חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
קרדיט תמונה PIXABAY

יש החלטות שאנחנו מעדיפים לתת לרופא לבצע, ויש החלטות שגם ככה רק הוא יכול לבצע. אבל בכל המדובר בכתרים, מעבר למגבלות ברורות כגון רגישות למתכות (מה שימנע כמובן את היכולת להשתמש בכתר מתכת), הרי שלעיתים אתם צריכים, או לפחות מתבקשים לקחת חלק בהחלטה.

איך לבחור" כתר חרסינה, כתר מאוחה, כתר זירקוניה ואחרים

במרבית המקרים כאשר אתם עומדים מול הבחירה בין סוגי הכתרים השונים, אתם תקבלו עצה מאוד ברורה מרופא השיניים, שיצמצם עבורכם את הבחירות למצב בו יש רק מספר שיקולים בודדים. דבר זה נעשה על בסיס שיקולים רפואיים, טכניים, וגם רגשיים, בכדי שתוכלו להתקדם עם הבחירה ולהמשיך לטיפול, שהרי בשביל זה הגעתם למרפאה, ואת הכתר צריך להכין ולהתקין.

עם זאת, מוטב להכיר את סוגי הכתרים הממתינים לכם במרפאה כבר מראש, בכדי לתת לתת המודע לעכל את הנתונים, מה שיקל עליכם להגיע להחלטה בזמן אמת:

  • כתר חרסינה מלאה – כתר זה מקבל את חוסנו מטכנולוגיה של חימום בטמפרטורות גבוהות במיוחד, במעבירת את החרסינה תהליך הקשחה. נכון, זה לא חזק כמו מתכת, אך זה חזק עד מאוד, מספיק בכדי להשתמש בו ללא חשש מסדקים ושברים גם בשיניים הקדמיות (שם האסתטיקה חשובה במיוחד)
  • כתר מאוחה – חרסינה ומתכת שהתאחדו להם יחדיו בכדי ליצור כתר עמיד במיוחד, שמשלב את האסתטיקה הטבעית של החרסינה, לצד העוצמה הטבעית של המתכת. מי שרגיש למתכות לא יוכל ליהנות מהשילוב הנ"ל, אך מי שיכול ייהנה גם מהמחיר הנוח שלהן, בטח ביחס לכתרי החרסינה המלאה.
  • כתר אימקסכתר חרסינה בטכנולוגיה ייחודית של דחיסת החרסינה, מה שיוצר חוזק יוצא דופן, אסתטיקה של חרסינה, עם זכוכית הנדחסת עם החרסינה. הכתרים הללו יקרים עוד יותר, אך נחשבים לטובים במיוחד, והם מיוצרים תחת פטנט בשווייץ.

מבלבל? זה לא הכול…

מעבר לכתרי החרסינה ישנו חומר הנקרא זירקוניה, חומר טבעי שלא מעורר כל תגובה של הגוף. חומר חזק זה מזכיר יהלום, והם חוד החנית של טכנולוגיית הכתרים, חזקים יותר מחרסינה מלאה, ואפילו מאימקס וכתר מאוחה או כתרים עם ציפוי חרסינה.

כתר הזירקוניה יקר, אך איכותי, והוא אינו נשחק. העוצמה שלו שומרת עליו לאורך כל החיים, וגם אחרי, והגוון שלהם מאפשר התאמה מושלמת למראה הפה, כך שיש להם שילוב של אסתטיקה ועמידות שהופך אותם לטובים ביותר.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן