חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרבה מאוד אנשים רוצים לדעת איך לרתך, ובפרט כיצד לבצע ריתוך אלומיניום בצורה נכונה ויעילה, אך אינם יודעים מאיפה להתחיל. בעידן המידע של ימינו, לפעמים קיים יותר מדי מידע, מה שיכול לבלבל ואף להקשות על למידה של ביצוע ריתוכים בצורה הנכונה. אז איך בכל זאת תוכלו לבצע ריתוך אלומיניום כהלכה, מה עליכם לדעת לפני כן ומה חשוב לקחת בחשבון כאשר אתם ניגשים לקראת ביצוע המלאכה? ובכן, בכתבה זו, החלטנו להסביר לכם כל מה שחשוב לדעת על ריתוך אלומיניום וכל הסובב סביב נושא זה, זאת בנוסף למספר טיפים מנצחים שיעזרו לכם להבין איך עושים את זה נכון.

טיפים מנצחים לריתוך

בעת בה אנו מדברים על ריתוך אלומיניום , חשוב מאוד לציין קודם לכן כי פעולת הריתוך עצמה נועדה במקור לחבר בין שני גופי מתכת, בעוד כי במקרים מסוימים יהיה צורך להוסיף מתכת נוספת על מנת שיהיה ניתן לרתך את הגופים. מדובר על פעולה אשר דורשת ידע וניסיון, אם כי כל אחד יכול ללמוד לרתך אלומיניום לאחר היכרות מעמיקה עם מושגי היסוד, למידת טכניקות בסיסיות ויעילות וכן גם רכישת הציוד המתאים.

בטיחות במהלך העבודה

יש מספר שיטות של ריתוך מתכות ובפרט ריתוך אלומיניום, אך חשוב מאוד לציין כי בעת מלאכת הריתוך עצמה נוצר חום מאוד גבוה, וכתוצאה מכך יש גיצים אשר מתפזרים לכל עבר יחד עם גז רעיל שהשתחרר. לכן, חשוב מאוד להקפיד קודם כל על סביבה בטוחה שאינה כוללת חומרים דליקים, כך שתוכלו להיות בטוחים כי פעולת הריתוך אינה מסכנת אתכם או את בני ביתכם. חשוב גם להקפיד על בגדים ארוכים שמכסים את כל איברי הגוף, ועליכם גם ללבוש כפפות ריתוך ייעודיות עם עמידות גבוהה, בנוסף למסיכת ריתוך איכותית ומקצועית.

טכניקות נפוצות

בימינו קיימות מספר שיטות ריתוך שונות, כאשר השכיחות שבהן הן ריתוך על ידי קשת חשמלית ואלקטרודה, וריתוך באמצעות שימוש במבער גז. כדאי לציין כי קיימים מקרים בהם יהיה ניתן להסתפק גם בהלחמה על מנת לחבר את המתכות, ואילו במקרים בהם תנאי זה מתאפשר ייתכן כי מדובר על אפשרות עדיפה, זאת מכיוון שציוד הלחמה הוא הרבה יותר זול וגם הרבה יותר זמין שכן, ניתן להשיג אותו בהרבה מאוד מקומות. ובכן, השיטה הנפוצה ביותר לביצוע ריתוכים היא באמצעות קשת חשמלית, כאשר ניתן לבצע זאת על ידי ריתוך טיג, ריתוך מיג וריתוך AEC. במידה ומדובר על רתך מתחיל ללא יותר מדי ניסיון בתחום, כדאי להתחיל עם ריתוך מיג מאחר ומדובר על שיטה יעילה למדי שקל יחסית ללמוד. אמנם, חשוב לציין כי גם כאן מדובר על טכניקות שנדרש ניסיון רב לצד שליטה רבה בתחום על מנת לבצע אותן על הצד הטוב ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן