישום חמור יוגש בסוף השבוע נגד תושב העיר, נשוי ואב לשני ילדים, בן 29, המואשם בניסיון אונס וגרימת חבלות קשות לצעירה אשקלונית בחוף דלילה, לפני כשבועיים.

המקרה התרחש בשעת לילה מאוחרת, בעת שהצעירה המתינה לחבריה בחוף דלילה. הנאשם ניגש לשוחח איתה וכשהבחינה שמשהו אינו כשורה, קמה ממקומה והחלה ללכת לאורך השביל. הנאשם צעד אחריה, גרר אותה לחולות ושם ביצע בה מעשים מגונים וניסה לאנוס אותה באכזריות. הצעירה התנגדה ובתגובה, הכה אותה החשוד נמרצות עד שהצליחה להימלט לכיון אחד הפאבים בחוף, משם פונתה למרכז הרפואי ברזילי כשעל גופה סימני אלימות קשים.

המשטרה ניסתה להיעזר במצלמות העירוניות המותקנות בחוף, אך אלה לא פעלו, בגלל סוגיה משפטית ולכך נגיע בהמשך. אחרי חקירה מהירה, המשטרה הצליחה להגיע לחשוד באמצעים טכנולוגיים ובזכות תמונה שצילמה הצעירה תוך כדי האירוע.

רפ"ק קרן טולדנו, קצינת החקירות והמודיעין בתחנת אשקלון שניהלה את החקירה, סיפרה: "לראשונה פגשנו את הצעירה בבית החולים כשהיא חבולה במספר אזורים בגופה והבנו שהיא הותקפה קשה. בהמשך עם גביית עדותה ואיסוף ממצאים פורנזיים נוספים, הבנו גם שבתוך התקיפה החמורה, ביצע בה גם החשוד עבירות מין חמורות. כל שהיה בידנו הוא סרטון קצר שהספיקה לצלם, ובמשך 3 ימים פעלנו סביב השעון באמצעות אמצעים טכנולוגיים, והצלחנו להגיע לזהותו ולעצור אותו. אנחנו חוששים שייתכן וישנם מקרים נוספים שביצע החשוד וטרם דווחו, ולכן אני קוראת לנשים נוספות שמזהות את החשוד ונפגעו ממנו, להגיע אל התחנה ולהגיש תלונתן."

הנאשם הכחיש תחילה קשר למעשה, אך בחקירתו נשבר והודה ואף שחזר את מעשיו בחוף דלילה.

מקרה חמור נוסף התרחש השבוע בשכונת אגמים, כשגבר זר הגיע לגן ילדים וביקש להוציא את אחד הילדים. הסייעת שלא הכירה את החשוד, נכנסה לגן והחלה להתייעץ עם הגננת, בזמן זה, הגבר נמלט מהמקום.

הוריו של הילד עודכנו בפרטי המקרה וכך גם עיריית אשקלון שבבוקר למחרת הוציאה עדכון לכלל הצוותים החינוכיים ודרישה שלא לשחרר את ילדי הגנים ללא אישור מפורש של הוריהם.

מהעירייה נמסר: "ראשית, אנו רוצים לשבח את התנהלות הצוות החינוכי בגן שפעל על פי הנהלים ונקט במשנה זהירות. עם היוודע המקרה, העירייה, באמצעות מינהל חינוך ואגף ביטחון ובשיתוף פיקוח מחוז דרום במשרד החינוך, חידד את ההנחיות למנהלות הגן, רכזי הביטחון ומנהלי מוסדות החינוך".

לשאלה מדוע אין מצלמות בשטחים הפתוחים הסמוכים לגנים אמרו בעירייה: "מרכיבי הביטחון במוסדות החינוך נקבעים ע"י האגף הבכיר לביטחון במשרד החינוך ואנו פועלים על פיהם ואך יתרה מזאת, אגף הביטחון בעיריית אשקלון מקיים את כל חובות הביטחון שמונחים בחוזר מנכ"ל, ואף מתגבר בתקנים ומערכות מעבר לנדרש ומגביר עירנות, סיורים וכוחות בשטח".

במשטרה אישרו שנפתחה חקירה אך הדגישו כי השבוע פורסמה תמונה ברשתות החברתיות של פדופיל משוחרר, ונטען כי הוא זה שניסה להוציא את הילד מהגן. הפדופיל המורשע נעצר לחקירה אך הצליח להוכיח אליבי שהיה במקום אחר בזמן המקרה והוא שוחרר.

מה קרה למצלמות האבטחה?

כאמור, כשהמשטרה הגיעה לדרוש את סרטוני האבטחה, התברר כי המצלמות לא פועלות בשל סוגיה משפטית בין החברה שזכתה במכרז שהתפרסם לפני מספר חודשים, לבין חברה אחרת שהתמודדה במכרז.

בעיר השכנה, אשדוד, מופעל מרכז שליטה ובו עובדים 24/7. העיר מרושתת כולה והמשטרה נעזרת כמעט בכל האירועים הפליליים בצילומים המתקבלים ממרכז השליטה העירוני.

באשקלון המצב שונה לחלוטין. בנוסף לאירועים הפליליים, בחודשים האחרונים פנו מספר תושבים למוקד העירוני על מנת לקבל סרטוני אבטחה מתאונות דרכים בהן היו מעורבים, אך התבשרו שהמצלמות כלל לא פעילות.

החברה שזכתה במכרז אחראית על התקנה ותחזוקה אך בשלב זה לא מתבצע דבר עד לפתרון המשפטי.

ומה עושה עיריית אשקלון בנידון? לא הרבה. לעירייה יש אפשרות לתקן את המצלמות ע"י אנשי מקצוע אחרים וללא קשר לחברה הזוכה שכאמור לא פעילה כרגע, באמצעות קבלת אישור מיוחד מהיועץ המשפטי, דבר שאיש לא טיפל בו עד לרגע זה.

גורם במשטרה אמר השבוע כי המצלמות בעיר נמצאות באחריות הרשות המקומית והוסיף: "כל עניין המצלמות לא קשור למשטרה. זו פלטפורמה של הרשות המקומית שהמשטרה משתמשת בה בערים השונות. אם אין מצלמות אז זה בהכרח פוגע ומשפיע על התושבים בכל ההיבטים".

בעירייה דחו את הטענות ואת עמדת המשטרה לפיה המצלמות בחוף דלילה לא פעלו בעת ניסיון האונס.

בנוסף, בעירייה סירבו להתייחס לסוגיה המשפטית המתנהלת בימים אלו בין החברות שניגשו למכרז והעבירו תגובה כללית שאינה מתייחסת לטענות: "בעיריית אשקלון מותקנות מאות מצלמות, חלקן מצלמות גובה, אשר משדרות בזמן אמת, 24 שעות ביממה, למוקד הרואה במוקד העירוני. בקרוב יתווספו מאות מצלמות נוספות בשטח העיר ובאזור התעשייה הדרומי, על מנת להגביר את תחושת הביטחון האישי של תושבי אשקלון. לעניין המצלמות בחוף דלילה, הן עבדו בצורה תקינה תוך צילום והקלטה של האזור".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

שני אירועים פליליים שהתרחשו בעיר בימים האחרונים חשפו את המציאות המדאיגה: חלק מהמצלמות המותקנות ברחבי העיר אינן פעילות, בעקבות סוגיה משפטית בין החברה שזכתה במכרז לבין המתחרה. המשטרה מאשרת, העירייה מכחישה | מילן מועלם
דילוג לתוכן