חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תמונות קשות מהחוף הנפרד באשקלון: צב ים מת חולץ ע"י המצילים

צב ים מת הוצא מהמים בחוף הנפרד. המצילים הבחינו בצב הים ונכנסו לחלצו לחוף

גברים שבילו היום בחוף הנפרד באשקלון והתרחצו בים, הוצאו מהמים אחרי שהמצילים ראו צב ים במצוקה ונכנסו לחלצו. עם הגעתם לחוף התברר כי צב הים שדימם על החוף, מת.

המתרחצים סיפרו כי "היה מדובר במחזה לא נעים ואפילו קשה מאוד. צב הים נקלע למצוקה ולא הצליחו להציל אותו. הדם צבע את המים והילדים נבהלו מהמראה הלא פשוט של הצב שנראה היה שנקלע למצוקה. רשות הטבע והגנים בדרכם לפנות את הצב".

צב הים בחוף הנפרד. צילום: ליאור וקנין
צב הים בחוף הנפרד. צילום: ליאור וקנין

ברשות הטבע והגנים מדגישים כי יש לדווח על צבי ים שנפלטים לחוף ולא לגעת בהם בשום מצב. "צב חי לא בהכרח יזוז, אם הוא מאוד תשוש, אך ימצמץ וינשום כל כמה דקות. צב מת עשוי להיראות חי אם ראשו מוחזק באויר ופיו פתוח, בשל קשיון איברים המתרחש לאחר המוות. כמו כן, צב מת עשוי להיות נפוח מאוד, כתלות בזמן שעבר מהתמותה.

אם הצב חי – אל תנסה להשיבו אל הים – הצב זקוק לטיפול רפואי! דווח למרכז ההצלה והשגח על הצב עד הגעת הפקח. במידה והצב מסובך בפסולת – אל תסיר אותה! לעתים דווקא הסרת החסימה היא שעשויה לגרום למותו. במרכז ההצלה נסיר את החסימה בצורה מבוקרת.

אם הצב מת – דווח עליו למרכז ההצלה. צלם את הצב, ובדוק אם יש לו תג סימון על הגפיים. תג זה עשוי להעיד על טיפול שקיבל בעבר".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

צב ים מת הוצא מהמים בחוף הנפרד. המצילים הבחינו בצב הים ונכנסו לחלצו לחוף
דילוג לתוכן