חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דובר צה"ל: "המבצע ימשך כל זמן שידרש"

דובר צה"ל מדגיש כי עד שינוי בהנחיות יש להיות דרוכים ולגלות אחריות מחשש להתחדשות הירי. על האפשרות להפסקת אש אמר: "המערכה נמשכת" | מילן מועלם

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסר הבוקר תדרוך לסיכום ביניים של מבצע מגן וחץ. הגרי דיווח כי צה"ל תקף הלילה בעזה משגרים, עמדות צבאיות ועמדות שיגור של פצצות מרגמה. 

בסך הכל מתחילת המבצע הותקפו 217 מטרות, 52 מטרות על ידי חופת אש של האוגדה – נגד חוליות שיגור ונ"ט. אתמול היו תקיפות גם מהים. "תקפנו מטרות פיקוד ושליטה כולל חיסול 5 מפקדים בגא"פ, ייצור ואחסון, ועמדות שיגור תלול מסלול של רקטות ופצצות מרגמה. 

No Title

No Description

עוד הוסיף: "מתחילת המערכה תקפנו 16 מטרות התעצמות, 74 מטרות תלול מסלול מתוכן 26 מאתמול, 52 מטרות התעצמות מתוכן 33 מאתמול ושתי מטרות של המערך הימי".

מאז החל מבצע מגן וחץ היו 876 רקטות ששוגרו לישראל, 163 נפלו ברצועה. 1 מכל 5 רקטות נפלו בעזה. 260 יורטו, אחוזי יירוט מעל 91 אחוזים. 16 פעילי טרור נהרגו, 14 לא מעורבים נהרגו בעיקר מירי כושל מהרצועה.

תא"ל הגרי התייחס גם לרקטה שפגעה בבניין מגורים ברחובות והובילה למותה של אישה בת 80: "מתחקיר שלנו עולה שהיה מטח שהרקטה לא יורטה על ידי כיפת ברזל והיא פגעה בבניין. אנחנו מבינים שיש תקלה טכנית כך שמירט שוגר ולא פגע. אנחנו מבינים שזאת רקטה מיצור עצמי, רקטה רגילה, מה שאנחנו מכירים רקטה של עד 70 ק"מ עם 20 קילו חומר נפץ".

על ההנחיות לתושבי הדרום אמר: "ההנחיות של פקע"ר תקפות עד השעה 14 בחמש אזורים בעוטף עזה ביישובים שבין 0-40 ק"מ. נבחן את זה בהמשך היום אחרי הארכת מצב. זה מצריך סבלנות בעורף ואנחנו עדין נדרשים לדריכות ואחריות מצד האזרחים. חשוב להקפיד על הנחיות פיקוד העורף ולא להכנס לשאננות למרות שמשעה 22 אין ירי רקטות".

תקיפה ברצועת עזה. דו"צ

No Description

על המגעים להפסקת אש אמר: "הפסקת אש? יודע שיש מאמצים ומבחנתנו אנחנו עסוקים בהגנה והתקפה. המבצע ימשיך כמה זמן שידרש". 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דובר צה"ל מדגיש כי עד שינוי בהנחיות יש להיות דרוכים ולגלות אחריות מחשש להתחדשות הירי. על האפשרות להפסקת אש אמר: "המערכה נמשכת" | מילן מועלם
דילוג לתוכן