חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שינויים בהנהגת ההורים: אברהם רווח פורש

יו"ר הנהגת ההורים החליט לפנות את מקומו אחרי שנתיים בתפקיד לטובת המגזר הפרטי. רועי קינן ודוד לוי מועמדים להחליפו | מילן מועלם | צילום: אלדד עובדיה, סיון מטודי

השבוע, הפתיע יו"ר הנהגת ההורים העירונית אברהם רווח, בהודעה על סיום תפקידו. ההודעה התקבלה בתדהמה בקרב אנשי החינוך בעיר, ולו מהעובדה שרווח, מילא את תפקידו בצורה מעולה, ופעל רבות לשם קידום מערכת החינוך העירונית.

הבחירות לתפקיד היו"ר יערכו בתחילת חודש ינואר כששניים מועמדים לתפקיד: דוד לוי מהנהגת ההורים בבית יחזקאל ורועי קינן מהנהגת ההורים במצפה ברנע.

רווח אמר השבוע כי מה שהוביל אותו להחלטה היה העובדה שפרש בצה"ל ופניו מועדות כעת לעשיה במגזר הפרטי: " במשך 27 שנים בצבא ההגנה לישראל ביצעתי מגוון תפקידים אותם השתדלתי לעשות במסירות רבה. לפני כשנתיים, נבחרתי לתפקיד יו"ר הנהגת ההורים מתוך שליחות אמתית. שמתי לנגד עיני מטרה והיא לקדם את מערכת החינוך העירונית. בתפקידי השתדלתי לרתום את חברי הנהגת ההורים לשיח לומד, לעשייה משותפת, ליצירת אחדות ודבקות, והכל לשם הצבת ילדי העיר במרכז הבימה. בכל תפקיד שעשיתי, השתדלתי להקדיש את המרב והמיטב לשם הצלחתי בתפקיד. בימים אלו, יוצא אני לעשות לביתי בתחום האזרחי, ולפני עומדים מספר הצעות מאתגרות. בהכירי ויודעי את הערך המוסף הנדרש, ההשקעה הבלתי מבוטלת אותה יש להקצות לטובת התפקיד, המחויבות יתר והמסירות עד אין קץ שיש להקדיש לתפקיד, ומאחר וחושש אני שלא יתאפשר לי להימסר כל כולי, לתפקיד ודרישותיו, החלטתי שראוי ונכון לאפשר לאחרים, המסוגלים להקדיש זמן רב יותר ממני, לבוא אל ראש ההנהגה. אומנם אני נשאר כחבר בהנהגה כיו"ר בתי הספר אסף מימון וישיבת צביה, ואעשה זאת כדרכי בקודש עם המון רצון לעשות טוב".

רווח כיהן בתפקיד בתקופה קריטית מאוד לילדי העיר שסבלו מהתפרצות הקורונה ומכל ההשלכות החברתיות והנפשיות שהגיעו עם הנגיף. על השנתיים בתפקיד התובעני אמר: "שנתיים מאתגרות ביותר, איש לא העלה על דעתו כי עתידים אנו להיות חלק משינוי אדיר הבא על העולם ומדינת ישראל עם פרוץ מגפת הקורונה, וכן לסבב ביטחוני אותו חוותה העיר אשקלון, שהיה הקשה ביותר מבין כלל הסבבים שידעה והכירה העיר בעבר. למערכת החינוך חלק בלתי מבוטל, בשמירה על חוסנם הנפשי והרגשי של הילדים, ובפרט בעתות משבר דוגמת הקורונה והמצב הביטחוני הנפיץ. כהנהגת הורים היינו חייבים להיות שותפים מלאים לכל מהלך שהתקבל, ולבחון את הדברים, כאשר טובת הילדים וההורים לנגד עיננו. בנוסף השתדלנו להשתתף בכל וועדה ובכל דיון סביב נושא החינוך בעיר, והכל במטרה להביא אל קידמת הבמה את דעתם של ההורים, וזאת לשם מיצוי זכויותיהם של התלמידים. השתדלנו לשדרג את תפקיד יו"ר בית הספר, וזאת על מנת לסייע למנהל בית הספר וצוותו בעבודתם, והכל מתוך מעורבות ולא התערבות, ובשותפות מלאה ואמיצה של כולם יחד. הוקם אתר פייסבוק, שהנגיש מידע אודות הנעשה בהנהגת ההורים, והשתדלנו להיות כולנו בהנהגת ההורים זמינים לכל פניה ובקשה. אין ספק שהנהגת ההורים נמצאת היום במקום אחר, כאשר המטרות הן, להמשיך להשתפר וללמוד, על מנת להיטיב עם ילדי העיר בהיבט החינוכי".

חיסוני ילדים: בעד או נגד

הנהגת ההורים הארצית, עומדת בימים אלו בחזית מול ממשלת ישראל שדורשת לחסן את הילדים בתוך מוסדות החינוך.

בהנהגה אמרו כי לא יתנו יד להפרדה בין תלמידים, כפי שהציע השבוע ראש הממשלה נפתלי בנט, שלא לאפשר לתלמידים לא מחוסנים להכנס למוסדות החינוך: "הצעה שכזו היא בושה למקבלי ההחלטות בישראל
צווי החיסונים שניתנו היום מטעם חדר מצב על הכנסת חיסוני הקורונה בכח למוסדות החינוך היא מהלך של כפיה אשר יוביל למאבקים במוסדות ולטעויות חמורות ובעיקר לחוסר אמון בין ההורים לצוותי ההוראה.
אנו קוראים לראש הממשלה לחזור בו מהחלטתו ולהתחשב ברצון הקהילה, הרשות והנהלת מוסדות החינוך ולהכניס את חיסוני הקורונה רק להיכן שמעוניינים בהכנסתם. אנו נקרא להשבתת כל מוסד חינוכי אליו יוכנסו החיסונים למרות ההתנגדות המקומית. ילדינו הם לא כלי משחק ולא נאפשר הטלת סנקציות על הילדים הלא מחוסנים ע"י מניעת כניסתם למוסדות החינוך", מסרו מהנהגת ההורים.

רווח תומך גם הוא בעמדת הנהגת ההורים הארצית להותיר את החיסונים מחוץ למוסדות החינוך ואמר: "הנהגת הורים הארצית הפכה לפקטור משמעותי ביותר בקבלת החלטות ברמת מדינה, וכולם מבינים כי כוחם של ההורים אינו מוטל בספק. את ההנהגה מוביל ביד רמה, מירום שיף המכהן כיו"ר הנהגת ההורים הארצית. והפעילות ברמה הארצית באה לידי ביטוי בביסוס עוצמתם מול כלל הגורמים. כיו"ר הנהגת ההורים העירונית, הונחה לפתחי סוגיה זו, אני שומע את קולות ההורים נגד החיסון, מאחר ולטענתם רמת החולי בקרב הילדים מזערית, ומשכך מה טעם לסכן את הילדים בחיסון שלא אומת עד תום. אכן יש אמת בדבר, אך אל לנו להתעלם ממספר נתונים נוספים. ראשית, החיסון יעיל בטוח ואושר לשימוש, כמובן שמטרת החיסונים היא, אף לאפשר שיגרת לימודים רציפה, אשר משמעותה ביסוס חוסנם הנפשי של הילדים, ובניית מערכת למידה רציפה, ודאי שלא נתעלם מהסכנה האפשרית למבוגרים הבאים במגע עם אותם ילדים, כאשר אחת ממטרות החיסון היא אף למנוע סכנה זאת, ומעל כולם לא נקל ראש בכל ילד וילדה אשר יזכו להיות מוגנים מחולי בנגיף הקשה הזה. כפועל יוצא של הדברים, בוודאי שההחלטה הסופית מסורה להורים, אך בהתבוננות על מכלול הדברים הרי שהתוצאה ברורה ומובנת".

רווח ביקש להודות לשותפיו לדרך, חברי הנהגת ההורים המקומית: "אני חייב לציין את כלל חברי הנהגת ההורים בעיר אשקלון העמלים לילות כימים במוסדות החינוך בעיר במטרה לתת מענה איכותי במכלול התחומים לתלמידי העיר. אין לי ספק שהם ימשיכו לפעול ביתר שאת וביתר תעצומות למען החינוך בעיר ולקיים את שליחותם בצורה הטובה ביותר".

 

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

יו"ר הנהגת ההורים החליט לפנות את מקומו אחרי שנתיים בתפקיד לטובת המגזר הפרטי. רועי קינן ודוד לוי מועמדים להחליפו | מילן מועלם | צילום: אלדד עובדיה, סיון מטודי
דילוג לתוכן