חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תואר נוסף לאשקלון: החופים המלוכלכים ביותר לשנת 2022

המשרד להגנת הסביבה פירסם אתמול דוח לסיכום תוכנית חוף נקי לשנת 2022, שהייתה השנה ה-17 לתוכנית של המשרד. מהסיכום עולה, כי 2022 הייתה הנקייה ביותר מאז החלו המדידות בשנת 2005. בשנה זו, 81.8% מהחופים הפתוחים (הבלתי מוכרזים) הוגדרו "נקיים" או "נקיים מאוד" לפחות 70% מהשנה, לעומת 19.7% בלבד בשנת 2005 בעת התחלת התוכנית, אשקלון לא הייתה בין המובילות ואף זכתה ב"תואר" החופים המלוכלכים לשנת 2022.

שיאנית הדוחות

הרשויות החופיות ששמרו על מדד של נקי מאוד או נקי בכל המדידות שבוצעו ב-2022: מטה אשר, עכו, חיפה, טירת הכרמל, חוף הכרמל, בת ים, גן רווה ואשדוד. הרשויות שדורגו במקומות האחרונים ולאורך 2022 החופים שלהן היו הכי פחות נקיים הן עיריית אשקלון, חוף השרון וחוף אשקלון. 

תרבות הלכלוך בחופים הובילה לכך שאשקלון היא שיאנית דוחות שחולקו על ידי פקחים בחופים בשנה החולפת ומובילה בפער על השניה בטבלה, נהריה. 

פסולת בחופים. צילום: פרד ארזואן, המשרד להגנת הסביבה

 

הדוחות חולקו במסגרת תוכנית חוף נקי של המשרד ב-2022, במסגרתה יזמה היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד סיוע לרשויות החופיות בביצוע פעולות אכיפה בחופי הים בחודשי הקיץ. הסיוע ניתן באמצעות תגבור כוח הפיקוח על-ידי שוטרי משטרת ישראל, אשר מלווים את הפקחים מטעם הרשות החופית בפעולות הפיקוח ואכיפה, במטרה ליצור הרתעה מול עברייני פסולת בחופי הים ולצמצם את הנזק לסביבה החופית והימית.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן