חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"הכל דיבורים מן השמיים": ריאיון מיוחד עם מפקד זק"א באשקלון 

רצח בן דוידוביץ, רצח אמיר סעדה והמוות הקשה של מקסים שמעוני ז"ל: מפקד זק"א באשקלון מדבר בפתיחות על רצף האירועים שזעזע את העיר | מילן מועלם


הרב מאיר בוסקילה, משגיח כשרות ביום יום ומפקד זק"א אשקלון במקרים מצערים – עבר שבוע כואב. מצד אחד נפרד מבן דוידוביץ' איתו נהג להתפלל בבית הכנסת בבת הדר ומנגד טיפל ברצח של אמיר סעדה ומקסים שמעוני יום אחרי יום. המחזות היו קשים. בריאיון מיוחד לזירה באשקלון הוא מספר על ההיכרות הקרובה עם דוידוביץ' שנרצח בגלל ויכוח מיותר, על החברות עם מקסים שמעוני והטיפול בזירה הקשה וגם על הצער שבאובדן חיים ברצח אכזרי.


"כל אירוע קשה בפני עצמו"

לפני שנדבר על מה שעברת השבוע, מה לדעתך קרה באשקלון השבוע? 

"ממה שקרה השבוע אני מבין שצריך להתחזק בין אדם לחברו, לכבד אחד את השני, להתחזק במובן הרוחני והאישי – כל אחד מה שצריך לתקן. זה הכל דיבורים מן השמיים".

אחרי השבוע הזה, יצא לך לקחת פסק זמן ולחשוב על כל מה שעברת וראית? 

"לפעמים ברוך ה' אנחנו מובטלים ופתאום נהיה פה רצף של אירועים וכל אירוע הוא קשה בפני עצמו, כל שכן באירועים כאלה שונים ומשונים וזה תמיד דורש חשבון נפש".

אתה עושה עבודת קודש, עבודה לא פשוטה. 

"זה לא רק אני, זה אני וכל הצוות. יש לנו צוות יקר שעושה עבודת קודש בכל המובנים, בכל תנאי וקושי". 

אחת הזירות בה היית השבוע היא במאפיית אלעפיה. הכרת את מקסים. 

"כשאתה ניגש לטפל בדמות שאתה מכיר ודי מקרוב, אז ודאי שהאסון גדול שבעתיים. מקסים היה כשמו כן הוא – מקסים לכל אחד  יהודי יקר שעשה עבודתו בנאמנות ופשטות. היה עוזר גם בנושא הכשרות, בהפרשות החלה, שומר תורה ומקפיד קלה כבחמורה ומעולם לא לשון הרע. עושה את מלאכתו בשקט ובנאמנות. שמגיע אסון כזה הכאב והצער שמטפלים באדם שמכירים בוודאי שאין מילים לתאר את היום הקשה הזה לכלל המתנדבים ובפרט לי כמתנדב".

נכחת גם בזירת הרצח במוצאי שבת. 

"ההרגשה נוראית לבוא ולטפל באסונות כאלה קשים. זה לא הרגשה פשוטה. זו הרגשה שלא משנה מי האדם, יש פה אדם ונשמה ומשפחה, מכרים וקרובים. אנחנו חושבים על כל אסון בפני עצמו לא משנה מה האסון. עושים את העבודה הזאת במסירות נפש. מרגישים שליחות. זאת עבודת קודש אמיתית להביא אדם לקבורה שיבוא על קברו בשלום וינוח בשלום. עושים הכל על פי ההלכה והרבנים שאומרים איך לטפל ומה לטפל. כל מקרה הוא קשה ומצער". 

את בן דוידוביץ' הכרת אישית מבית הכנסת.

"הרגשה איומה ונוראה ששמעתי על מותו. בייחוד שמכירים אדם שמתפלל איתנו כל יום, נמצא בשיעורים, חי את בית הכנסת. ששומעים דברים כאלה זה מצער מאוד וכואב וזה מגיע לדכדוכה של נפש. זה מביא לצער ויגון גדול". 

היו לך מחשבות לעזוב את התפקיד? 

"אני 13 שנה בזק"א ומעולם לא חשבתי לעזוב. בתחילת הדרך שאלתי את הרב שישב איתנו למה לבחור בזה והוא אמר לכל דבר בעולם שאדם עושה הוא מצפה לתגמול, זה טבע האדם. פה אתם עושים דבר נטו לשם שמיים והתגמול הוא מן השמיים וזה מה שמשך אותנו לשם. לעשות לשם שמיים. אנחנו מטפלים לא רק באירועים הקשים והמתוקשרים אלא גם ברקבנות קשים. בחודש האחרון שני מקרים קשים של עריריים שנפטרים בבית וזה לא פחות חמור וקשה מאסונות כאלה כי המראות קשים מאוד".

לסיום, מסר לציבור

"מה שחשוב הוא לדאוג לקשישים העריריים במיוחד לימי הקיץ החמים. אחת ביום דפיקה בדלת לשכן מצילה חיים. שכן שלא רואים יום ויומיים לדפוק לו בדלת. אם מכירים כזה שכן שחי לבד, לשאול לשלומו וככה אפשר להציל חיים".


אליעזר סמט מזק"א סיפר על שליח הארגון באשקלון: "בסוף אשקלון עיר שיודעת אירועים קשים. סבבי לחימה בחירום וגם אירועים קשים בשיגרה. יש אנשים טובים בעיר שמוסרים את עצמם בשיגרה ובחירום למען התושבים אם זה בהצלת חיים, אם זה באירועים אחרים של חסד והתנדבות וגם יש את חסד של אמת באירועים הקשים.

אנשים שלא תמיד רואים או שומעים עליהם. הם אלו שמגיעים לאירועים הקשים נמצאים שעות בזירה מטפלים ומכבדים. אנשים אלו יש מאחוריהם משפחות עם ילדים, יש להם חיים אבל הם אלו שיודעים לוותר על הכל ולהגיע כמו חיילים בקרב לאירועים הללו ולתת את כל כולם למען האחר ללא שום תמורה. מאיר הוא כזה, מסדר קידושין, משגיח כשרות עסקן ציבורי ומעניק עזרה לכל מי שפונה אליו". 

על אירועי השבוע אמר: "השבוע מאיר הגיע לאירוע של פיצוץ בלון גז, לראות שם את חברו מוטל ללא רוח חיים, מראות, זכרונות, עבודה, הכל מתערבב, זה קשה, יש שאלות, אבל אין את מי לשאול, אסור לשאול. עבודה שהיא קדושה, זה כבוד אחרון לאדם שהשאיר מפעל. מאיר שהיה עובד במקום, מבקר שם, היה צריך להתמודד עם החלק הקשה, החלק שבו צריך לכבד, החלק שבו פועלים בשקט, דמעות, צער, כאב, חלק שהוא לא יוכל לשכוח. היה שם מסר, מסר של חיזוק לתושבים, תושבי אשקלון, עיר ואם בישראל עם אנשים נהדרים, אנשים שעושים את העיר אנשים בזכותם אשקלון במצב טוב יותר. מכל אירוע קשה צריך לקחת את הטוב, כשם שמברכים על הטוב כך גם צריך לברך על הרע".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן