חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תושבים זועמים: "אנחנו לא קיימים במפת העירייה"

העירייה תגביל השנה את אזורי הדלקת המדורות לפי צו כב"ה אלא שמרבית האזורים שיותרו להבערת מדורות נמצאים בחלקה הצפוני של העיר - דבר שעורר את זעם התושבים | מילן מועלם

ביום שני הקרוב יחול ערב ל"ג בעומר ובעיריית אשקלון נערכים להדלקת המדורות ברחבי העיר. בהתאם להודעת נציב כבאות והצלה לישראל, רב טפסר אייל כספי חתם על צו איסור הדלקת מדורות והבערת אש בשטחים פתוחים בכל הארץ בשל תנאים קיצוניים המעלים את הסבירות להתרחשות דליקות, ההדלקה תותר רק באזורים שהוכשרו לכך על ידי הרשות.

להלן מוקדי הבערת אש באשקלון: רצועת חוף צפון-חוף גוטה למעלה שטח חולי-כורכר, פארק גולדה, איצטדיון עירוני שטח כורכר פתוח, שופרסל דיל אלי כהן – רחוב לכיש שטח חולי בלבד, עיר ימים – בסמוך לרחוב רפסודה 7, עיר היין נחלה דוריף בשצ״פ בשטח האדמה סמוך לגני ילדים.

 

צילום: דוברות עיריית אשקלון

 

חל איסור מוחלט להבעיר מדורות במקומות הבאים: חופי ים באופן גורף מוכרזים/לא מוכרזים, מדשאות ושטחים עם צמחיה, גנים ציבוריים, גני משחקים, מוסדות חינוך – בתי ספר וגנים, מתחת לרשתות חשמל, בקרבת עצים וצמחיה ובקרבה
למבנים.

על מנת לשמור על בטיחות התושבים והסדר הציבורי, יתוגברו צוותי האכיפה ברחבי העיר והשיטור העירוני, הפיקוח העירוני יעבדו בשיתוף פעולה יחד עם כוחות הכיבוי ויסיירו במהלך הלילה במוקדים שונים.

"השכונות הדרומיות לא קיימות במפה של עיריית אשקלון"

ומי שפחות התרשמו מהפרסום של עיריית אשקלון הם תושבי השכונות הדרומיות שטוענים היום כי העירייה תאפשר להבעיר מדורות רק בסמוך לבית המדרש של הרב ברדא, שם הוא מקיים מידי שנה הדלקה קבועה. תושבי עתיקות, אגמים, רמת אשכול ושיכונים, יאלצו לעבור לצד הצפוני של העיר או להסתפק בשטח שליד האיצטדיון העירוני.

"השכונות הדרומיות לא קיימות במפה של עיריית אשקלון והם אפילו לא ממצמצים. למה רק ליד הבית של הרב ברדא? למה לא לאפשר גם אזורי הדלקה נוספים ברחבי השכונות הדרומיות? הייתכן שנצטרך לנסוע עם ילדנו לצד השני של העיר? העירייה יוצרת במו ידיה כאוס במסגרתו אנשים פשוט ידליקו אש היכן שבא להם. תכנון לקוי, לא משהו חדש בעירייה אבל חוסר ההתחשבות זועק לשמיים", אמרו תושבי השכונות. 

מזה תקופה תושבי השכונות המדוברות מתלוננים כי העירייה מזניחה אותם ולא מייחסת חשיבות לפיתוח באזורם. כך למשל בעתיקות ואחרי אינספור פניות, בוצע לאחרונה שדרוג המרחב הציבורי אלא שהשדרוג זכה לשלל ביקורות על העירייה שביצעה שיפוץ לא תקין, לא נגיש ולא נוח לאוכלוסיות רבות. עד רגע זה הליקויים לא תוקנו. 

בעירייה דוחים את הטענות ואומרים כי לתושבי עתיקות ישנה אפשרות להדליק מדורות בפארק גולדה בשכונה ותושבי רמת אשכול יוכלו להבעיר מדורות סמוך לשופרסל ברחוב אלי כהן.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

העירייה תגביל השנה את אזורי הדלקת המדורות לפי צו כב"ה אלא שמרבית האזורים שיותרו להבערת מדורות נמצאים בחלקה הצפוני של העיר - דבר שעורר את זעם התושבים | מילן מועלם
דילוג לתוכן