חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסטטוס בפרשת – "וירא" | אביחי דניאלי

לרפואה שלימה בריאות איתנה לשר שלום בן יפה מזייאנה

מסופר על ספינת דייגים שנקלעה לסערה בלב ים, הסערה טלטלה את הספינה עד לשבירתה. כל יושביה טבעו למעט שני אנשים שנסחפו לאי קטן והצליחו להינצל.
שני הניצולים עמדו חסרי אונים והבינו שעליהם להתפלל לבורא עולם שיושיעם. לשם-כך חילקו את שטח האי לשניים וכל אחד מהם עמד בצד אחר והתפלל.
ביום הראשון התפללו השניים עבור מזון כדי להחיות את נפשם הרעבה. למחרת בבוקר הבחין האיש הראשון בעץ פרי הנמצא לידו, הבין שתפילתו נענתה ואכל לבדו מפירותיו הטובים של העץ. לעומתו בצידו השני של האי האדמה נותרה שוממה.

לאחר שהשביע את נפשו התפלל על לבוש שיחמם את גופו. בחלוף מספר שעות מצא בתוך מערה עורות של כבשים, לבשם וחימם את גופו. לעומתו נשאר חברו בחוסר כל. למחרת התפלל האיש הראשון שקיבל עד כה את מבוקשו, להצלה ויציאה מהאי.

לפנות ערב עגנה ספינה סמוך לאי, נפנף האיש בידיו עד שזיהו אותו אנשי הספינה והעלוהו אל הספינה כשהוא מותיר את חברו על האי תוך שהוא מצדיק את מעשיו: "מדוע שאעזור לחברי? תפילותיי הן שנענו, כנראה שהוא לא התפלל בכוונה כמוני".

עודנו מדבר עם עצמו נשמע קול רועם מהשמים: "מדוע אתה משאיר את חברך בודד על האי ולא לוקח אותו איתך? השיב האיש: "אם תפילותיו לא נענו, כנראה שמגיע לו להישאר על האי הבודד!".

"אתה טועה" אמר לו הקול "לחברך הייתה רק תפילה אחת הוא ביקש שכל תפילותיך תעננה ותתקבלנה ברצון, אתה ניצלת בזכות התפילה שלו…".

כתוב בפרשה: "וַיִּתְפַּלֵּל אַבְרָהָם אֶל הָאֱלֹקים וַיִּרְפָּא אֱלֹקִים אֶת אֲבִימֶלֶךְ וְאֶת אִשְׁתּוֹ וְאַמְהֹתָיו וַיֵּלֵדוּ" (בראשית כ', יז')
אברהם אבינו התפלל על בנות עירו של אבימלך מלך גרר וכולן נרפאו ויכלו ללדת.

מיד לאחר-מכן אומרת התורה: "וַה' פָּקַד אֶת שָׂרָה כַּאֲשֶׁר אָמָר וַיַּעַשׂ ה' לְשָׂרָה כַּאֲשֶׁר דִּבֵּר" (בראשית כא', א') – בורא עולם פקד את שרה ולאחר תשעה חודשים נולד יצחק אבינו".

שאלו חז"ל: "מה גרם לשרה להיפקד בבן דווקא עכשיו, אף על-פי שכבר הובטח לה לפני? תפילתו של אברהם על אחרים".

מכאן למדו חז"ל – אדם המתפלל על חברו והוא צריך לאותו הדבר בורא עולם נענה לתפילתו מהר יותר מחברו.
אין אדם שלא צריך ישועות, כולנו מתפללים אל הבורא, מבקשים, מתחננים ולעיתים שופכים כמים ליבנו נוכח פני הבורא. כולנו משוועים שתפילותינו תעננה ותתקבלנה במהרה.

כל שעלינו לעשות הוא להכניס לתפילתנו את האחר, את עם ישראל כולו…

אדם הצריך רפואה יתפלל בעדו ובעד כל חולי ישראל, בחורה הצריכה זיווג תתפלל לזיווגה המתאים ותכניס עוד מספר שמות של בנות ישראל הצריכות זיווג. כך גם בפרנסה, נחת מהילדים ועוד…

ברגע שכל אחד מאיתנו יכניס בתפילותיו את כלל ישראל, ישפוך שיחו על חברו הוא יפתח עוד צוהר לקבלת השפע שלו.

בורא עולם יושב ומחכה לתפילותינו, הבורא רוצה לתת ולהעניק מידו הרחבה. כשאנו דואגים לא רק לעצמנו אלא גם לחברינו, מתפללים עליהם, נותנים כתף ומטים אוזן, אומר בורא עולם: "אתם דואגים לבניי, אני אדאג לכם, אחיש את גאולתכם הפרטית, אפתח לכם את הצוהר לישועתכם…"

עוד מעט של אכפתיות כלפי האחר ונראה בעזרת ה' ישועות בקרוב…….אמן ואמן.

*זמני כניסת השבת :*
*כניסת שבת :17.41*
*תוספת שבת:17.31*
*יציאת השבת :18.37*
*יציאת השבת ר"ת:19.16*

*שבת שלום ומבורך*
🕯️🍷💐🍷💐🕯️

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן