חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאונת דרכים את מי תובעים?

קרדיט תמונה PEXELS

מדי שנה בישראל מתרחשות לא מעט תאונות דרכים. מרבית תאונות הדרכים הן תאונות אשר מסתיימות בנזקי גוף קלים כמו חבלות, שריטות ושברים, אך ישנם גם תאונות דרכים שבהם נפגעים נותרים עם פגיעות קשות המותירות את המעורבים בתאונת הדרכים עם נכות קשה בדמות שיתוק פלג גוף תחתון (פרפלגיה), משותקים ארבע גפיים (קוודריפלגיה), פגיעות מוחיות, פגיעה בעמוד שידרה ועוד.

במקרים טראגיים תאונת דרכים יכולה להסתיים גם במוות של אחד המעורבים בה. עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים מדגישה כי חשוב מאוד לדעת כי במידה ונפגעתם בתאונת דרכים אתם זכאים בהתאם לחוק הפיצויים לתאונת דרכים לתבוע את חברת הביטוח אשר ביטחה את הרכב או הרכבים שהיו מעורבים בתאונה. מטרה החוק היא לאפשר לנפגעי תאונות דרכים להגיש תביעת תאונות דרכים על מנת לקבל פיצוי כספי וזאת ללא שאלת האשמה בתאונת הדרכים – כלומר במידה ונפגעת בתאונת דרכים, גם אם אתה\את אשמים בתאונת הדרכים אתם זכאים לפיצוי כספי.

מי זכאי לפיצויים בגין פגיעה בתאונת דרכים?

בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, כל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים אשר מוגדרת כתאונת דרכים, זכאי לקבל פיצויים מחברת הביטוח אשר מבטחת את הרכב שהיה מעורב בתאונה וזאת ללא קשר למי היה אשם בתאונה. בכדי שחברת הביטוח תקבל את התביעה, יש צורך להוכיח כי נגרם נזק גופני כתוצאה מהתאונה עצמה.

החוק מתייחס למגוון תרחישים שונים הנוגעים לבעלי זכאות לפיצויים בגין תאונת דרכים. גם אם הנפגע לא נפגע כתוצאה מתאונה קלאסית אלא כתוצאה מהתלקחות או התפוצצות של רכב, תהיה לו זכאות לתבוע את חברת הביטוח אשר הוציאה את פוליסת הביטוח חובה לרכב. יחד עם זאת, במקרים שבהם תאונת דרכים בוצעה בכוונה תחילה בכדי להסב נזק לאדם או לרכוש, לא תתקיים זכאות כלשהי לפיצויים במקרה מעין זה.

מה עושים אם אין ביטוח לרכב המעורב בתאונה?

בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, אדם שנפגע מרכב שלא מבוטח בביטוח חובה מכל סיבה באשר היא, יוכל לתבוע את קרנית. מדובר על גוף ממשלתי שהוקם בדיוק עבור מטרה זו. ניתן לתבוע את הגוף המדובר בכל מקרה שבו נפגעים בשל תאונת דרכים ובלתי אפשרי לתבוע את ביטוח החובה של הנהג המעורב בתאונה או במקרים של תאונת פגע וברח שבהם לא יודעים מיהו הנהג הפוגע.

מתי כדאי להגיש את התביעה?

חשוב לדעת כי זמן הגשת תביעת הפיצויים הוא דבר חשוב ביותר. פגיעות גופניות ו\או נפשיות הן דבר אשר מתפתח ולא פעם עלולה להתרחש החמרה במצבו הבריאותי של אדם שנפגע כתוצאה מתאומת דרכי וכך סכום הפיצויים יהיה גבוה יותר. על כן, על אף שרוצים מאוד להגיש את התביעה כמה שיותר מהר, לא כדאי לפעול בפזיזות, אלא לבצע את כל הבדיקות המקיפות הנוגעות למצבו של האדם ולהעריך את מידת חומרת הפגיעה שלו בצורה מדויקת, טרם מגישים את התביעה. המטרה היא להפיק מהתביעה את הפיצוי הכספי המקסימלי. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי גם בתביעה אזרחית בתאונת דרכים חל חוק ההתיישנות ועל כן, יש לברר מהו מועד ההגשה האחרון של התביעה ולא לעבור את מועד הגשה זה. לרוב פרק הזמן עד התיישנות התביעה יעמוד על 7 שנים.

תביעת פיצויים בגין תאונת דרכים צריכה להיות מוגשת בצורה נכונה ומקצועית בכדי שהיא אכן תפיק לכם פיצויים מקסימליים ועל כן, חשוב מאוד שתהיו מיוצגים על ידי עו"ד תאונת דרכים מקצועי ומנוסה בתחום עם מעל ל-20 שנות כמו עורכת הדין אריאלה גפן.

אריאלה גפן, משרד עורכי דין נזיקין מנצח

עורכת הדין אריאלה גפן צברה את הניסיון העשיר המשפטי שלה בתביעות תאונות דרכים כאשר ייצגה את חברות הביטוח הגדולות בישראל כעורכת דין בכירה בתביעות תיקי תאונות דרכים מורכבים ומסובכים, כאשר מאחוריה ניסיון רב בייצוג משפטי של מאות תביעות תאונות דרכים והודות לבקיאות בחוק ובפסיקה, עו"ד אריאלה גפם והשיגה עבור לקוחותיה, נפגעי תאונת דרכים, מיליוני שקלים במצטבר.

את הניסיון המשפטי בתאונות דרכים הרב רתמה עו"ד אריאלה גפן לטובת הקמת משרד עורכי דין תאונות דרכים מוביל בישראל על מנת לשרת את נפגעי תאונות הדרכים בתביעות נזקי גוף נגד חברות הביטוח הגדולות והחזקות.

ההיכרות עם הביורוקרטיה של חברות הביטוח, אופן התנהלות המערכת המשפטית והגופים השונים, לרבות חברות הביטוח, משרד הביטחון והמוסד לביטוח לאומי, מאפשרת לעו"ד אריאלה גפן להשתמש בכלים והידע המשפטי שצברה הודות לניסיון של למעלה מ- 20 שנה על מנת להשיג ללקוחותיה פיצויים כספיים מקסימליים.

 

כמו כן, הניסיון המשפטי של עו"ד אריאלה גפן בתביעות תאונות דרכים או תביעות תאונות אופנוע מאפשר לעו"ד אריאלה גפן להלחם על זכויות לקוחותיה ולמיצוי זכויותיהם המלאות בצורה המקצועית והטובה ביותר.

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד ונכון מ- עורך דין תאונות דרכים או עורך דין תאונת דרכים השאירו פרטים או התקשרו וניצור קשר בהקדם האפשרי. 0733-752-766

יודגש, משרד עורכי דין אריאלה גפן פועל על פי החוק, מכאן שכר הטרחה בתביעות תאונות דרכים הינו מבוסס הצלחה ובאחוזים מהפיצוי הכספי שתקבלו מחברת הביטוח בסוף ההליך, כך שבתחילת ההליך אין צורך בהשקעה של אלפי שקלים על מנת להגיש תביעת תאונת דרכים, ושכר הטרחה אינו מהווה שיקול להגשת התביעה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן