חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בית ספר להעצמה

 

"אל תפחד – אתה תצליח", זה המסר שהעביר יעקב פיזנברג לתלמידי בית ספר ארלוזורוב בו למד, לאחר שהיה סגן אלוף אירופה בסייף הקים פרויקט נוער חברתי  שזכה לאות נשיא המדינה להתנדבות, ואף ויתר על תואר ספורטאי מצטיין לטובת שרות משמעותי בצה"ל. "קיבלתי כלים מדהימים בבית הספר ארלוזורוב" סיפר לתלמידים.

 

אחד מערכיו החשובים של בית הספר הוא התנדבות ותרומה לקהילה. כך למשל מבצעים התלמידים פעילויות של חלוקת משלוחי מנות בפורים, משלוחי אוכל לחיילים, ביקורים אצל קשישי שכונת עתיקות, תרומת ציוד בתחילת שנה ועוד. כחלק מכך הגיע ביום שישי שעבר בוגר בית הספר יעקב פיזנברג שסיפר לתלמידים את סיפורו האישי.

 

כבר כשהיה תלמיד בכיתה יא' יזם פרויקט חברתי בשם "נוער למען חברה שווה", במסגרתו מתנדבים כ- 120 בני נוער מאשקלון מבתי ספר שונים בעיר עם כ -500 ניצולי שואה. הילדים מבקרים את הקשישים, מפרים את בדידותם, חוגגים להם ימי הולדת, מלמדים אותם להשתמש במחשב ועוד. בפרויקט עצמו מנהלים בני הנוער עצמם צוותים של מתנדבים, ולאחרונה ציין פיזנברג שמנהל את הפרויקט עד היום, גם בעת שירותו הצבאי, חמש שנים לתחילת הפרויקט.

כאמור הפרויקט זכה בתואר "אות הנשיא להתנדבות לשנת 2020", כאשר פיזנברג עצמו זכה שלוש שנים קודם לכן בפרס שר החינוך ליזמות נוער, וגבר על 400 יוזמות אחרות שהתמודדו על הפרס.

להרצאה שהעביר קרא פיזנברג קרא "לא לפחד לחלום", הוא העביר את סיפורו האישי בצורה קולחת לתלמידי בית הספר. "המשפחה שלי עלתה מברית המועצות בשנת 1990 , המצב הכלכלי לא היה מזהיר. אבל למדתי ערכים חשובים מאוד בבית הספר ארלוזורוב שהשפיעו עלי עד היום. יש שם מורים מדהימים שנתנו לי המון , יחד  כמובן עם המנהל אריאל", סיפר השבוע. "אני יודע שאצל חלק מהתלמידים יש הרגשה של תקרת זכוכית, ותחושה שיש דברים שהם לא מסוגלים להגיע אליהם. המטרה שלי היא להבהיר להם שהכל אפשרי. אני מוכרח להודות לבית הספר ולצוות החינוכי המדהים שלו".

אחד העקרונות המנחים של ההרצאה, פועל על פי מדיניות בית הספר ולפיה דווקא ילדי הפריפריה לא צריכים להתקנא בילדי מרכז הארץ, לא חייבים ללמוד מהם, אלא צריכים ללמוד בעצמם, לסמוך על עצמם ולהגיע הכי רחוק שאפשר.

"היה לי חשוב במיוחד להביא את יעקב שסיפר את הסיפור שלו ואת התרומה העצומה שלו לקהילה, זה בוגר שהזרעים שנטענו בו בבית הספר הצמיחו פירות מדהימים", סיפר המנהל אריאל סעדון ."יעקב ושכמותו מייצרים חברה ערכית יותר ואנושית יותר. התלמידים קיבלו ערך רב מההרצאה המדהימה ומהסיפור מעורר ההשראה של יעקב. בשבילנו בבית הספר כל ילד הוא אלוף, ותפקידנו להשקיע ולהאמין בכל ילד וילדה בבית הספר".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן