חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רביבו: "אם לא ימצא פתרון מיידי, אעביר את לשכתי לצומת ניצן" 

רכבת ניצן
ראש המועצה האזורית חוף אשקלון העביר מסר ברור למשרד התחבורה שמצידו מאיים לעצור את ההפגנות באמצעות המשטרה. המסקנה הברורה: הפתרון לתושבי ניצן עוד רחוק | מילן מועלם 

תושבי ניצן מתוסכלים ובמשרד התחבורה לוקחים את הזמן: בתחילת השבוע שעבר, פנה ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו, למשרד התחבורה והתריע על הסחבת בפתיחת היציאה מהישוב על אף ההבטחות.

רביבו סיפר בשבוע שעבר כי היציאה החדשה מהישוב כבר כמעט מוכנה אך משרד התחבורה לא מכניס את העבודות לישורת האחרונה ובעצם, הוא זה שמונע את פתיחת היציאה וההקלה הראויה לתושבי ניצן. 

ראש המועצה כתב: "הסגירה נעשתה בהמשך להחלטה פקידותית שרירותית שלא לקחה במסגרת השיקול את איכות חייהם של תושבי ניצן. הסיבה הרשמית לסגירה הייתה עבודות חשמול על המסילה המבוצעות על ידי רכבת ישראל. בהודעת הרכבת נאמר שהסגירה תהיה למשך 60 ימים לצורך עבודות החשמול".

אלא שלדבריו של רביבו, למרות סיום עבודות החשמול שהסתיימו לפני שנה וחצי, היציאה מהישוב עדיין סגורה ותושבי ניצן ממשיכים לסבול: "לצערי הרב ולצערם וסבלם של תושבי היישוב ניצן, המעבר טרם נפתח והיישוב ניצן ממשיך להיות במצור תוך פגיעה אנושה באיכות חיי התושבים. גם החלופה שהוכשרה בדרך היציאה צפונה מהיישוב טרם מומשה לאור התנגדות הועדה המחוזית ודרישות שהועלו על ידה. כרגע החלופה "תקועה" בהליך אישור תכנית שכלל לא ברור אם ומתי יסתיים".

כאמור, פתרון כבר יש אך מימושו נראה רחוק ועוד חשף רביבו כי גם אם תפתח מתישהו דרך היציאה הצפונית, הכוונה לאפשר בה נסיעה במסלול חד סטרי בלבד: "מציאת הפתרון הייתה אמורה להיות לפני סגירת המעבר. תחילה היה על הרשויות לתת פתרון הולם ורק לאחר מכן לסגור את המעבר. דבר ידוע הוא שכאשר רכבת ישראל מבקשת לסגור מפגש כביש מסילה מקודם תכנון להפרדה מפלסית. כך נעשה בכל מקום שבו נסגר המפגש. מדובר בפגיעה קיצונית באיכות חייהם של תושבי היישוב, פגיעה שלא ניתן לעבור עליה לסדר היום".

רביבו שניסה לדבר לליבם של תושבי ניצן ומנע בעצמו מספר הפגנות שתוכננו, הודיע למשרד התחבורה כי יגביר את המחאה ויעביר את לשכתו עד לצומת ניתן אם לא ימצא פתרון מיידי לתושבים.

"במהלך התקופה הועלו על ידנו מספר הצעות שיש בהן כדי להקל על סבלם של תושבי היישוב אך הפתרונות שהצענו נפלו על אזניים ערלות. בשמי ובשם תושבי היישוב ניצן אני פונה בדרישה לפתיחה מיידית של המעבר או הכשרה מיידית של דרך היציאה הצפונית במטרה למנוע את סבלם המתמשך של תושבי היישוב. הריני להבהיר כי מחאתם של תושבי היישוב לא תיפסק ולא אתן ידי לכל מהלך שיביא לסתימת פיות או לפגיעה בחופש המחאה שלהם.מיתירה מכך, ככל ולא יינתן מענה מיידי למצוקתם המחאה אף תתגבר. הודעתי לגורמים הרלוונטיים שבמידה ולא ינתנו פתרונות מידיים למצוקת התושבים, איאלץ בלית ברירה להעביר את לשכתי לצומת ניצן במטרה להביע את מחאת התושבים באופן ברור ונוקב יותר", סיכם ראש המועצה.

ובמשרד התחבורה כך נראה, לא ממש מתרגשים מהאסרטיביות שהפגין רביבו וגם לא ממחאת תושבי ניצן. בשבוע שעבר נפגשו התושבים עם נציגת השרה מירב מיכאלי, שהבטיחה לנסות למצוא פתרון, אך מתגובת המשרד לכתבה שהתפרסמה בסוף השבוע בעיתון סקופ נראה כי הפתרון עוד רחוק:"משרד התחבורה והבטיחות בדרכים שם בראש סדר העדיפויות את בטיחות הנוסעות והנוסעים בכל אמצעי התחבורה והדרכים, ופועל לאור זה. המשרד מקדם תכנית רחבה לסגירת מפגשי כביש מסילה להגברת הבטיחות בתנועת הרכבות. בשנים האחרונות נסגרו עשרות מפגשי כביש מסילה מסוכנים, ובכך ניצלו חיי אדם, ונמנעה פגיעה ברכוש ובתנועת הרכבות. במסגרת זאת, משרד התחבורה מקדם את סגירת מפגש ניצנים, שנמנה עם 5 המפגשים המסוכנים ביותר ברשת הרכבות. בשל כך, בחודש מרץ נסגר המפגש לכלי רכב פרטיים ובחודשים הקרובים צפויה סגירה של המפגש לכלל כלי הרכב. נציגי משרד התחבורה ולשכת שרת התחבורה מרב מיכאלי מבינים את מצוקת התושבים ונפגשו השבוע עם נציגות של תושבי ניצן, במטרה לבחון פתרונות שונים שיאזנו את צרכי התושבים ואת הבטיחות והנוחות לתושבי ניצן, באמצעות תשתיות תחבורה ותחבורה ציבורית". 

במשרד התחבורה גם מאיימים לפנות לגורמי האכיפה כדי לשים סוף להפגנות ולשיבוש פעולת הרכבת: "ככל שההפגנות תימשכנה, גורמי המשרד מטפלים בכך באופן שוטף מול גורמי האכיפה, על מנת להבטיח לנוסעי ונוסעות התחבורה הציבורית, נסיעה בטוחה וללא הפרעות". 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון העביר מסר ברור למשרד התחבורה שמצידו מאיים לעצור את ההפגנות באמצעות המשטרה. המסקנה הברורה: הפתרון לתושבי ניצן עוד רחוק | מילן מועלם 
דילוג לתוכן