חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תהליך ההחלמה אחרי טיפול שורש

קרדיט לתמונה Freepik

הרבה מאוד אנשים יכולים למצוא את עצמם זקוקים לטיפול שורש במהלך החיים, אם כי לא כולם יודעים בדיוק מהו טיפול זה, מתי צריך לבצע אותו ומהן ההנחיות המדויקות לאחר הטיפול. ובכן, אל דאגה, בשביל זה אנחנו כאן. בכתבה זו, נסביר לכם בצורה מקיפה כל מה שצריך לדעת על טיפול שורש, תהליך ההחלמה, הנחיות לאחר סיום הטיפול וכל הסובב סביב נושא זה.

מהו טיפול שורש?

לפני שתחפשו אחר מומחה טיפול שורש מומלץ באזור מגוריכם, הרי שעליכם להבין בדיוק מהו טיפול שורש. למעשה, מדובר בעצם על טיפול אשר כולל מספר שלבים, במהלכם מסלקים רקמה עם נמק או דלקת שעלולה להיות גם מזוהמת במקרים מסוימים. מטרתו העיקרית של הטיפול היא למנוע דלקת בעצם התומכת בשן או לחילופין, לטפל בה במקרים בהם היא כבר קיימת. חשוב להדגיש כי מאחר ומדובר על טיפול כל-כך חשוב, העדיפות תהיה תמיד לבצע אותו מוקדם ככל הניתן, זאת על מנת שיהיה אפשר למנוע אי-נוחות למטופל. אמנם כולם מפחדים מטיפול שורש, אך חשוב מאוד לציין כי דווקא אלו אשר זקוקים לטיפול זה ונמנעים ממנו שוב ושוב עתידים לסבול מכאבים חזקים במיוחד, חזקים הרבה יותר מאלו של הטיפול עצמו, זאת בעוד כי הזנחה של השיניים מגדילה את הסיכון לאובדן שלהן. חשוב להוסיף כי על אף שטיפול שורש נחשב לכואב יחסית, בהחלט ניתן לבצע אותו בימינו עם הרדמה מקומית שמקלה באופן משמעותי.

מתי צריך לבצע טיפול שורש?

אז קיבלתם קצת רקע, וכעת אתם מעוניינים לקבוע תור אצל מומחה טיפול שורש. ובכן, קודם כל עליכם להבין באילו מקרים בכלל תצטרכו לבצע את הטיפול המדובר. חשוב לציין כי הגורם המרכזי לטיפול שורש הוא דלקת בלתי הפיכה או נמק של רקמת מוך השן. מקרים כאלו בדרך כלל נגרמים כתוצאה מהתקדמות של נגע עששתי מכותרת השן לעבר הרקמה הממוקמת בתוך השן עצמה. עששת זו בעצם מחלה זיהומית, אשר נגרמת בעקבות חיידקים ש"חיים" על השיניים שלנו ומפרישים לאחר מכן חומרים שונים שגורמים לתהליך איטי של פירוק השן. בשלב הראשון העששת תפרק את השכבות הקשיחות של השן, וכאשר לא מטפלים בה כהוגן היא עלולה גם להגיע למוך השן, שזו בעצם שכבה רכה המכילה כלי דם ועצבים.

הנחיות לאחר טיפול שורש

חשוב לקחת ברצינות את ההנחיות לאחר הטיפול, מאחר ומעקב אחריהן יוכל לעזור לכם לוודא כי תהליך ההחלמה שלכם יהיה קל ויעיל ככל הניתן. ככלל, אסור לאכול לפחות חצי שעה לאחר סיום טיפול שורש, בעוד כי ניתן לשתות ולבצע פעילות גופנית כרגיל. חשוב גם לשים דגש על שמירה על היגיינת צחצוח תדירה ויסודית, וכן גם לבצע מעקבים מעת לעת על מנת לוודא שהמצב תקין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן