חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תוכן ממומן ע"י ישראכרט: עבודה מהבית – כל הדרכים לעשות את זה נכון

קרדיט תמונה: shutterstock

אחרי שטעמו את טעם העבודה מהבית במהלך הקורונה, יותר ויותר עובדים לא מוכנים לחזור אחורה – כלומר, למשרד. כך תיצרו משרד ביתי שיאפשר לכם להיות אפקטיביים

מגמת העבודה מהבית, או העבודה מרחוק, פרצה לחיינו עוד לפני הקורונה – לאט לאט, כדרכם של שינויים משמעותיים. אך אם בתחילה, היתה זו מגמה שולית, כשעובדים מעטים בלבד לא הגיעו למשרד מדי יום ביומו – הקורונה הפכה את העבודה מהבית כמעט לנחלת הכלל. עובדים רבים שמעולם לא דמיינו כי יוכלו לבצע את עבודתם מהבית, גילו שהרעיון הבלתי נתפש הזה, נהפך למציאות.

הקורונה אמנם לא נעלמה, אך הסגרים כבר מזמן מאחורינו – בעוד שהעבודה מהבית כאן כדי להישאר. העובדים גילו את היתרונות הרבים הטמונים בה, וכיום, הם מעדיפים מקומות עבודה המאפשרים להם לעבוד מהבית לפחות חלק מימות השבוע. כך הם נהנים מחיסכון משמעותי בזמן, כשאין צורך לבלות שעות על הכביש מדי יום; ומהיכולת לשלב טוב יותר עבודה, משפחה, שעות פנאי, חברים ותחביבים. גם מקומות העבודה, שהשינוי נכפה עליהם בתחילה, הבינו שיש בו יתרונות עבורם – למשל, האפשרות לצמצם את שטחי המשרדים ובכך ליהנות מחיסכון כספי משמעותי.

עם זאת, בעבודה מהבית יש גם לא מעט אתגרים, לשני הצדדים גם יחד. עבור העובדים, שכאמור נהנים מאיזון טוב יותר בין העבודה לבית, עולה גם הצורך להפריד בין השניים – עניין קשה במיוחד כאשר המשרד הוא בסלון, או בחדר השינה. בכתבה זו, נפרט כמה עצות שנועדו לסייע בהפיכת העבודה מהבית לאפקטיבית ואף מהנה יותר.

בניית תקציב

בעבודה מהבית, חשובה במיוחד ההפרדה הפיזית בין האזור המוקדש לעבודה, לבין שאר הבית. הדרך הטובה ביותר להשיג הפרדה זו היא כמובן בחדר עבודה נפרד, אך אם אין אפשרות לעשות זאת – כדאי למצוא מקום בבית בו אפשר להקים פינת עבודה ייעודית.

התכנון והביצוע בשטח של הפיכת אחד מחדרי הבית לחדר עבודה, או יצירת פינת עבודה, מצריכים ברוב המקרים תקציב ייעודי. לעתים מדובר בפעולה שתדרוש שיפוץ של ממש (לדוגמה, סגירת פינה באמצעות קירות), אך גם אם מסתפקים בנקודה שכבר קיימת בתוך הבית, ללא ספק יש צורך בריהוט ייעודי ואביזרים נוספים.

על מנת לממן את כל אלה, אפשר לשקול להיעזר בהלוואה – המאפשרת לנו ליצור חלל עבודה ביתי נוח ונעים, אך גם פרקטי. כיום, ניתן במקרים רבים לקבל הלוואה ללקוחות כל הבנקים*. מדובר בהלוואה חוץ בנקאית לכל מטרה, כאשר אפשר לבצע את התהליך כולו דרך אתר האינטרנט של החברה, ולקבל אישור – ואת הכסף לחשבון – בתוך ימים ספורים. כל זאת לאחר שבחנתם באחריות את תנאי השירות של הגוף המלווה וביצעתם השוואה בין ההצעות השונות, זאת במטרה לבחור את ההלוואה שתתאים לכם בצורה הטובה ביותר.

תכנון פינת העבודה – או החדר

במשרד הביתי שלכם, כמו במשרד במקום העבודה, סביר להניח שתרצו שקט ושלווה. בבית לרוב ניתן להשיג זאת בקלות רבה יותר מאשר בחלל עבודה רועש. עם זאת, שימו לב כי אתם בוחרים במיקום שקט – למשל, כזה שאינו פונה לרחוב סואן. בנוסף, מיקום בלב הבית – למשל בדרך בין הסלון למטבח – עלול להפוך את פינת העבודה לפחות נוחה, היות שכל באי הבית יעברו בה פעמים רבות ויפריעו לכם להתרכז.

לאחר בחירת המיקום, ודאו כי הוא מרווח מספיק לכל מה שתצטרכו – למשל, שולחן גדול די הצורך לשני מסכים, או מקום בו ניתן לארח לקוחות וקולגות בנינוחות, בלי הפרעה משאר חלקי הבית. ייתכן שתרצו לכלול גם פינת ישיבה שאיננה מול המחשב – כדי להחליף אווירה מעת לעת.

אבזור וציוד

ראשית כל, יש לדאוג לתשתית שמאפשרת לנו בכלל לעבוד מהבית, ברוב המקרים – תשתית אינטרנט מהירה ואמינה. כדי לוודא שתחוו כמה שפחות קריסות והאטות, ניתן להתייעץ עם השכנים, ולקבל מהם המלצות על חברה המספקת שירות טוב באזורכם. יש לוודא כי בחדר או בפינת העבודה שלכם, קליטת האינטרנט טובה – גם אם הוא רחוק ממיקום הראוטר.

בנוסף, יש לבחור שולחן נוח מספיק שיכיל את כל הציוד הדרוש לכם, וכמובן – כיסא נוח שיתמוך בכם במהלך שעות העבודה. הקפידו גם על תאורה מתאימה – כזו שלא תיצור הצללה על מסך המחשב, אך גם לא תהיה חזקה ומסנוורת.

לצאת לעבודה, גם כשהיא בבית

אחת הבעיות הגדולות ביותר בעבודה מהבית היא הצורך שלנו להציב גבולות "מלאכותיים", בין העבודה לבית. לעתים, זה מפתה מאוד לעבוד בשעות חריגות – מוקדם מאוד בבוקר, מאוחר בלילה או בסופי שבוע; אך כדאי לשמור על שגרת עבודה דומה לזו של המשרד במקום העבודה, גם אם מדי פעם לוקחים בוקר חופשי, או מסיימים משימה דחופה במיוחד אחרי שהילדים הלכו לישון.

גם קוד לבוש עשוי לעזור בכך – כאשר קמים בבוקר ומחליפים את הפיג'מה בבגדים מותאמים ליום עבודה, התחושה משתנה. גם בלי עקבים או עניבה וחליפה, עצם המעבר לבגדים ייצוגיים יותר, מכניס אותנו למצב רוח "של עבודה". לכל הפחות, דאגו ללבוש חלק עליון המותאם לשיחות וידאו – כל עוד אתם זוכרים שאם תקומו ותסתובבו בחדר במהלך השיחה, כל המשתתפים ייחשפו למכנסי הטרנינג המהוהים שלכם.

בשורה התחתונה, העבודה מהבית היא כבר לא טרנד, אלא חלק מעולם העבודה הנוכחי – ונראה שבשנים הקרובות היא רק תתרחב. כדי לעבוד ביעילות גם מהבית, תוך שמירה על שגרת עבודה בריאה, מומלץ ליצור אזור ייעודי לעבודה – ולדאוג לאבזור הנכון, שיאפשר התמקדות וריכוז.

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

**הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

***מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן