חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשות הטבע והגנים: לא ניתן את החוף הדרומי 📸

העירייה ניסתה להוביל מהלך להעתקת החוף הנפרד אך ברשות הטבע והגנים סירבו והציעו חלופה: "החוף הדרומי משמש חוף לצבי ים חומים וירוקים, הרשות הציעה חלופות בשטח הצפוני לגן הלאומי" . דהרי שלח עקיצה 📸 מילן מועלם


רשות הטבע והגנים הודיעה לעיריית אשקלון שלא תאפשר את העתקת החוף הנפרד לחוף הדרומי הגובל בקאצא.

העירייה ביקשה לקבל את השטח שלא נמצא בשימוש לטובת הציבור הדתי אך כאמור ברשות הטבע סירבו מאחר ומדובר בחלק ממערכת אקולוגית ובית לצבי ים ירוקים וחומים.

במקביל הציעה רשות הטבע והגנים לעירייה חלופה, את החוף שנמצא צפונית לגן הלאומי, ולא רחוק מהמקום בו נמצא היום החוף הנפרד והבעייתי.

מרשות הטבע והגנים נמסר ל'זירה' :"קיבלנו את פניית עיריית אשקלון לבחינת הזזת מיקום החוף הנפרד. הרשות בחנה את הבקשה מבחינת סטטוטורית ואקולוגית. חוף הים המבוקש נמצא ברצועת חוף לא מופרת אשר משמש כחוף לצבי ים חומים וירוקים.

כמו כן החוף הנו חלק ממערכת אקולוגית נרחבת המוגנת על ידי הגן הלאומי. השטח המדובר נכלל בתוכנית המגדירה אותו כשטח טבעי העל מערכת אקולוגית ערכית וייחודית אשר ישמר כך. הרשות הציעה חלופות בשטח הצפוני לגן הלאומי. הנושא נבחן על ידי העירייה".

חבר המועצה, חי דהרי שלוקח גם הוא חלק מאבק למען הציבור הדתי, מסר בתגובה: " אני מקבל תגובות חמות מאוד מהציבור. המסר הוא חד משמעי החוף צריך לעבור דרומה. גם אם לא לתוך הפארק או דרומה, לא חסר פתרונות. מה שבטוח במתכונתו הנוכחית הוא לא "כשר" וזאת למרות הנסיון הנואש ליחצ"ן אותו ככזה".

העירייה פועלת להעתקת החוף הנפרד 📸

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן