חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קצא"א נגד גלאם: "אמירות פופוליסטיות, מטעה את התושבים"

בשבועות האחרונים מקדמת הממשלה מהלך שיאפשר לקצא"א להרחיב את פעילותה שהוגבלה על ידי המשרד להגנת הסביבה לעד שני מיליון טון נפט בשנה, כדי לאפשר לה לממש את הסכם RED-MED עליו חתמה לפני כשנתיים במסגרת הסכמי השלום עם איחוד האמירויות, כך פורסם באתר שקוף. 

לפי ההחלטה המקודמת, עשרות מכליות נפט צפויות להגיע לקצא"א באשקלון דבר שעורר התנגדות במשרד להגנת הסביבה. לאחרונה הודיעה עיריית אשקלון כי גם היא מתנגדת למהלך ופועלת לסיכול המהלך מול הממשלה. 

בתחקיר אתר שקוף נכתב כי גלאם פועל למעשה נגד רצון לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגד רוח מפלגת הליכוד אותה הוא מייצג על מנת למנוע את המהלך. 

תומר גלאם בכנסת

גלאם והעירייה מסרו ל"שקוף" כי הם "נוקטים בכל האמצעים על מנת למנוע מקצא"א להרחיב את פעילותה בתחומי העיר, ויתרה מכך אף פועלים בכל הדרכים על מנת לצמצמה – פרלמנטרית, משפטית וציבורית. במסגרת זו ראש העיר נפגש גם עם ארגוני הסביבה, ופועל מול משרדי הממשלה והשרים הרלוונטיים מתוך מטרה אחת: להגן על בריאותם ואיכות החיים של תושבי העיר".

עוד נמסר כי "התנגדותנו התקיפה בוועדות הכנסת להארכת צו החיסיון על קצצ"א, פנייתנו לבית המשפט המחוזי ולבית המשפט העליון מכוח סמכויות הפיקוח על היתרי הרעלים ורשיון העסק של קצא"א, עמידתנו האיתנה נגד הרחבת איחסון גפ"מ וחומרים מסוכנים בחוות הדלקים, התנגדותנו להסכם רד-מד, ובימים אלה גם את דרישתנו למנוע אחסנה ושינוע של החומרים המסוכנים: ביטומן וקונדנסט, במתחם קצא"א אשקלון. במסגרת זו ראש העיר נפגש גם עם ארגוני הסביבה, ופועל מול משרדי הממשלה והשרים הרלוונטיים מתוך מטרה אחת: להגן על בריאותם ואיכות החיים של תושבי העיר".

קצא"א לא נותרה חייבת 

חברת קצא"א עוקבת בשנים האחרונות אחר שתיקתו הרועמת של ראש העיר גלאם בנוגע לפעילות המזהמת של חברת החשמל באשקלון. על פי דוחות שפורסמו בעבר, חברת החשמל שעדיין משתמשת בפחם היא החברה המזהמת ביותר בגבולות העיר ומשפיעה יותר מכלל החברות על בריאות התושבים. 

שינוע פחם לאשקלון בכמויות אדירות. צילום: יוסי ויס, חברת החשמל

מהחברה נמסר בתגובה לחדשות הזירה באשקלון:  ״קצא״א היא חברה ממשלתית, מפוקחת ומבוקרת, אשר פעילותה חיונית למשק האנרגיה הישראלי ולתפקודו הרציף, בשגרה ובחירום. הנפט הנפרק בנמלי קצא"א משמש ברובו את משק האנרגיה הישראלי. החברה עומדת בכל דרישות החוק והתקנים המחמירים ביותר, כולל תקנים בינלאומיים וכן נבדקת באופן שוטף על ידי גורמים מקצועיים".

עוד נמסר: "כניסתו של היתר הרעלים החדש לתוקף מעמיד בספק את יכולת החברה לספק נפט גולמי לבתי הזיקוק בחיפה ובאשדוד וכתוצאה מכך תיפגע מיידית פעילות בתי הזיקוק. ראש העיר וצוותו ממשיכים לנקוט בפעולות ואמירות פופוליסטיות, ללא כל בסיס מקצועי, תוך הטעיית תושבי אשקלון והתעלמות מוחלטת מתוצאות האמת של תחנות הניטור שהקימה קצא"א במתקנה באשקלון, שמראות כי הערכים המוצגים נמוכים משמעותית מהתקן, מה שמוכיח כי אין כל אמת בדברים לגבי קצא"א ופעילותה. מוטב שעיריית אשקלון והעומד בראשה יפנו את תשומת ליבם למזהמים האמיתיים באשקלון, שכן נזכיר שבאשקלון מייצרים חשמל באמצעות שריפת פחם, אשר מזהם את האוויר אותו נושמים התושבים מזה עשרות שנים.  קצא״א מחויבת לשמירה על הסביבה, הטבע והים ולבטיחות תושבי האזור והיא מצוידת באמצעי בטיחות ומניעה מהטובים בעולם."

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן