חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בקרוב באשקלון: בתי מרקחת יעבדו בלילות

בתי המרקחת באשקלון יחלו לפעול במתכונת תורנות בניגוד למתכונת כוננות שהייתה נהוגה עד כה ובמטרה להעניק לתושבים את השירות החשוב בשעות לא שגרתיות | מילן מועלם

זאת בשורה של ממש: לאור ריבוי תלונות שהגיעו למוקד העירוני בתקופה האחרונה על בתי מרקחת שאינם עובדים כנדרש במתכונת כוננות, פנה ראש העיר תומר גלאם, במכתב לשר הבריאות, ניצן הורוביץ' ובו הסביר את מצוקתם של תושבי העיר.

ראש העיר הסביר כי ישנו צורך מובהק בהענקת שירותי רוקחות בכל שעות היממה וללא צורך בהמתנה שהכבידה על התושבים.

גלאם ציין בפני שר הבריאות כי נכון להיום, במרבית המקרים, על כל תושב הפונה לבית המרקחת התורן כדי להנפיק תרופה אשר יש בה להקל על סבלו ולהאיץ את הטיפול במחלתו, עליו להמתין למעלה משעה וחצי להופעת הרוקח התורן אשר יפתח את בית המרקחת וינפיק עבורו את התרופה המבוקשת.

בנוסף לכך, מתלונות התושבים עולה כי לעיתים הרוקחים הכוננים מודיעים לתושבים כי במידה וייאלצו להגיע לבית המרקחת, יהיה עליהם לשלם תשלום נוסף, גבוה הרבה יותר, בגין הגעתם בזמן הכוננות מעבר לסכום הנקוב בחוק וזאת בניגוד לחוק. 

יתרה מכך, לעיתים, הרוקח הכונן, אינו טורח כלל וכלל לענות לשיחות הטלפון של התושבים הפונים לשם פתיחת בית המרקחת וניפוק התרופה הנחוצה להם.

ראש העיר פנה נחרצות במכתבו לשר הבריאות ודרש כי הנושא יוסדר לאלתר ואזהרה תשלח לבתי המרקחת והרוקחים שאינם פועלים כחוק. 

בתשובה למכתב ראש העיר, עלה כי עיריית אשקלון יכולה לקבוע את המתכונת של התורנות בבתי המרקחת בתחום שיפוטה, בשיתוף לשכת הבריאות המחוזית.

לאור זאת, פנתה העירייה לבתי המרקחת והודיעה להם כי מעתה, יצטרכו לפעול במתכונת תורנות ולא כוננות וכי העירייה תעמוד מקרוב אחר הנושא ובמידת הצורך אף תאכוף זאת. 

ראש העיר, תומר גלאם: "מזה תקופה ארוכה, תושבי העיר מלינים על ליקויים חמורים בהתנהלות בתי המרקחת במהלך תורנות הלילה, הגורמים לסבל רב לתושבי העיר. לתושבי אשקלון מגיעה איכות חיים ברמה הגבוהה ביותר ועל כן אדרוש טיפול מסיבי בנושא״.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

בתי המרקחת באשקלון יחלו לפעול במתכונת תורנות בניגוד למתכונת כוננות שהייתה נהוגה עד כה ובמטרה להעניק לתושבים את השירות החשוב בשעות לא שגרתיות | מילן מועלם
דילוג לתוכן